Ana Sayfa | Yarışlar | Testler | Monaco Öncesi Testlerde Raikkonen En Hızlı

Monaco Öncesi Testlerde Raikkonen En Hızlı

image

Takımların Monaco GP için hazırlıklarını sürdürdüğü Paul Richard testlerinin 2. gününde Ferrari pilotu Kimi Raikkonen en hızlı isim oldu.

Fin pilot bugünkü 1.05.381'lik derecesi ile 2. sırada yer alan Heikki Kovalainen'in yaklaşık 0.1 sn önünde yer almayı başardı.

BMW Sauber'den Robert Kubica pek iyi geçmeyen Türkiye yarışının ardından çalışmaları devam ettirdi ve günü yaklaşık 0.4 sn geride 3. sırada tamamladı.

David Coulthard, Button ve Bourdais'in önünde 4. sırada yer aldı ve RB4 ile gelişimi sürdürdü.

Scuderia Toro Rosso, Monaco'da piste çıkaracağı STR3 ile sorunsuz bir yarış mesafesi kat etti ve STR3'ün performansı ile umutlandı bugün.

Bugün pek sık oluşmayan bir durum oldu ve hiç kırmızı bayrak sallanmadı. Takımlar yarın Kanada GP ayarları ile testleri sürdürecekler.

Dereceler - 19:30

 

 

 

 

1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:05.381  102
2.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:05.471   89
3.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:05.905  135
4.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:06.001   82
5.  Button        Honda                (B)  1:06.091  155
6.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:06.125  110
7.  Trulli        Toyota               (B)  1:06.205  120
8.  Piquet        Renault              (B)  1:06.355  193
9.  Nakajima      Williams             (B)  1:07.080  129
10.  Sutil         Force India-Ferrari  (B)  1:07.104   56
11.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:07.123   64

Paul Richard Test Fotoğrafları

Yorumlar (50 Yorum Eklendi):

tolga soydan Tarih: 16.05.2008 20:42:17
tolga soydan's avatar
geçen sene ilk pit stoplara massa çokda fazla geride değildi.2.pist stoplarda fark biraz açılınca felipede zorlamadı fazla.60sny fark olması çok zor çünkü sıralama çok yakındı.bide kimi ile felipenin en yavaş turları arasında 4 sny gibi büyük bi fark var.bide kimi yavaş araçların arkasındaydı.massa 3.lüğe razı oldu bu yüzden bu kadar fark.kimide geçen seneye göre daha güçlüyüz araçta kendimi iyi hissediyorum dedi.bana göre mclaren bi adım önde ama ferrari çok yakın.
Mc Laren Tarih: 16.05.2008 20:27:47
Mc Laren's avatar
umutbg sana cevap niteliğinde yazmadım.Haklısın aşırı gözüküyor.Orda asıl söylenmek istenen aradaki farkın pitstopla kapanmayacağı.Birisi sizi anlamamakta ısrar edince sizde anlayacağı kadar sert yazmak zorunda kalıyorsunuz.
tolga soydan Tarih: 16.05.2008 20:21:35
tolga soydan's avatar
bide niye kimi raikkonen diye yazdınız ankete.hiçbi ankete kimiyi koymayın açık ara kazanıyo.
tolga soydan Tarih: 16.05.2008 20:19:24
tolga soydan's avatar
demekki adam kendini sevdirmiş.siteye giren herkes kimi fanı.herkes kimi hastası:D
tolga soydan Tarih: 16.05.2008 20:18:19
tolga soydan's avatar
ya bende vermeyi düşündüm ama seviyoruz da bu kadarda değil dedim.:D
ErhanF1 Tarih: 16.05.2008 20:00:41
ErhanF1's avatar
Raikkonen fanlarına diyecek sözümüz kalmadı artık. Ne anketi olduğu önemli değil yeterki ismini görsünler. Ha birde Alonso fanları var. Onlar başka bi hikaye :D
Abdullah Çelik Tarih: 16.05.2008 19:20:16
Abdullah Çelik's avatar
kimi yine ankette bir numara (!) :)
Umutbg Tarih: 16.05.2008 19:16:50
Umutbg 's avatar
Mc Laren o yazdıklarının benimle uzaktan yakından alakası yok ama su cümlen yok mu ''2007 de pite girmeseniz bile mclareni geçemezdiniz'' bu aşırı fanatikliktir hani senin sevmedigin türden.Çok abez kaçan bir cümle sanki 2007 yılını hiç izlememiş sadece mclareni izlemiş gibi konustun.2007 yılı zevkli bir yıl oldu neden çünkü Mclaren le Ferrari kafa kafaya kapıştı.Senin cümlene bak.
Mc Laren Tarih: 16.05.2008 19:09:54
Mc Laren's avatar
ferrari taraftarlarının yorumlarına bak.
Monaco da ferrari nasıl favori olur? Ben Türkiye için ferrari favori dedim.Monaco da mclaren favori diyemiyoruz.

-Haftaya singapur dayız kimi kesin alır:)
-neden?
- geçen senede o kazandı ya!
- singapur yarışı ilk kez yapılıyor.
- hıı o zaman ilk yarışlarda ferrari setup ayarlarını iyi yapıyor örnek istanbul?
- istanbul yarısını mclaren kazandı
-o zaman kimi iceman ya sogukkanlı o yüzden kazanır
-heikki de aynı memleketten şansı yok mu?
-heikki yakışıklı mı?
-bilemem kimi kadar değil heralde.
- o zaman olamaz
:)
aradaki düşünceler bu derece farklı mantılı tartışma olabilir mi?
(kimi ye karsı bir gıcıklıgım yoktur.sadece bazı aşırı fanatikleri sevmiyorum!)
ErhanF1 Tarih: 16.05.2008 18:13:19
ErhanF1's avatar
McLaren taraftarları çok yüksekten uçuyor. Bu kadar kesin konuşabilmeleri ilginç. Benim gönlüm BMW den yana şu ana kadarki yarışlarda gösterdiği performansda umutlandırıyo beni açıkçası özellikle yavaş sektörlerde. Umarım Ferrari kazanmaz.
Burak - Tarih: 16.05.2008 15:51:20
Burak -'s avatar
Monaco da sıralama uzmanı trulli bir sürpriz yapıp en önden başlarsa bu yarışı kazanabilir. Bence bu başka isimler de olabilir. Sürpriz yaşayabiliriz. Alonso, Trulli ve Coulthard burada çok başarılılar. Hepsinin yarış birincilikleri var burada.
yasin başpınar Tarih: 16.05.2008 13:39:33
yasin başpınar's avatar
monacoda renault çok güçlü olacak bnm fikrim alan permane cok iddalı konusmus aynı şekilde nielsende bmw seviyesinde olacgızz gibi ifadeler kullanmıss reno çok iddalı gelşyor:D fernando bir süpriz yapabılırmı monacoda bekleyıp gorelım:D
pınar başpınar Tarih: 16.05.2008 12:42:52
pınar başpınar's avatar
gökhan demir bırak bu işleri senin alonso dediğin pilot hemıltını cebinden çıkaracak güçte bir pilot he ikiye gelince zaten onun pilotluğunu gözü kapalı yapar HA BU arada mcleren şampiyon olsunda görelim massa ve raikonen arkasında kalacak bundan sonra hemıltın he iki zaten allahlık UNUTUN ŞAMPİYONLUĞU OKK FERNANDO NUN DEĞERİNİ BİLEMEDİNİZ
Abdullah Çelik Tarih: 16.05.2008 12:16:57
Abdullah Çelik's avatar
arkadaşlar aslında son 7-8 yılda ferrari düşündüğünüz kadar kötü değildi monacoda. şimdi biraz araştırma yaptım mesela ve durum okadarda kötü değil ferrari için ancak mclarenin galibiyet olarak üstünlüğü ortada. yine de bu sonuclar kesin olarak bu sene de mclarenin baskın olacağını göstermez. bu sene şu ana kadar yavaş virajlarda ferrari ve bmw mclarene oranla daha hızlıydı gördüğüm ve okudugum kadarıyla.

2000 - Schumacher lider giderden 55. turda süspansiyon sorunu ile yarış dışı kalıyor. david kazanıyor.
2001 - schumacher kazanıyor ve barrichello 2.
2002 - 2002'de david kazanıyor schumi 1 sn arkasında 2.
2003 - montoya, raikkonen, schumacher şeklinde ve fark 1.7 sn ilk 3 içerisinde.
2004 - montoya sanırım 1 tur geride olmasına rağmen tünelde güvenlik aracı varken schumachere arkadan vuruyor ve yarış dışı. yarışı truli kazanıyor reno ile.
2005 - belkide ferrarinin en kötü monaco yarışı bu seneler içerisinde zaten ferraride feciydi 2005te. raikkonen kazanıyr
2006 - schumacher sıralamalarda aptalca o hatayı yapmasaydı yarış sonucu farklı olabilirdi. arkadan başlayıp 5. olmuştu. yarışı alonso kazandı.
2007 - bariz mclaren üstünlüğü. alonso kazandı, hami 2.
yasin başpınar Tarih: 16.05.2008 11:48:15
yasin başpınar's avatar
cnn arkadasım bncede alonso webber ve rosberg podyumu zorlayabilir hatta yarış bile kazanabilirler düşünsene ufacık bir hata nelere patlıyor ferrari-mclaren-bmw-renault-redbull-pilotlarının herbiri podyum için aday bu monaco acayıp bir yer:D
cnn Tarih: 16.05.2008 11:41:32
cnn's avatar
şöyle son 4-5 yıla bakarsanız Monaco da ferrari uzun zamandır yok neredeyse en iyi derecesi 3.lük. kimi bu pistte iyi ancak aracın durumu önemli zaten kendisi de yaptığı açıklamalarda monaco ve montrealden sonra bakalım diyor sıralamaya yani biraz o da çekiniyo anladığım kadarıyla hem testlerde de McLaren farkı kapatmış görünüyo. McLAren in bu pistte ezici bir üstünlüğü var. Yarış bu belli olmaz ama monaco için McLaren önde görünüyor. Bu arada son iki yıl iki farklı araçla birinci olan Alonso da renaultdaki son gelişmelerle en azından podyum için mücadele eder diye düşünüyorum
yasin başpınar Tarih: 16.05.2008 11:30:28
yasin başpınar's avatar
arkadaşlar ztn monacoda diğer pistlerden farklı olarak ferrari üstünlüğü görmycgzz ben redbulun bile zafer ilan edeblcegını iddia edyrmm cok farklı bir pist neden parmaklarınızı yoruyosunuzz pilotlar konussun hafta sonu:D
atilla eyupoglu Tarih: 16.05.2008 11:26:12
atilla  eyupoglu's avatar
padokman sana katılıyorum ama yorumundan ferrariyi aşağılayıcı yorum yapıyorsun
Mc Laren Tarih: 16.05.2008 11:01:53
Mc Laren's avatar
erman yiğit :
1 yarışların sonucuna bakınca ne görüyosun ?
2 ferrarinin başka pistlerde yarış kazanması monaco dada kazanacağı anlamına mı geliyor?
3 motorlar aynı aradaki farklar aynı
2007 de pite girmeseniz bile mclareni geçemezdiniz

Şimdi geçen seneden farkı nedir?
Size ne gaz veriyoda Mclaren le mücadele ederiz demiyorsunuz kimi yi kesin galip ilan diyorsunuz?
padokman Tarih: 16.05.2008 11:01:31
padokman's avatar
atilla sana cevap verip başımı ağrıtmayacam merak etme,monako özel bir yarış bir f1 gösterisi o yüzden emin konuşmamak lazım herşey olabilir...ama mclaren ferrariye artık daha yakın geçen yarış bunu gördük 0.3-0,4 sn fark belkide 0.1 lere indi...belkide bu testlerden sonra aynı seviyeye gelecekler belli olmaz,daha çok yarış var ve herşey her an değişebilir...
yasin başpınar Tarih: 16.05.2008 10:50:37
yasin başpınar's avatar
eşit benzin yükümü komiksin gökhan mclaren massayı geçerken birkaç depoluk benzini vardı hafif depoyla geçti yani massayı nekadar çelişkili bi örnek vermişşin eşit benzin yüküyle komiksin şunu kabul edin ferrari başka bir dünyada uçuyorr ben renaultçuyum kabul edeblyrmm artık sizde edin sizin rakibiniz BMW sauber önce onu geçin bmw biile önünüze geçebilirr küçümsemeyin:D
Gökhan Demir Tarih: 16.05.2008 10:46:09
Gökhan Demir's avatar
Ben iddia ediyorum pit stoplar olmasın eşit benzin yüküyle Mc Laren, Ferrari' yi geçebilir..Bunun en güzel örneğini İstanbul Park' ta Hamilton, Massa' yı geçerek hepinize gösterdi.Montoya ve Alonso' ya gelince disiplin ve ciddiyetin hakim olduğu bir takımda korkaklara hiç bir zaman yer yoktur.Dennis' i sonuna kadar destekliyorum.Kimse Mc Laren' den büyük değil.Alonso gelince Mc Laren' in sahibi olacağını zannetti, baktı ki Reno' daki gibi pohpohlanmıyor her zaman yaptığı gibi kaçtı.Montoya' yı bana zaten kimse savunamaz..Ve ben hiç bir zaman Go Kimi diye bağırmadım..Mercedes' i bugüne kadar en çok hak eden pilotlar Hakkinen ve Hamilton' dur..
yasin başpınar Tarih: 16.05.2008 10:40:37
yasin başpınar's avatar
bülent kardeş iyi girmişş valla bnce mclaren bu senden umudunu kesmeli tartısmasız ferrari üstün monacoda da hüsrana ugrarsa mclaren artık bi bahanesi yok çünkü burada redbullun bile ben yarıs kazanabılecegını ıddaa edyrmm monacoda gerçekten cok iyi gelişti redbull renaultla beraber renault redbull bmw bunlarda monacoda yarıs kazanablrler hele bir de yagmur süprizi olursa ne yarıs ızlerızz haaa:D
id1984 _ Tarih: 16.05.2008 10:20:26
id1984 _'s avatar
Arkadaşım bu takım monacoda 14 senedir ferrari bilgileriylemi yarış kazanıyoo..:) komik olmayınnn...
erman yiğit Tarih: 16.05.2008 09:09:30
erman yiğit's avatar
geçen seneden fark nedir demiş bi arkadaş.

yarışların sonucuna bakarak da anlayamıyorsan farkı allah yardımcın olsun senin ....
cuneyt ay Tarih: 16.05.2008 09:09:14
cuneyt ay's avatar
bu yarışın geçen seneden farkı mc larenin ferrarrinin bilgilerine sahip olmaması
gökhan demir 3 sene önce sende go kimi diye bağırmıyomuydun
aynı benzin yüküyle pilotlarınız bırak ferrariyi geçmeyi yaklaşsınlarda görelim
bu sene sonunda neyle savunacaksınız kendinizi bakalım
mosley şöyle yaptı
alonso takımı sattı
son 7-8 yılın en ii pilotları montoya kimi alonso neden bu takımdan kaçtı acaba düşünmek lazım
Gökhan Demir Tarih: 16.05.2008 08:26:16
Gökhan Demir's avatar
Boşuna didişiyoruz, Ferrari yine bir pit stop yapar, altın çocuğu Kimi' ye çok güzel bir birincilik alır.Tek bir araç dahi geçmeden üstelik..Ondan sonra da Ferrari' ciler Go kimi Go kimi türkü tutturur..
Mc Laren Tarih: 16.05.2008 08:19:11
Mc Laren's avatar
geçen seneden farkı nedir? siz motoru değiştirdiniz tabi o olabilir:)) tc demesin kimse türkiye gibi bir yarışta birşey olmadıysa monaco da hiç olmaz.Zaten tc ile ilgili bir sorun çıkarsa bu ferraride olur.Biz aşırı iddaalı değiliz sorun Monacoda bizden bile daha iddaalı olan bazı ferrari taraftarlarında.
Bülent Şahin Tarih: 16.05.2008 08:15:46
Bülent Şahin's avatar
McLaren-Mercedes acaba güvenlik aracı yada herhangi bir sorun yaşamaksızın Monaco'da Ferrari'lerin arkasında kalırsanız bahaneniz ne olacak açıkçası bu sorunun yanıtını çok merak ediyorum. Biz kesin konuşmuyoruz demişsin de "McLaren sorun yaşamazsa yarışı alır gider bu yarışı.. en yakın rakibine 1 dk fark atmazda 30-40 saniye fark atar" cümlesi kesin konuşmaktan başka hangi tanım sıfatına giriyor acaba. Ayrıca McLareni buluyor bir şeyler demişsin de o bir şeyler herkesi buluyor emin olabilirsin. Sadece objektif bak biraz. Saygılar.
yusuf ziya Tarih: 16.05.2008 01:52:45
yusuf ziya's avatar
mclarenciler bu yarışı geçen sene gibi sanın bakalım yarıştan sonra aynen bekliyorum yorumlarınızı...
McLaren-Mercedes Tarih: 15.05.2008 22:54:49
McLaren-Mercedes 's avatar
bi arkadaş McLaren Monakoda kazanamazsa onlar nedicekler acaba gibilerinden bişi söylemiş tabiki biz kesin konuşmuyoruz ama bundan önceki başarılara bakarak böyle bir ön görüde bulunmak doğal bişi olsa gerek kaybedersek de rakibi tebrik ederiz bunda utanılcak bir durum yok..ama bana göre McLarenin kaybetmesi için ya sorun yaşaması lazım yada Güvenlik aracı periyotlarında şanssızlık..Bundan önceki yarışlara bakarsak böyle bir durumun olması yüksek..Çünkü sürekli McLareni buluyor bu şeyler..
yasin başpınar Tarih: 15.05.2008 22:47:08
yasin başpınar's avatar
hyrr piquet:D
atilla eyupoglu Tarih: 15.05.2008 22:45:03
atilla  eyupoglu's avatar
padokman kardeşim polemikmi ta kendisisin takım tutulur ama biraz objektif ol dalga geçer gibi yorum yapma
pınar başpınar Tarih: 15.05.2008 21:58:15
pınar başpınar's avatar
öyle yasin kardeş başarılı olurlar inşallah yasin kardeş yarın kokpitte alonsomu olcak
yasin başpınar Tarih: 15.05.2008 21:04:49
yasin başpınar's avatar
evet takım bugun sıralama simülasyonu yaptı araçta birkaç yenilik var uzun sürüşler gerçekleştiriyrz takım uzun yarıs temposunda iyi değil sanırım bu yönde bir ilerleme saglamaya calısyrr takım yeni şeyler deniyorr reno biraz sabır:D:D
ferhat korkut Tarih: 15.05.2008 20:36:54
ferhat korkut's avatar
renault baya bir tur atmış ama derecelerin bence önemi yok bir şeyler denedikleri kesin ama işe yarayıp yaramadığını yarışlarda görebiliriz. ferrari ve mc larenler açık ara öndeler galiba bundan sonraki yarışlarıda iki takım forse edecek gibi görünüyor
Umutbg Tarih: 15.05.2008 20:16:52
Umutbg 's avatar
Mclaren taraftarları ben iddaalı degilim.Siz çok iddaalısınız o yarışı mclaren alamasın ferrari alsın sizi burada görmek isterim bakalım o zaman neyi bahane edeceksiniz.
kaan kaanhan Tarih: 15.05.2008 20:03:33
kaan kaanhan's avatar
1-2 olalımda, isterse 2 sn arkamızda olsunlar sorun deil :)geçen seneki gibi fark bencede olmaz herkes eksiklerini görüp aracını ona göre hazırlıyor tabi.
pınar başpınar Tarih: 15.05.2008 20:00:20
pınar başpınar's avatar
yasin en çok turu atan nelson 193 tur atmış bunun sebebi ney kardeş birşeylermi deniyorlar dersin yada başka bişeymi karde
McLaren-Mercedes Tarih: 15.05.2008 19:37:48
McLaren-Mercedes 's avatar
0.1 sn den az farkla önde bitirmiş Kimi testleri o yüzden Ferrarinin geçen seneye oranla daha hızlı olucağı kesin ama buna rağmen McLaren sorun yaşamazsa alır gider bu yarışı..en yakın rakibine 1 dk fark atmazda 30-40 sn fark atar :))
Mc Laren Tarih: 15.05.2008 19:02:02
Mc Laren's avatar
bunalr nasıl insanlardır ya! monaco da mclaren tek bunu beyninize sokun. ancak mclaren sorun yaşarsa önde olursunuz.Biz sizin gibi şeyimizden uydurmuyoruz Bakınız 2007.. Kimi de olsa massa nın 1dk gerideki aracını mclarene yaklastıramaz.
padokman Tarih: 15.05.2008 18:40:43
padokman's avatar
atilla ben kendimdeyim merak etme,polemikte yaratma,sennayıda izledim,prostuda,şumiyide o yüzden kimi yi falan gözümde büyütmüyorum...takım taraftarıyım ben o yüzden kendimdeyim merak etme...monako da da büyük konuşma...
Ahmet Kara Tarih: 15.05.2008 18:26:19
Ahmet Kara's avatar
Kimi iyi calismis, Hamilton`un dunku derecesinden daha iyi bir zamanla bitirmis, Dediginiz gibi Monaco`da hersey olabilir, cekisi iyi olan kazanir gibime geliyor..
yasin başpınar Tarih: 15.05.2008 18:24:53
yasin başpınar's avatar
renault yeni sidepood mu deniyo resimde farklı bir sidepood var gibi duruyo yoksa göz yanılması mıı :D
yasin başpınar Tarih: 15.05.2008 18:21:30
yasin başpınar's avatar
abi monacoyu tartısmayın bence cok süpriz dolu ufak hatalrın buyuk sonuclara mal oldugu bı pıst bırakın pısste pılotlar konussun:D
Halil kaya Tarih: 15.05.2008 17:59:52
Halil kaya's avatar
aslanım coulthard devam et inşallah bu sezon yağmurlu bir yarışta podyuma çıkarsın.nasıl olsa kuruda redbull geride ama fujiyi hatırlarsak toro rosso ile iyi gidiyosunuz.sen üzülme geçen sene ezici bi şekilde webberi mağlup etmiştin.ama ne yazıkki busene şansın kötü gidiyor.ama inşallah monaco ile birlikte düzelir.
atilla eyupoglu Tarih: 15.05.2008 17:37:53
atilla  eyupoglu's avatar
padokman kendine gel kimi bu kardeş herkesin bir şansız günü olabilir
padokman Tarih: 15.05.2008 17:27:04
padokman's avatar
evet geçen seneki gibi dimi
ferhat korkut Tarih: 15.05.2008 17:13:39
ferhat korkut's avatar
monaco nun en büyük favorisi kimi bence onu zorlayacak pilot yok kaza veya mekanik bir arıza olmassa yarış ikincinin kim olacağı noktasında heyecan verici geçer.
efe bozdağ Tarih: 15.05.2008 14:10:34
efe bozdağ's avatar
Monacoda ferrariye birincilik yakışır kimi ile başarılar diliyorum
Sisteme Giriş
  • email Arkadaşına gönder
  • print Çıktı al
  • Plain text Sadece Yazı
Haber Resimleri
Jenson Button - Paul Richard Testleri 2. Gün Heikki Kovalainen - Paul Richard Testleri 2. Gün Jarno Trulli - Paul Richard Testleri 2. Gün Robert Kubica - Paul Richard Testleri 2. Gün Kazuki Nakajima - Paul Richard Testleri 2. Gün Nelson Piquet - Paul Richard Testleri 2. Gün Kimi Raikkonen - Paul Richard Testleri 2. Gün
Bu haber için oy ver
4.86
OY SAYISI: 7
Powered by Vivvo CMS v4.0