Ana Sayfa | Özel İçerik | Köşe Yazıları | Lewis Hamilton'ın Sözü

Lewis Hamilton'ın Sözü

Gönderen: Ali Ünal                                                                                         85 Yorum | Yorum Ekle

Lewis Hamilton, 2011, Monaco GP Lewis Hamilton, 2011, Monaco GP Lewis Hamilton, 2011, Monaco GP

Formula 1′in son yıllarında gördüğü en önemli yeteneklerden biri olan Lewis Hamilton, bu hafta yapılan Monaco GP’si ile birlikte farklı kişilerde farklı tepkilerin oluşmasına neden oldu. Onu sevenler ve yarışçı kimliğine hayran olanlar, bir şekilde onu haklı görecek sebepleri bulmakta imtina etmezlerken, aynı bonkörlüğü, onu sevmeyenler de, bir şekilde onu haksız görecek sebepleri bulmada göstermeyi başardılar. Çok zıt iki kutba ayrılmış gibi görünen Lewis Hamilton gerçeğinde, her iki kampta da bu duruma nasıl gelindiğini kavramak aslında her çok zor değil. Bunun için Monaco GP’sinden önce 2007 yılına gitmemiz gerekiyor.

Ron Dennis’in, küçüklüğünden beri kariyerine yatırım yaptığı ve planlanandan daha erken bir şekilde Formula 1′de koltuk verdiği Lewis Hamilton, çaylak sezonu 2007′de takım arkadaşı çifte dünya şampiyonu Fernando Alonso’yla dişe diş mücadele edip şampiyonluğu da son yarışta kaçırınca, tıpkı Jacques Villeneuve’da olduğu gibi kendine bir hayran kitlesi yaratmayı başardı. F1′deki ilk sezonunda, kendisinden çok çok deneyimli olan ve birçoklarınca F1′in en iyi pilotu olarak gösterilen Alonso’ya karşı önemli bir üstünlük kurması, F1′i az buçuk takip edenlerin bile ilgisini çekti. Dolayısıyla, Formula 1 izleyicisinden ziyade Lewis Hamilton izleyicisi olan bir kitle meydana geldi. Her etkinin, kendine eşit ve zıt yönlü bir tepki oluşturması hasebiyle, Lewis Hamilton’a karşı da benzer bir kitle oluştu. Bir taraf, mevcut birçok F1 pilotunda eksik olan yarışçı kimliği ve hırsını Hamilton’da bulmaktan çok çok memnunken, diğer taraf, Hamilton’ın, F1′e başlarken diğer iyi sürücülerin geçtiği dikenli yollardan geçmeyip doğruca McLaren gibi hızlı bir takımda yer almasının onun gerçek hızını görmemize engel olduğu ve Villeneuve gibi tek atımlık barutu olduğu yönünde hemfikirdi.

Açıkçası kısa Hamilton tarihinin bize öğrettiği bir şey var ki, o da İngiliz pilotun asla ve asla tek atımlık bir barut olmadığıdır. 2009 yılında, gridin büyük bölümünden daha yavaş olan bir araçla da kalitesini ve hızını göstermeyi başararak bir anlamda, ikinci grubun tezini çürütecek önemli kanıtları biz Formula 1 severlere sunmayı başardı. Keşke Hamilton’la ilgili hikâye burada bitseydi ve biz onu, Formula 1′in görüp göreceği belki de en büyük pilotlardan biri olarak hatırlayabilseydik. Ne yazık ki Hamilton’ın başarı öyküsü, onu tartışmalı birçok konunun içine de sürüklemeyi belki de zorunlu kıldı. Birçok başarılı pilot da olduğu gibi.

Hamilton’la ilgili olarak aklıma ilk gelen “tartışmalı” konu 2007 Macaristan GP’sidir. Sıralama turlarında Fernando Alonso’nun onu engellemesi ve bu sebeple Q3′te son turu atamayıp polü Alonso’ya kaptırması, hâlâ gün gibi aklımda. Alonso’nun bu kez sınırı aştığını düşünmüş ve aynı yıl Monaco’da yaşananlardan sonra Hamilton’ın, ikinci kez haksızlığa uğradığını sanmıştım. Ancak daha sonra, Alonso’nun bu hareketinin, aslında Hamilton’ın bir takım emrine uymamasından kaynaklandığını öğrendiğimde, onunla ilgili de ilk şüphelerim oluşmaya başladı: Hamilton, göründüğü ve kendini göstermeye çalıştığı gibi dürüst biri değil miydi yoksa? McLaren, o sezon Hamilton’ın şampiyonluk için savaş veremeyeceğini düşündüğü için (belki), Monaco GP’sinde Alonso’nun kazanması için takım taktiğini değiştirmiş ve belki de Hamilton’ın, o yarışı kazanmasını engellemişti. Ancak daha sonra Kanada ve ABD GP’leriyle birlikte Hamilton liderliğe yerleşince, rüzgâr birdenbire İngiliz takımın İngiliz sürücüsü Hamilton’a dönmüştü. Macaristan GP’sinin sıralama turlarında Hamilton’ın, takım emrine uymamasındaki alt metin de, Hamilton’ın şampiyonluğa tamamen inanmış olmasıydı. Daha sonra casusluk skandalına kadar uzanan ve son yarışta Alonso’nun, McLaren’in eşit davranmayabileceğine dair şüpheleri nedeniyle FiA’nin McLaren’e bir gözlemci atamasına kadar varan süreçte Hamilton, yavaş yavaş kendi takımını kurmaya başladı. Bu özgüven, Hamilton’ın en büyük kazancı olurken, aynı zamanda onu hırpalayan en önemli zayıf noktası da olmaya adaydı.

Dünya şampiyonluğunu son turun son metrelerinde kazandığı 2008 sezonunda, Hamilton’la diğer sürücüler arasında bazı sürtüşmeler ve laf atışmalar çıkmaya başladı. Geriden başladığı Monza GP’sindeki sürüşü, birçok sürücü tarafından çok sıkı bir şekilde eleştirilen Hamilton, Çin GP’sinin basın toplantısında koltuğunda büyük bir yalnızlıkla oturuyor ve bunların hiçbirini kabul etmiyordu. Aynı yıl Belçika’daki yarışta, Kimi’nin onu yenecek kadar taşaklı olmadığını söylüyor ve Kubica, onun bunu söylediğine inanamayıp, “Gerçekten böyle mi dedi? Biz sürücülerin birbirimize saygısı olması gerek,” diyordu. Lewis Hamilton’ın, pist üstündeyken yenilgiyi asla kabul etmeyen tarzı ve daima en iyi olduğunu ispatlama arzusu, onu sevenler tarafından onun baş tacı edilmesini sağlarken, bir taraftan da Raikkonen’in F1′den ayrılmasıyla yıldız eksikliği yaşayan Formula 1′in yıldızlı tercihi hâline geldi. Formula 1 izlemeye, Lewis Hamilton’dan sonra başlayanların sayısının asla ve asla gözardı edilemeyecek kadar yüksek olduğunu unutmamak gerekiyor. Bir proje olarak yetiştirilen Lewis Hamilton, bu payeyi sonuna kadar hak edecek yarışçı kabiliyetine elbette sahip, ancak özgüvenden megalomaniye varan tavrı, ona olmayacak şeyler yaptırıp/söyletiyor ve bu da Hamilton’ı, sürekli özür dileyen/hatalarından ders aldığını dile getiren pilotlardan biri hâline getiriyor.

Hamilton’ın kariyerindeki belki de en düşük nokta, şampiyonluğu kazandıktan sonraki sezon, hızlı bir araca sahip olmadığını fark ettiği 2009 yılının ilk yarışı oldu. Beklenmedik podyum sonucunu elden kaçırmamak için, Dave Ryan’ın yönlendirmesiyle hakemlere yalan söylemesi ve ardından sesinin titrediği bir basın toplantısında herkesten özür dilemesi, kısa kariyerinde yaşadığı en derin utançtı. Körü körüne ona hayran olan taraftarları, özür dilediği için onun ne kadar büyük bir iş başardığından dem vururken, neden yalan söylediği üzerinden düşünmeye fazla vakit harcamadılar. Diğer tarafta ondan nefret edenler ise, onun sadece yalan söylemiş olduğu gerçeğine odaklanıp, bir takım oyuncusu olmak gayretiyle yalana boğun eğmek zorunda kaldığı gerçeğini görmek istemediler. Her iki bakış açısı da, hem Hamilton hem adalet açısından oldukça sağlıksız bir yere götürdü onları. Hamilton da bu büyük enerjinin arasında kaldıkça sıkıştı ve yaptığı her hatadan sonra özür dileyerek bundan sıyrılabiliyor olmasını, kötü bir kalkan olarak kullandı. Arkasındaki büyük taraftar ve medya desteğiyle, yeni bir Senna üretilmesine duyulan müthiş özlemin onda yansıma bulmasıyla, pist üzerindeki en iyi pilot olduğu konusunda tartışmasız bir inanca kapıldı. 2011 Monaco GP’sine kadar uzanan bu süreçte Hamilton’ın özgüveni, narsistik bir paydada vücut buldu: Artık sadece o vardı ve birisi onu geçiyorsa, bunun sebebi sadece ve sadece arabasının yeteri kadar hızlı olmamasıydı.

2009 yılıyla başlayan bu inanç, Hamilton’ın birçok kez, “Ben elimden geleni yaptım, ama bu arabayla bu kadar,” söylemine yaslanmasına sebep oldu. Her yarış sonrasında otomatik bir PR robotu olarak, takımın “fantastik” bir iş çıkardığını söylemesinin yanı sıra, kendisinin tek ve mutlak gerçek olduğuna dair yaptığı göndermeler, ben eminim McLaren takımını oluşturan personeli olumsuz bir şekilde etkilemiştir. 2010 sezonu boyunca, sürekli ve sürekli Red Bull’un ne kadar hızlı olduğuna dair yaptığı göndermeler, bu anlamda değerlendirildiğinde sadece McLaren takımına karşı yapılan üstü örtük bir suçlama değil, aynı zamanda rakibinin emeği ve hızına da yapılan bir hakaret olarak algılanabilir zira aynı Hamilton, F1 kariyerine küçük bir takımda stajyer olarak başlayıp merdivenleri sırayla çıkan Senna, Schumacher, Hakkinen, Alonso, Raikkonen ve Vettel’in aksine doğrudan, gridin en iyi motoruna ve dayanıklılığına sahip bir takımda başlamanın avantajını kullandı. Ama bu durum, Hamilton’ın başarısı ya da yeteneğiyle doğrudan ilgisinin olmadığı gibi, onun suçu da değil; tıpkı Red Bull’un hızlı bir araç olmasının, Vettel’in bir suçu olmaması gibi. Bir önceki hafta İspanya GP’si tamamlandığında, podyuma çıkmadan önce sürücülerin su içip hazırlandıkları odada yarışı tartışırlarken, Hamilton’ın çıkıp Vettel’e, “Acayip bir yere basma gücünüz var,” demesinin, o anda yarış kazanmış meslektaşının başarısını bu denli küçültmesi, ne yakışıklı bir hareket ne de âdil bir hareket. Bir terslik olsaydı da yarışı Hamilton kazansaydı ve Vettel çıkıp, “Senin aracın da sert lastiklerle daha hızlıydı,” deseydi ne farkı olurdu? Hamilton ne hissederdi? Formula 1′i hepimiz biliyoruz. İyi bir aracınız yoksa, yarış kazanmanız mümkün değil. Peki, Red Bull’un son üç sezondur en hızlı araç olduğunu artık voleybol izleyicisinin bile bildiği şu ortamda, Hamilton’ın neredeyse her yarışta Red Bull’un avantajından bahsetmesinin anlamı ne? Monaco GP’sinin sıralama turları sonrasında Hamilton’ın verdiği şu röportaja bakın:

Burada sollama yapamıyorsunuz, elimden geleni yapacağım. Pes etmeyeceğim, ama yarışı kazanma şansım yok. Sebastian elini kolunu sallayarak kazanacak, ama işte yarış bu.

Buradaki rahatsızlığı görebiliyor musunuz? Hamilton, kendisinin kazanma şansı yoksa başka birisinin Vettel’i tehdit edebileceğini düşünmüyor bile (ki yarış, bu düşüncesinde ne kadar yanıldığını da ortaya koydu)! Takım arkadaşına ya da diğer pilotlara yaptığı bu saygısız çıkış, bu kendinden başkasını görmeyen yüce dağ retoriği, yarıştan önce, “Vettel’le sadece ben baş edebiliyorum ve bunu da onun sahip olduğundan daha yavaş bir araçla yapıyorum,” söyleminde de kendini hissettiriyor. Tüyünü de, yarışta yaptıkları ve yarıştan sonra söyledikleriyle koyuyor. Ne yazık ki benim için de Hamilton efsanesi(!) bu noktada bitiyor. Hakemlerin kendisini sürekli olarak cezalandırmasına yönelik yaptığı aptal ırkçı şakayı, çocukluğuna ve şiştikçe şişen Amerikalı tavrına bağlıyorum. Dolayısıyla, çok önemli bir mesele olsa da, diğer söylediklerinin yanında esamesini bile okuyamıyorum. Yan yana yarıştığı ve aynı ölüme aynı meydanı okuyan meslektaşlarına karşı takındığı bu megalomanik ve tepeden bakmacı tavır, diğerinin yanında devede kulak kalıyor. Haksız olduğu kadar yersiz de. Leows virajında Massa’ya yaptığı ataktan sonra, telsizden doğrudan Massa’yı suçlayıcı sözler etmesi, yarış sonrasında, “Bu sürücüler kesinlikle rezalet, aptalca,” derken ne yaptığının farkında bile olmaması, sonra da Twitter hesabından ucuz bir özürle olayı geçiştirip, sözlerini -sözde- geri alması, Hamilton’ın şu âna kadar pist üzerinde yaptığı her şeyi benim gözümde silmesine yetti de arttı bile.

Her yaptığı saçmalıktan sonra özür dilemeyi kendine âdet edinen Hamilton, ne yazık ki taraftarlarının ona körü körüne bağlanmaları nedeniyle belki ne yaptığının gerçekten farkına varamıyor. Futboldan devşirdiğimiz bu fanatiklik heyecanı, ne yazık ki gözleri kör ediyor ve adaletle nesnelliği bir fiskeyle deviriveriyor. “Özür diledi işte, daha ne yapsın!” düzleminde hâlâ onu savunmaya çalışan insanların, özür denilen makamın, aslında bir pişmanlık olduğunu ve o eyleme bir daha yeltenmeyeceğinin sözü olarak başvurulduğunu anlamaları gerekiyor. Bu kadar çok özür dileyen bir insan, aslında gerçekten özür dilemiyor demektir. Hamilton bir prosedürü uyguluyor. Dolayısıyla bu saygısızlık, ondaki bu narsizm zırhının bir yansıması olarak ortaya çıkıyor. Özür, onun için siyasi bir doğruculuk, bir politik gereklilik. Senna’nın, arabasından atlayıp, kaza yapan sürücüye yardım edişi ya da sürücü toplantılarında aktif bir şekilde güvenlik için yaptığı mücadeleler, hakkını arayan kimliğinin yanında Hamilton’ın bu ucuz ve imal edilmiş megalomanisinin gözümde hiçbir değeri yok artık. Bu saatten sonra en iyi pilot olduğunu istediği kadar ispatlasın, onu güneş gözlüğünden görünmeyen bakışları ve ince sakalıyla, “Belki de siyahım diyedir!” derkenki sırıtışıyla hatırlayacağım. Bu öz beni daha çok ilgilendiriyor. Hamilton’da olmayan bir [s]öz.

 

Ali Ünal

http://www.ali-unal.net/f1

Haber Etiketlenmedi
Facebook

Yorumlar (85 Gönderildi) - Tüm Yorumlar

avatar
AARank 09.06.2011 08:27:54
Eyy Hamilton cu McLaren taraftarları... MSC, Hakinen le mücadelenin neyini severdi bilirmisiniz?? Hakinen bu takımda nasıl bilinir ve sevilirdi bileniniz varmı?? Bizler, Hamilton un takıma ne zaman gireceğini bekledik ama öylesine bir rezalet giriş yaptıki benim gibiler takımdan dahi nefret ettik.ALi Ünal ise takım sevgisini bir kenara atamadığından bu trene katılan son gurupdan.Hamilton geçen sezon ALi nin yazdığı şeyleri kendisi itiraf ettide hala bu adamı neden savunuyorsunuz.Takımdaki pozisyonu itibarıyla çok ileri hareketler yaptığını kendisi beyan etti ve birileri kulağını kapadıysada son haddede ALi Ünal da çıldırdı.
2007 de kaybedilen şampiyonluğun hatta gerisinde gelebilecek seri şampiyonlukların müsebbipleri, Dennis ve Hamilton dur.
Takımdan dışlanana kadar enfes çalışmalar yapan ALonso,( birileri kabül etmesede ) takıma çok şey kazandırdı.Öylesine hıtrpaladılar ki sezon sonunda beni serbest bırakın diye çığırdı.Belki bir gün birileri bu gerçekleri söyleyecekdir.Şunu unutmamak lazım ki; ALonso,Mclaren deki o seviyeye kendi başına gelmedi.
1988 den beridir izleidğim F1 i ALonso nun pilotluğu bırakmasıyla birlikte aktif izleyiciliği bırakacağım.

Ali ÜNal a teşekkür ediyorum...
avatar
OUTLAW RYDER ™ 06.06.2011 12:03:49
"Hamilton’ın çıkıp Vettel’e, “Acayip bir yere basma gücünüz var,” demesinin, o anda yarış kazanmış meslektaşının başarısını bu denli küçültmesi, ne yakışıklı bir hareket ne de âdil bir hareket." Hamilton burada mevcut durumdan söz etmiş Ben başarıyı küçük düşürme olarak algılamadım sen o şekilde anlamışsın Yani kişiden kişiye değişir
"Red Bull’un son üç sezondur en hızlı araç olduğunu artık voleybol izleyicisinin bile bildiği şu ortamda, Hamilton’ın neredeyse her yarışta Red Bull’un avantajından bahsetmesinin anlamı ne?"
Sanırım bu köşe yazısını yazma sebebin özetle bu cümle Yukarıda da dediğim gibi Hamilton mevcut durumdan bahsetmiş Red Bull aracının 3 sezondur çok iyi olduğu herkesin bildiği birşey olabilir. Hamilton ın bunu söylemesi çok rahatsız edici bir durum değil
avatar
lost boy 05.06.2011 17:36:53
İlmiği Hamilton'un boynuna geçirip Alonso'cuların önüne bırakmış Ali Ünal. Eee size de sehpaya tekme atmak düşüyor hadi bakalım 5 senenin kinini nefretini ve çeşitli hezimmetlerinin intikamını buraya yorumlar yazarak çıkartın.
avatar
quva 05.06.2011 15:33:41
Aynen dediğim gibi olmuş.Ali Ünal'ın Hamilton lehine yazılarından sonra, kendisinin bile Hamilton'a isyan noktasına gelmiş olması Hamilton taraftarlarını Fernando'ya yöneltmiştir.Hamiltonun vatandaşlarının,İngiliz olsun da çamurdan olsun mantığıyla Fernando hakkında söylediklerini, bir takım dergi ve mecmua alıntılarıyla süsleme yolunu şifahane gibi görmeye başlamışlardır.
Ali Ünal burada Hamilton'un karekteristik ve narsistik kişilik bozukluğu durumunu ele almışken bazı taraftarlar hiçbir zaman tersini kabullenemedikleri davranışlarla yüzleşince hemen yazının içinde kendilerine yarayan kelimeler aramaya başlamışlardır.İngiliz takımın ingiliz pilotunun Fernando'ya karşı üstünlük kurma çalışmalarını, üstünlük kurmuş gibi kendi bilinçaltlarına yerleştirmişlerdir.Takım tarafından dışlanması,mekanikerlerin kötü sözlerine maruz kalması, lastik basınçlarının oynanması, aracının üzerine direk düşmesi tarzı sabotajı gibi tüm güçsüz bırakılma müdahalelerine rağmen dünya şampiyonluğunu 1 puanla kaybetmiş olması, diğer tarafın üstünlüğüne mi işarettir yoksa öyle olduğunun zannedilmesine mi işarettir.
avatar
Tahir Emek 05.06.2011 13:28:42
öncelikle şu uğraştığımız şeylere üzülüyorum. zaten çok fazla bir f1 fanı yok türkiye'de.şu ortamı gören fb-gs muhabbettinden bir farkı olmadığını anlar. bir sene sonra geriye baktığımızda bunlar komik gelecek.şurda bir avuç f1 fanı bunlarla uğraşmayalım.polemik konuları her zaman insanu yer bitirir, sevdiği şeylerden uzaklaştırır.
hamilton bir suçunun olmadığını söyledi
maldonado eleştirdi
massa sert çıktı, buraya kadar normal. ee biz niye kendimizi yiyip bitiriyoz bu kdr, iki gün sonra bunlar unutulacak, ayrıca ben bu olayı kendimizin büyüttüğünü düşünüyorum burda.yabancı basında da çok önemsendi ama bu kdr değil kesinlikle.
ali ünal'ın tanıtım yazısında da objektiflikten söz ediyor ve buna inanıyordum.ama burda yaptığı olay suçluyu tespit edip sonra kanıt aramak gibi olmuş, aynı türk adaleti(vettel'e df sözü mesela, Allah aşkına o manayı nasıl çıkardınız, en çok buna şaşırıdm)
demek istediğim bunu bir futbol yazarı yapsa üzülmem çünkü o kdr futbol yazarı var ki, bir olmazsa diğerini okuruz. ama kaç kişi f1 yazıyor ki bu ülkede. hamilton belki bu lafını unutmayacak ama ali ünal da bu yazıyı yıllar sonra hatırladığında ne kdr kısa vadeli ve aceleci bir düşünceyle hareket ettiğini anlayacaktır.ünal'ı sadece lewis konusunda değil, diğer pilotlar ve konusunda objektif olmaya çağırıyorum, çünkü size gerçekten ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.arkadaşlara nacizane tavsiyem böyle polemik konularına fazla takılmamak, isteyen 29 mayıs 2012 tarihinde bir daha düşünsün, eminim birçok kişi 'abi biz neyi tartışıyormuşuz böyle' diyecektir.
avatar
diaz ı ilk senesinde yenen hamilton gridin en hızlı pilotudur senna gibi efsane olacaktır ... sennada zamanında cok eleştirilmişti en sonunda formula1 in en cok konusulan pilotu oldu ... yarışmak ve kazanmak için sürekli zorlayan bir pilot olmak ne demek herkesin gözü görsün ve kesinlikle hamilton ı eleştirmeye kalkmasın .. zaten drs yüzünden yarışlar artık saçma oldu gerçek geçiş yapabilen gridin tek pilotuna saygı duyun ...
avatar
öncel arıkan 04.06.2011 03:59:39
Güzel bir yazı olmuş. Ben de son monaco yarışında Lewis i haksız buluyorum. Ama gerçek şu ki Aklını başına toplarsa geçen yıl ve bu yıl yaptığı gibi tuhaf kazalara karışmazsa Lewis her zaman şampiyonluk için yarışır ve F1 de araçtan fazlasını çıkaran en iyi pilottur. Sadece yarışa odaklanması lazım,Lewis kendine odaklı yarışıyor ve mağlubiyette hep suçlu arıyor. Bu hali de bana Renault dayken 2006 sezonunda MSC kendine yetişince sürekli takımı lastikleri FİA yı suçlayan Alonso yu hatırlatıyor.
avatar
2013: A McLaren Odyssey (spa2000) 03.06.2011 22:05:50
bu yazıda kullanılan taktik.
-------------------------------------
F1 Racing Mart 2011 - syf 30
Liam Clogger (diaz hakkında konuşuyor)
........... her yarışta pit alanında dolaşarak onun yeteneklerini öven mühendisler görür ve duyarım, direksiyon başındaki kapasitesini sorgulamaya kimsenin gücü yetmez.
Yazının ilerleyen bölümünde
......2007 yılında kask fırlatma olaylarını ve diazın bir çaylak pilota mağlup olmasını gerçekten unutamamıştım.
-------------------------------------------
Ali Ünal'ın da bu taktiği kullanmış.
Asıl söylemek istediğinin her 2 kesimden de makul karşılanabilmesi için girizgah kısmında sonunda söyleyeceğinin aksi istikametinde yorumlar yapmış. sonunda da içini dökmüş. (tabi bunda yanlış birşey yok)

Ayrıyetten Lewis'in pilotajı hakkında olumsuz da konuşmamış, (F1′in iyi pilotu olarak gösterilen diaza karşı önemli bir üstünlük kurması,), sadece Ali Ünal'a bizimkinin kişiliği batmış o kadar. o kısmı da makul karşılanabilir.
++++++++++++++++++++++++++++

Hamilton'da olmayan bir "öz"den bahsetmiş. var mı yok mu kısmına girmeyeceğim.

ama var olan bir öz'den hemde asıl öz'den bahseden birini buraya kopyala/yapıştır yapabilirim.

John Booth:Her zaman geçiş kabiliyeti olan bir pilottur. Kararlarında çok katıdır. Bir karar almışsa gerisini düşünmez. Bu bir içgüdüdür.


Yeterince kafi. aradığımız özellikler zaten bunlar değil mi?
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ayrıyetten yazı çok başarılı diaz fanları bile yazının içine gömülü olan, kendileri açısından olumsuz tarafları kabullenmiş vaziyetteler. yani Lewis'e mağlup olduklarını %100 oranında kabul etmişler.
avatar
04.06.2011 21:37:37
Kabak Tadı....
avatar
el nano 03.06.2011 19:49:32
nerde bizim cilt dergi fasikül sayfa arşivcileri

adam yazmış işte alın tepe tepe saklayın

malzeme bu.

ben kaale almıyorum artık bu pilotun hiç bir hal haraketini

çünkü f 1 bir değer katmıyor karalıyor ben demiyorum yalnız..

yukarıdaki yazı ve pilotun kendi ifadeleri..

neydi o..

ALDATAN ALDANIR mıydı neydi...)))
avatar
zeynell70 03.06.2011 15:20:07
ali bey diğer pilotlar hakında da aynı tarafsızlıkla yazılarınızı bekliyoruz. sadece hamiltonla olmaz. o yazılarınızı okuduğumuzda hem sizin tarafsızlığınızı hem de burdaki tarafsızların ne kadar tarafsız olduğunu anlayabiliriz. bu tarafsızlık sadece bu yazıyla biraz havada kalır bence...
avatar
zeynell70 03.06.2011 15:26:17
arkadaşlar şunu da belirtmek istiyorum. herkes gerçekler falan demiş ama gördüğüm kadarıyla buradaki hemen hemen herkes bir takım yada pilota taraf. bu gerçekler biraz taraflı gerçekler. bana göre benim düşüncelerim de gerçek ama burdaki bir çok yorumla uyuşmuyor...
avatar
Onur Ömer Öztürk 03.06.2011 15:02:18
Ali bey, daha önce temas ettiğim noktalar hakkında bir yazı yazmış, tebrik ediyorum. Ama ne yazık ki, yazı ne kadar tarafsız olsa bile, yorumlar taraflardan gelir ve çoğu zaman anlayıştan yoksun, alaycı ve saygısızdır. Her spor sever istediği taraf olmakta özgürdür ama tarafsız gözle gerçeklerin anlatıldığı yazılar benim için değerlidir. Bu açıdan bu yazıyı beğenmiş olmaktayım ancak tabii ki, yazdığınız yazıya göre farklı kitlelerce "diğer taraf" ya da "düşman" olarak algılanabilirsiniz. Gerçekleri açıkça söyleme cesaretini göstermek büyük bir saygıyı hakeder, keşke her izleyiciden aynı saygıyı görebilsek. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
avatar
rocco junior 03.06.2011 14:53:24
Ben sitenin şu ya da bu takım sitesi olarak değil sadece o lafına cevaben yazdım doğru bulmadığımı belirttim gerisi boş benim için ama açıklamana teşekkür
avatar
03.06.2011 14:38:49
katıldığım yerleri olduğu gibi katılmadığım yerleride var yazının. Taraflı yada tarafsız yazılsın ne farkeder düşüncelerini dile getirmiş. hamilton'ı şanslı gören bir insanım bende ama bu şansı kendisi yarattı yeteneğiyle yarattı kalitesiyle yarattı. 2007 yılında en hızlı ve en dayanıklı arabaya oturmak suçsa bütün pilotların şampiyonlukları zan altındadır çünkü bütün şampiyonlar hızlı araçlarla şampiyon olmuşlardır. yarıştığı bütün serilerde şampiyon olmuş bir insanın 2007 yılındaki mclaren mp4-22 aracına oturması çok önemlidir kariyerine muhteşem bir otomobille başlaması bazılarının eleştirilerine neden olsada başarısıyla herkesin sesini kesmiştir. körü körüne fanatikçe duygularla onu savunduğum olmuştur ama eleştirmesinide biliyoruz en büyük kusurunun sıcağı sıcağına saşma sapan açıklamalar yapması olduğunu mclarenciler dahil herkes bilir.

2007 yılı onun için çok iyi geçmiştir her anlamda. takım arkadaşı bir çifte şampiyondur onun tecrübelerinden yararlanmıştır ama onun yeteneklerini göz ardı etmek yanlış olur. ilk yılında şampiyonluğu 1 puanla kaçırmak herkese nasip olmayacak bir başarıdır. ama açıklık getirmek istediğim bir konuda şu hamilton bu hafta çok kötü şeyler yaşadı. her anlamda cumartesi pole beklerken 9.oldu pazar günü bazı olaylara karıştı ama herkesin onu suçlaması vurun abalıya anlayışır. massa'nın ferrari kariyeri tartışılırken yarış dışı kalmasını hamilton'a bağlaması ama video görüntülerinde hamilton'ın zerre kadar bir suçu olmadığının belli olması bazılarına geri adım attırmıştır. maldonado gibi bir pilotun hamilton'ın şampiyonluğuna dahi dil uzatması şampiyon gibi sürmüyor açıklaması aslında suçu üzerinden atmak için iyi bir plandır. umarım bundan sonraki kazalarında kendinide azda olsa suçlu görür. hamilton direk gelip mclarende yarıştı diye onu eleştirmek sadece bir kıskançlık ve içindeki ezilip kalmış duyguların dışa vurumudur. dediğim gibi hiç bir formula 1 pilotunun sicili temiz değildir ve sadece lewis kendini beğenmiş değildir her pilot en iyi olduğunu düşünür. hamilton'ın karıştığı olaylar nasıl skandalsa schuminin 2006 monacoda alonsonun hızlı turunu engellemek için la rascasse virajına aracı park etmeside o derece skandaldır. 2008 singapurda yarış kazanmak için bir takımın düzenlediği bir plana takım arkadaşının hayatı pahasına dahi ses çıkarmamak ve olaylardan haberim yok demekte bir okadar skandaldır. eski takım arkadaşı şampiyon olmasın diye onun rakibine yarım edeceğinide açıklamak bir skandaldır. kimse kendinisini sütten çıkmış ak kaşık görmesin. formula 1 şampiyon olmak için ve sevmediği arkadaşı şampiyon olmasın diye bir çok pilot bir çok skandala karışmıştır. ali bey düşüncelerini yazmış olsa da, saygı duyuyor olsam da keşke şuanda yarışan mevcut pilotlarında karıştığı skandallara yazılarında yer verseydi. son olarak hamilton her ne kadar birçok saçma işe karışmış olsada şuanda Formula 1'in Top Driver'idir ve onu sevmek yada sevmemek zorunda değiliz ama bunlar gerçeklerdir. Lewis Hamilton bir projedir mclarenin önümüzdeki yıllarındada başrol oynayacaktır. biz onu seviyoruz onu sevdiğimiz için kimse bizi eleştiremez ama onun tertemiz bir sicile sahip olduğunuda iddia etmiyoruz eğerki kim tuttuğu pilotunun tertemiz bir sicile sahip olduğunu düşünüyorsa yanılması an meselesidir.
avatar
Ömer_Massa 03.06.2011 14:20:22
çok güzel bir yazı olmuş.özelliklede son paragraf ...
avatar
muratc MP4-26 03.06.2011 14:16:35
-Arkadaslar okuyun alintidir:

http://www.trf1.net/ozel-icerik/kose-yazilari/20280-sari-kaskli-efsane.html

Son söz L. Hamilton için. Monaco Gp’ de onu izlediğim anlarda, Aytron Senna’ yı görür gibi oldum. Agresif stili ile sadece ilerlemeyi ve kazanmayı düşünmesi ve en önemlisi bu düşünceleri uygulayabilmesi bence mükemmel bir özellik. Yarış içerisinde çekiştiği ve temas yaşadığı pilotlar onu eleştirdi. Tıpkı Senna’ yı eleştirenler gibi. Formula 1 seyirciliği kariyerimde tuttuğum tek pilot Aytron Senna’ dır. Bu L. Hamilton’ u tutuyorum demek değildir, fanı da değilim. Ancak pist üzerinde gerçekten yarışan bir pilot görmek bana zevk veriyor. L. Hamilton’ u agresif olmakla suçlayanlar, Senna – Prost çekişmesini izlemeyenlerdir. Ve gerçek yarışın ne demek olduğunu henüz öğrenmemişlerdir.
avatar
scuderia61 03.06.2011 13:36:40
Çok mantıklı bi yazı olmuş bence bu yazı tamaıyla gerçekleri hiç taraftarlık yada düşmanlık olmadan olduğu gibi aktarıyor. Bu yazıya karşı çıkanları anlamak pek mümkün değil çünkü burda hamiltonu yermek gibi düşünce yok sadece hamiltonun insanlara sunduğu yüzü yansıtılmış. Tebrikler Ali Bey çok akıcı ve güzel bir yazı olmuş.
avatar
xtrabit racing 03.06.2011 14:12:32
2. sayfaya düşen yorumumda dediğim gibi:
Hamilton'un "gerçek" taraftarlarının hak vereceği, kör fanatiklerin ise aşırı tepki vereceği kadar iyi düzenlenmiş bir yazı.
avatar
alonzomanyaa 03.06.2011 13:31:22
Yazı 100% gerçekleri yansıtıyor, objektif veya subjectif olması hiç bir şey ifade etmez.

Biz alonsoyu bundan yıllar önce dökülen araçlarda sürüş yaparken tutumaya başladık, içimizdeki sevgiyi besledik büyüttük, gün gelecek şampiyon olacak dedik, bel bağlladık. Nitekim üst üste 2 kere oldu. Daha da olacak inşallah.

Siz ne yaptınız, geldiği gibi en iyi arabaya oturan birini göklere çıkardınız. Siz bu adamın neyini gördünüz çok merak ediyorum. Hep en hızlı arabalarla yarışıp kendini senna moduna soktuğunu mu gördünüz, yoksa gerilerden başladığı yarışlarda milletin yarışını katletmesi mi hoşunuza gitti.

Ney yaptı arkadaş bu hamilton bir anlatında biz de anlayalım.

Hemen 2007 de ezdi muhabbeti gelir şimdi. Neyi ezdi be kardeşim. Bir tarafta 100% takım desteği, bir tarafa yıllardır bridgestone kullanmanın avantajı, yarışların yarısından fazlasına 30bg daha güçlü araçla çıkmak, vs.. vs... bunu içinize sindirip ezdi diyebilecekmisiniz. Bence resmen ezilmiştir bu kadar avantaja ramen.

Aslında sizin hamilton'u tutma sebebiniz bile ALONSO..

Neyse o günler geride kaldı. Ben tekar sorumu sorayım, siz bu adamın nesine yapıyosunuz bu fanlığı da ölümüne savunacak kadar körleşiyorsunuz. Şurda soruduğum soruda pist dışındaki saçmalamaları da dahil değil yani.

Glock sayesinde çakma bir şekilde şampiyon olmanın dışında kayda değer ne yaptı ki bu adam. Aldığı bir ödülmü var yılın sporcusu diye, ben hatırlamıyorum, ya Vetel alıyor ya Alonso çünkü.

Dünyaya soryorlar tercihiniz diye ?, Mclaren dahil ALONSO diyor. Siz daha ney anlatıyorsunuz ki.

Siz yazdıkça bizde yazacak bişey buluyoruz. Yormayın kendinizi boşuna. Adam şimdi nicole un koynunda geviş geitiryor, siz burda ne yapıyorsunuz. KOMİK...
avatar
Kaan Altay 04.06.2011 19:30:05
Yazıda bariz bi şekilde belirtilmiş . 2007 de ilk başlarda sezon bariz bi şekilde Alonso'nun arkasındaydı hatta Monaco yarışını Lewis'in elinden alıp ( onu erken pite çağırıp ) Alonso'ya verdiler.Tüm herşey Alonso lehine iken Lewis kendini kabul ettirdi takımı kendi etrafına topladı.
avatar
Mes_gut . 03.06.2011 13:50:13
Hocam adamı taşa tutarlar... =)) Cuma muma dinlemezler sol kulağına bi çınlama olursa bu yazını hatırla... =)))
avatar
F1ilyoF1 03.06.2011 14:12:33
Harbiden komik adamsın. Yukardakine diyecek söz yok. Sonuçta ağızı olan konuşur.
avatar
Nebuchadnezzar 03.06.2011 13:28:09
hamilton gridin ortasında adam öldürse yine de haklı çıkaracaklar.Körü körüne fanatiklik yapmayın diye feryat edenlerin hamilton yüzünden düştükleri durumu görünce gülmemek elde değil.Çelişki dizboyu olmuş.Taraftarına küfür etmesinde dahi açık kapı bulup savunabilen zihniyetlerin monakoyu,2009 avustralyayı,2007 fujiyi vs.vs. savunması çok normaldir.
hamilton gridde kendinden başkasının olmadığını zannederek sürüyor ve taraftarları da buna heyecan diyor.Sporcunun zeki çevik ve aynı zamanda ahlaklısını sevme özelliğimiz tahrip edilmiş.
2006 yılında piquet spin atarak kaza yapmış ve köpük bariyerlere girmişti.Şoka girmiş ve bir süre konuşamamıştı.Hamilton pike için muhtemelen ağzı köpük doluydu o yüzden konuşamamıştır demişti.Kaza yapan bir meslektaşına geçmiş olsun demek yerine ağzına köpiük kaçmıştır demenin farkını siz ölçün.
Başka pilotları eleştirirken aslan kesilenler aynı şeyi şimdi neden yapamıyorlar.
avatar
F1ilyoF1 03.06.2011 14:21:12
Birde şoka giren biri öyle aracı kontrol edemez bence.
avatar
F1ilyoF1 03.06.2011 14:19:25
Abartmayalım. Çok iyi hatırlıyorum. GP2 yarışı Silvertone idi. Köpük bariyer değil reklam pankartı gibi dandik birşeye çarptı. O çarpmayla şoka girdiyse anlaki Lewis in dediği gibi olmuştur.

Birde spin atmadı. Üç kişi girdiler viraja iç tarafı alan Lewis idi. En dışta kalan nelsondu. doğrudan pist dışına çıktı. Silverstone nin ilk sektöründe.

Bu da videosu
http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0
avatar
sandro verone 03.06.2011 13:17:45
yazıyı tekrar tekrar okudum Ali bey...
belkide göremediğim bir noktaya bakıyorsunuzdur diye..
Lewis'in sözleri bana kabul edilebilir geliyor o anki ruh hali yarıştaki hırsı diğer benzer yarışçılara baktığımda, kabullenilir geliyor..
belkide olaya daha derinden bakıyorsunuz...
belkide benim göremediğim bir pencereden...
belki daha duygusal ve sınırları efsane diye addettiğimiz yarışçıların çizdiği bir çerçeveden...
bu bakış açınızdan görüneni görebilmem için belki Lewis'in başka takımda sürmesi gerekiyordur...
Dediğim gibi McLaren ve ona layık görülen yarışçılar da benim yumuşak karnım....
Sürçü lisan ettiysem affola....
avatar
MaYKiL Schumacher 03.06.2011 13:15:22
tek bir şey söyleyip kapatacağım hamilton için,
hamilton "karma yasasına dikkat etsin" derim.
anlayan anlamıştır.
avatar
MaYKiL Schumacher 03.06.2011 13:20:09
webber-hamilton örneği ile pekiştirmek istiyorum,
bilirsiniz webber-hamilton kapışması bir çok defa karşımıza çıktı,
örnek veriyorum,
webber-hamilton 2008 monza'da kapışması vardı,
birde 2010 singapur kapışnması var :)))
işte tamda burada "karma yasası" devreye giriyor.
avatar
MaYKiL Schumacher 03.06.2011 13:39:46
http://www.youtube.com/watch?v=3SXbGDcMeo8

Allah'tan Nelson Piquet bugünlerde yarışmıyor,
eğer Monaco'daki gibi Moldanado-hamilton virajdaki kapışmada,
Moldanado yerinde Nelson olsaydı hamilton'a tekme tokat girişip belkide hastanelik etmişti :)
avatar
MaYKiL Schumacher 03.06.2011 13:58:53
http://www.youtube.com/watch?v=DV0aQPLJNvA

şimdi bakıyorumda,
bu görüntülerde özellikle sonlara doğru yeni bir kamera açısı gösteriyor,
yani tam cepheden,
Moldanado-hamilton çarpışması ile Nelson-Salazar çarpışması arasında bir fark yok gibi,
dediğim gibi o ceopheden çekilmiş kamera açısı herşeyi net gösteriyor,
burada F1 dilinden konuşmak ve iyi analiz etmek gerekir,
şimdi soruyorum sizlere özellikle mclarencilere,
bunun neresi agresiflik?
agresif agresif agresif diye diye övüpde bitiremediğiniz pilotunuz Salazar gibi işte :)
başka nasıl anlatılabilirki veya izah edilebilir.
sizlere inanmak güç gerçekten (mclarencilere)
avatar
ismail uçar 03.06.2011 12:43:22
pek fazla objektif bir yazı olmamasından dolayı pek beğenilir bulmadım. Hamilton un hataları var elbet, özellikle yarış adrenalinin etkisiyle sıcağı sıcağına(muhabirler ne soruyolar bilmiyoruz ama) röportajlarından hoşlanmıyorum.Politika mı yoksa yarışın etkisi mi bilemicem ama bazen hoş olmuyor bu ve özür dilemesi de öyle. Bu konudaki tespite aynen katılıyorum. Vettel ile ispanya yarışı sonrasındaki güleerek kurdukları diyalog da küçümse çıkarman lewis antipatizmini gösteriyor.rb7 nin muazzam yere basma gücüne hayranlığını da dile getirmiş olabilir.vettel ile aralarında gülüşmelerle sohbetten bu denli çıkarım nasıl yapıarılabilir. Ayrıca rb7 nin en önde başlaması ve monoco da da hızlı olması diğer yarışlarda da oldugu gibi vettelin alıp başını gitmesini ve kazanmasını monoco gibi bir pist için söylemek diğerlerine saygısızlık olarak görülemez.
Yazılarını genellikle okumuş ve iyi bulmuşumdur ancak bu yazın fanatizm bağlantısı içinde duygularından arınamamakla birlikte objektiflikten oldukça uzak kalmış.
avatar
muratc MP4-26 03.06.2011 12:33:44
-Ali Ünal bey e saygimiz var, yazilarini da hep okuyoruz daha fazla birseyler ögrenmek icin
-Ancak bu yazi beni Hamilton fani olarak yaraladi
-Dünya sampiyonu olmus ve harika bir sürücü olan Lewis Hamilton u bu sekilde yazi sonu itibariyle burada harcamak kusura bakmayin ama sizin bile haddinize degildir.
-Lewis in kalitesi pist üzerinde bellidir.
-Ben de kusura bakmayin pist üstündeki Lewis ile ilgileniyorum.
-Pist disinda ne yaptigi ile cok da ilgilenmiyorum. Ne giymis, ne demis.
-Ben kendi Karting sürüs stilimden becerdigim kadari ile Lewis in tarzini uygulamaya calisiyorum ve agresif bir sekilde yarisiyorum.
-Kaybettigim zamanda onun gibi cildirip uyuz oluyorum.
-Örnegin son 4. oldugum yarista 6. olan bana cok agresif oldugumu söyledi
-Ben de ona burasi KARTING sevmediysen yapma bu sporu dedim. Bunun dogasinda bu var dedim.
-Siz simdi beni de silersiniz ama neyse.
-Bu arada sacim da uzun insallah problem olmaz sizin icin :))
avatar
MaYKiL Schumacher 03.06.2011 13:22:21
sende dikkat et,
bir yerlerini sakatlamazsan iyi,
veya birileri seni sakatlamazsa iyidir :)
avatar
HERKÜL (BE REAL) 03.06.2011 12:26:48
arkadaşlar Ali Ünal bu işe gerçekten gönül vermiş ve gerçekten çok zaman ayıran bir insan...bu açıdan saygı duyulması gereken bir insan...elbette bir takım ve pilotu destekleyecektir. önemli olan objektif yazmaya çalışmasıdır. yazılarında katılmadığım düşünceleri olsada yeteri kadar objektif yazdığını düşünmekteyim. bu yazı hamiltonun ne kadar iyi bir pilot olduğunu açıkça gözler önüne sermektedir. hamiltonda insandır hatalı ifadeler kullanabilir ama hiç bir hatayı sürekli yaptığını ben görmedim. fan sayısının çok olması sürüş tarzı ile alakalıdır. her ne kadar kimi gibi asla muhteşem bir yıldız olamayacak olsada yinede iyi bir pilottur. kendisini severim. çok sevdiğim arkadaşlarımın çok sevdiği bir pilottur. takdir i ilahi şu an kimi sayesinde f1 e girmiştir. kimi kalsa idi mclarende şu an belkide sıradan bir takımda mücadele etmekteydi. ama yinede bir kaç sene sonra iyi bir takımda kendine yer bulurdu.
herşey nasip kısmet...kimi kabul etseydi geçen sene mclarenin teklifini ikinci yılında daha az aldığı parayı fazlasıyla geri alırdı bizde onu seyretmekten mahrum olmazdık. o da f1 den ayrı kalmanın acısını yaşamazdı. zannetmeyin ki çok mutlu şu an...öfke ile kalkan zarar ile oturur. yarın geri dönemeyeceğimiz laflar etmemek lazım. yine geçen sene reno için ağır konuşmasaydı kubicadan sonra kimi reno ile şu an yarışmaktaydı. tükürdüğünü yalama özelliği olmadığı için şu an başka dünyalarda...
sporda fiziki mücadelenin dışında birde arka planda konuşulanlarda başarı için önemli etkendir. her ne kadar mübah olarak görmesekde bu tarz açıklamalar sporun doğasında maalesef var....
avatar
selim bulut 03.06.2011 12:51:37
sorunda bu bence ''kimi gibi asla muhteşem bir yıldız olamayacak olsada yinede iyi bir pilottur.''
avatar
Ant Kiedis 03.06.2011 11:58:10
Sitesinde kendisini Schumacher insanı olarak addeden ve herhangi bir pilotun karakteri ile ilgili en son konuşması gereken kişinin tarafsızlık elbisesini çıkarıp işi Hamilton'ın sakalı ve gözlüğüne kadar götürüp nefretini kustuğu bu yazının, mottolarından birisi tarafsızlık olan bu sitede yer almasını kınıyorum. Dileyen yazarın kendi sitesinden yazılarına ulaşabiliyor zaten.
avatar
M1CHAEL . 03.06.2011 17:26:11
Püfff tepkiye bak kınıyor muş nasıl bir fanatizm içindesiniz yahu. İyi sırf kimsenin kutsalına dokunmamak için tarafsızlık izanıyla spor ortamında kimse bir şey yazmasın, demesin. Böyle olacaksa dünya spor yazarlarına zaten ihtiyaç kalmamıştır...
avatar
MgpSchumi2011 03.06.2011 12:24:49
İşinize gelmeyen şeyleri duymak sizleri hayal kırıklığına uğratmasın;)
avatar
f1f1f133 03.06.2011 11:53:32
kimse sütten çıkma ak kaşık değil bunun içinde rahmetli sennada dahil. neyin tartışmasını yapıyosunuz her pilotun doğruları yanlışları olmuştur mclaren yada hamilton taraftarı değilim ama bu dönemler ( İYİ PİLOT OLAN ) herkezde olmuştur. eski takipçiler çok şey görmüştür ne istiyorsunuz yani yarış izlerken uyumayımı ataksız stratejisiz heyecansız yarışları izlemeyimi ? tamam hamilton yada bir başka pilotun sürüş sitilini savunmuyorum her pilotta farklı bir tarz vardır (belki uygun tarz değildir) ama hamilton asla kötü bir pilot değildir..hamilton çoğu zaman hırsına yenik düşmüştür. örnek geçen seneki vettelle ile şuanki vettel bir değil yada 2005-2006 daki alonso ile şuanki alonso bir değil.. pilotları eleştirelim ama şu gridde alonso, hamilton, vettel schumacher de olması kusura bakmayında neyi izleyeceksiniz..SAYGILAR....
avatar
kimiraikonenn 03.06.2011 11:36:33
hamilton un psikolojisini anlamak için pistin tozunu yutmak yarışmanın ne demek olduğunu hissetmek gerekir burda yorum yapan arkadaşların en azından karting turnuvalarında organizasyonlarında yarışarak bu duyguyu tatmasını ondan sonra yorum yapmalarını öneririrm hız aynı olamasada mantık mücadele ruhu aynıdır ve bu mücadelede eşsiz olan duygu atak yapmaktır bunu yapabilen pilotlara aslında herkes özenir massa ve maldonado gibi sıradan pilotlar da bilirlerki aslında özel olan bu işi daha iyi yapan hamiltondur ve kuralların arkasına sığınarak onu eleştirirken aslında kıskançlık yaşamaktadırlar hamilton f1 den çekilme tehditi şımarıklık yapmıyor hangi seride olursa olsun yarışma duygusu olmadan bu sporun anlamsız oacağını söyüyor ve çok haklı böyle pilotların atakları olmadan motorsporları gerçekten anlamsız bir raikonen bir montoya neden unutulmuyor sıradan atak yapamayan sadece turlayan pilotlar oldukarı içinmi yoksa atak cesur pilotlar oldukları için mi motorsporlarını sevdiğini f1 le ilgilendiklerini düşünen burdaki tüm arkadaşlara bu işin ruhunu anlamarı için karting yarışlarına katılmalarını öneririm
avatar
rocco junior 03.06.2011 11:10:19
Ayrıca geçmişte yapılanlar şimdi yapılan hataları meşrulaştırmıyor.Sizinki öyle bir mantıkki aman efendin ne var yani bak x şahısı zamanınıda böyle yaptı bu gayet doğal tipik bir saçma savunma yöntemidir.Şimdi ise bunu yazarlar yapıyor siyasi amaçlarla neymiş vay efendim her dönemde olmuşmuş.O zaman ben çıkıp birini vurayım yahu kardeş kızma ilk defa mı adam vurdular diyeyim değil mi?Hadi madem savundun bu mantıkla Ferrari taraftarlarına ne laf atıyorsun onlar mı haberi hazırlamış,onlar mı ceza vermiş Hamiltona.Herkes yorumunu yapıyor.Bu kadar zor mu ya birini savunurken,düşünceni savunurken başkasına laf atmamamak
avatar
ismail uçar 03.06.2011 12:20:16
mesele onlar yaptı bu da yaptı değil, onlar yapınca yanlışsa bu yapınca da yanlıştır.Ancak onların yanlışı göze batmayıp irdelenmeyip bu adamın aynı yanlışı abartılı tartışılmakla birlikte(objektiflikten uzak biçimde), bu adamın her hareketi doğru ya da yanlış subjektif bakılarak en ufak kıvılcımda yangın çıkarmış gibi gösterilmeye çalışılıyor. Yanlış hatırlıyorsam düzelt petrov kazasını bile senin hamilton un suçu olarak göstermen bunu kanıtlıyor
avatar
sandro verone 03.06.2011 12:38:26
ismail bey gerekli cevabı vermiş....tekrar yazmaya gerek yok fakat...
benimde yumuşak karnım Mclaren olabilir mi acaba? ve bu takımın direksiyonunu kullanan pilotun orayı hak etmesi ile oraya oturması ilişkisine binaen yaptığı hataların görmezden gelinemeyeceği gibi başka pilotların bunu yaptığında, dik alasını yaptığında sorunlar çıkmıyor ise o kişilerin karakterinde sorun olmuyorsa...neden? lewis ? diye sormak...benim için aymazlık mıdır...
senin için kabullenemezlik midir?
avatar
rocco junior 03.06.2011 11:03:24
Kim ağlıyor kardeşim,Ferrari taraftarları ile ne alakası var şimdi olayın.Ayrıca geçmişte Schumi de pek çok ceza aldı sen bambaşka oalyları açmışsın konu Lewis onun yaptıkları.Sen ağlıyorsun asıl belli ki zoruna gitmiş avukatlık yapıyorsun.Adam akıllı yorum yazın milletin genelini alıp ağlıyorlar falan laflarını bırakın.Şimdi bende topluca Mclaren fanlarını mı itham edeyim bir takım sözlerle
avatar
sandro verone 03.06.2011 12:31:56
bütün ferrari taraftarlarını kast etmediğimi not düşmemek için mi yazıyorsun yoksa...
bu sitenin mclaren sitesi olduğunu sende düşündüğün için mi yazıyorsun?
eğer bir eksiklik ise anlaşılması zor ise! belirteyim...
bunu yazan taraftarlar kendini biliyor...lafı ortaya attım alan alan alır mantığı yok...bilginize...
avatar
sandro verone 03.06.2011 10:56:30
şimdi hamilton'ın avukatlığını yapmak da diyebilirsiniz buna, ama kimin ne diyeceğini düşünürsek işin içinden de çıkılmaz değil mi? ne güzel ki yazınıza yorum ekleyebiliyoruz.!
sıkı bir schumi taraftarısınız bunu kendi sitenizden biliyorum.
acaba schumi için ne demeli diye sordum kendi kendime hani benim tavuğuma kışt der gibi oldu o açıdan.
yoksa bireysel algılamayın.aracı yolun ortasına park etmekten,pist üstünde yapılan kontrata dayalı yer vermelere mi yoksa benettonda iken sonraları briatore'nin gene kişiliğine uygun olarak nasıl bir araç yaptıklarını sanırım biliyorsunuzdur bunları dile getirmelerine mi? ve bunların hiç biri için FIA'dan ceza almamasına mı bağlıyoruz acaba schuminin efsane bir şampiyon ve karakterli olduğunu.
kimse öyle olduğunu söylemiyor da diyebilirsiniz haklısınız da derim fakat hepimiz eğri oturalım :)
veyahut schuminin, david'in - hakkinen'in şampiyonluğu için fren yaptığını düşünerek aracının ön sağ amortisör bağlantı noktasının parçalanmasına sebebiyet veren olayda kimse bana bunu yapamaz diyerek Mclaren garajına dalışını hangi ihsanı dil ile açıklayabiliriz? yada damon hill'in üstüne sürdüğü ve üstünden uçtuğu yarışta yada villeneuve'e kasıtlı çarpma (yorum koymuyorum bunların hiç birine size bırakıyorum nasıl olsa siyahi bir gencin takımının psikolojisini de bozduğunu söyleyecek kadar bir yerlerde geziniyoruz:) )

alonso için konuşmak istemiyorum bazı arkadaşların roman olurdu demesi yeterli...

aklıma gelmişken japonya yarışını hatırlatırım Senna - Prost...ne alaka diyenler açsın izlesinler kim kimin üstüne sürüyor?! o buna çarptı geç fren yaptı...garajıma girdi adam dövmeye..pist üstünde yasallık yoktuda ...söz ettide yaptı ''ama etti gitti geldi dedi'' gözlüğü ile baktıkça ormanı kaçırırsın arkadaş...
ağaçlara bakıcam diye ormandan uzaklaşmayın derim ....

Lewis'de böyle bir adam kimsenin garajına girmiyor, araçların üstüne sürüp yoldan çıkarmaya çalışmıyor,üstünden uçmuyor, evet azminden hırsından dolayı gereksiz sözler söylüyor...ama bizler 20'li yaşların başında nasıldık? kendinize bunu sorun, zamanla herkes büyüyor..o da büyüyecek hatalarını zamanla görecek...
ince sakal da bırakır küpede takar...etekde giyer ama bu pist üstünde onun herkesi delirtecek kadar hızlı herkesin aynada gördüğü anda bir taraflarının çarşafa dolanmasına sebep olan pilot olduğunun gerçeğini değiştirmez...

Not ( bir taraflarının çarşafa dolanması lafım yüzünden umarım mesajımı silmezsiniz!
Ali bey'in cümle içinde ki ''taşaklı'' kelimesine dayanarak yazdım...

DÜN AĞLAYAN ferrari taraftarları bu site ferrari sitesi ya bakın ne güzel sektirmiş ferrariye...
ŞİMDİ SİZDEN ABDULLAH BEY'E DURMADAN TEPKİ MESAJLARI YAZMANIZI BEKLİYORUZ.. :)
avatar
Mc_ 03.06.2011 11:41:41
Bakın, siz daha bu mesajı yazmadan önce Ali Bey çok güzel bir şekilde yanıt vermiş bile.
Hmmm. Acaba bu siteyi ne kadar zamandır takip ediyorsunuz. Tanıtım kısmına yazmasaydım, acaba kaç kişi anlayabilirdi benim yumuşak karnımın Schumacher olduğunu? Kaldı ki orada da taraftar kelimesini kullanmadım, “sürücü fanatikliği” yapmadığımı özellikle belirttim ve “resmi insanı” derken de bir sözcük oyunu yapmaya çalıştım zira Schumacher, benim 14 yaşımın getirdiği nostaljik bir öykünmedir sadece. 1,5 yıl kartingde yarışmış, kupalar kazanmış biri olarak, nostaljik bir öykünme. Bu kadar. Bu yazıda bahsettiğim ve sizin, anladığım kadarıyla biraz ıskaladığınız körü körünelikle beni bağdaştırmanız benim için haksızlık.

"Benim pilotuma laf ediyorlar, ben de onunkine laf edeyim" mantığı ile yapılan savunmalar savunma değil, rezalettir. Demek ki pilotunuzu savunmak için söyleyecek bir şey bulamıyorsunuz ki bu yola başvuruyorsunuz. Sizin gibileri futbol tartışmalarında görmeği tercih ederiz.
avatar
03.06.2011 10:54:19
şimdi hamilton'ın avukatlığını yapmak da diyebilirsiniz buna, ama kimin ne diyeceğini düşünürsek işin içinden de çıkılmaz değil mi? ne güzel ki yazınıza yorum ekleyebiliyoruz.!
sıkı bir schumi taraftarısınız bunu kendi sitenizden biliyorum.
acaba schumi için ne demeli diye sordum kendi kendime hani benim tavuğuma kışt der gibi oldu o açıdan.
yoksa bireysel algılamayın.aracı yolun ortasına park etmekten,pist üstünde yapılan kontrata dayalı yer vermelere mi yoksa benettonda iken sonraları briatore'nin gene kişiliğine uygun olarak nasıl bir araç yaptıklarını sanırım biliyorsunuzdur bunları dile getirmelerine mi? ve bunların hiç biri için FIA'dan ceza almamasına mı bağlıyoruz acaba schuminin efsane bir şampiyon ve karakterli olduğunu.
kimse öyle olduğunu söylemiyor da diyebilirsiniz haklısınız da derim fakat hepimiz eğri oturalım :)
veyahut schuminin, david'in - hakkinen'in şampiyonluğu için fren yaptığını düşünerek aracının ön sağ amortisör bağlantı noktasının parçalanmasına sebebiyet veren olayda kimse bana bunu yapamaz diyerek Mclaren garajına dalışını hangi ihsanı dil ile açıklayabiliriz? yada damon hill'in üstüne sürdüğü ve üstünden uçtuğu yarışta yada villeneuve'e kasıtlı çarpma (yorum koymuyorum bunların hiç birine size bırakıyorum nasıl olsa siyahi bir gencin takımının psikolojisini de bozduğunu söyleyecek kadar bir yerlerde geziniyoruz:) )

alonso için konuşmak istemiyorum bazı arkadaşların roman olurdu demesi yeterli...

aklıma gelmişken japonya yarışını hatırlatırım Senna - Prost...ne alaka diyenler açsın izlesinler kim kimin üstüne sürüyor?! o buna çarptı geç fren yaptı...garajıma girdi adam dövmeye..pist üstünde yasallık yoktuda ...söz ettide yaptı ''ama etti gitti geldi dedi'' gözlüğü ile baktıkça ormanı kaçırırsın arkadaş...
ağaçlara bakıcam diye ormandan uzaklaşmayın derim ....

lewis'de böyle bir adam kimsenin garajına girmiyor, araçların üstüne sürüp yoldan çıkarmaya çalışmıyor,üstünden uçmuyor, evet azminden hırsından dolayı gereksiz sözler söylüyor...ama bizler 20'li yaşların başında nasıldık? kendinize bunu sorun, zamanla herkes büyüyor..o da büyüyecek hatalarını zamanla görecek...
ince sakal da bırakır küpede takar...etekde giyer ama bu pist üstünde onun herkesi delirtecek kadar hızlı herkesin aynada gördüğü anda bir taraflarının çarşafa dolanmasına sebep olan pilot olduğunun gerçeğini değiştirmez...

Not ( bir taraflarının çarşafa dolanması lafım yüzünden umarım mesajımı silmezsiniz!
Ali bey'in cümle içinde ki ''taşaklı'' kelimesine dayanarak yazdım...

DÜN AĞLAYAN ferrari taraftarları bu site ferrari sitesi ya bakın ne güzel sektirmiş ferrariye...
ŞİMDİ SİZDEN ABDULLAH BEY'E DURMADAN TEPKİ MESAJLARI YAZMANIZI BEKLİYORUZ.. :)
1 2 next Toplam: 55 | Gösterilen: 1 - 30

Yorum Yaz

*Zorunlu
  • Kalın
  • Eğik
  • Altını çiz
  • Alıntı Yap
(Linkin sonu jpg, gif, png ile bitmelidir)
(Youtube videosunun sonundaki rakamlar)
  • Arkadaşına Yolla Arkadaşına Yolla
  • Haberi Yazdır Haberi Yazdır
  • Sadece Yazı Sadece Yazı

Bu Haberi Ne Kadar Beğendin?

5.00

Connect with facebook

Son Yorumlar
fatihh Tarih 18.05.2013 17:44:39

el nano Tarih 18.05.2013 16:26:42