Ana Sayfa | Haberler | Hamilton'a Ceza Verildi, Massa Yarışın Galibi!

Hamilton'a Ceza Verildi, Massa Yarışın Galibi!

image

Lewis Hamilton, Belçika Grand Prix'inde elde ettiği zaferi Kimi Raikkonen'le olan mücadelesinde şikanı düz geçtiği gerekçesiyle verilen ceza ile kaybetti.

Hakemler, Hamiton'a yarış sonunda pitten geçme cezası vermeyi uygun gördüler, bu da zamanına 25 saniye eklenmesi anlamına geliyor.

Bu şartlar altında yarışın galibi Felipe Massa oldu. Verilen ceza ile Hamilton üçüncü sıraya geriledi.

 

 

Kararın ardından sonuç şu şekilde oldu:

1.  Massa         Ferrari
2.  Heidfeld      BMW Sauber
3.  Hamilton      McLaren-Mercedes   
4.  Alonso        Renault
5.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari
6.  Kubica        BMW Sauber
7.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari
8.  Webber        Red Bull-Renault
9.  Glock         Toyota
10.  Kovalainen    McLaren-Mercedes
11.  Coulthard     Red Bull-Renault
12.  Rosberg       Williams-Toyota
13.  Sutil         Force India-Ferrari
14.  Nakajima      Williams-Toyota
15.  Button        Honda
16.  Trulli        Toyota
17.  Fisichella    Force India-Ferrari
18.  Raikkonen     Ferrari

Yorumlar (364 Yorum Eklendi):

Sinan Şahin Tarih: 12.09.2008 11:23:46
Sinan Şahin's avatar
bu yarıştaki performansıyla hamilton şampiyonluğu hak etti. kimi şampiyon olamazsa en fazla hamilton hak ediyor şampiyonluğu. çünkü massa'ya göre daha yetenekli ve hızlı.
lost boy Tarih: 10.09.2008 17:12:13
lost boy 's avatar
Bende de Michael Schumacher'in 1996 yılında yarıştığı ilk ferrari aracının ölçekli maketi var, direksiyonu ve tekerlekleri senkron olarak hareket ediyor. İlgilenen varsa boşuna ilgilenmesin orjinal alman malı, imal eden firma çalışanı, satın alan abim ve benim dışında kimse elini dahi süremedi hırrrr. Ama bu Formula-1'in en elite takımının McLaren olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
burak aş Tarih: 10.09.2008 04:06:17
burak aş's avatar
o değilde 15 senedir devamlı takip ediyorum kimi kadar şanssız bi pilot görmedim
birol kahya Tarih: 10.09.2008 02:53:59
birol kahya's avatar
ferrari neden bu kadar zengin olduğu belli :)
Ertugrul Guven Tarih: 10.09.2008 02:43:40
Ertugrul Guven's avatar
şener bey mclarencilere sataşma olarak algılanmasın ama alma sebebim cezbetmesinden değildi. Ferrari 40$ daha pahalıydı param ancak Mclarene yetmişti o yüzden almıştım :)
Şener SALİH Tarih: 10.09.2008 02:21:21
Şener  SALİH's avatar
Mclaren Mercedes senide cezbetmiş :) ....
Ertugrul Guven Tarih: 10.09.2008 02:18:12
Ertugrul Guven's avatar
lost boy arkadaşım ekleme yapayım;
Mclarencilere göre çifte standartsa Tifosilere görede bi çifte standart yakınması bu. Zaten 2 sezondur temiz bir sezon izleyemiyoruz f1de. Sen cezayı diyceksin ben çarptı diyecem.Herşeyi başa almak mümkün olmadığına göre bu böyle sürüp gidecek. Pistlerde adam gibi gerçek bir pilot olana kadar F1 şaibeli olarak sürecek. Ne zaman Gs,Fb,Bjk,Ts hepsi birbirinden beter futbol oynamaya başladılar Türkiye liglerindede her sezon şaibeli olarak konuşulmaya başlandı. Biz türk milleti olarak hakemleri konuşmayı sevdiğimizden F1dede istediğimiz olmadığında hakemlere saldırıyoruz. Zaten F1'in veya herhangi bir spor dalının şaibeli olmaması için ya ezici bir şekilde başarılı olan takımlar olması lazım yada o sporu yönetenlerin peygamber olması...
Bence konuşmayalım.Bu arada ben tifosiyim ama geçen sene yurtdışından aldığım bir mclaren-merso gömleğim var ilgilenenlere satabilirim, hehehe :D
Ertugrul Guven Tarih: 10.09.2008 02:11:02
Ertugrul Guven's avatar
syn enes guven ve lost boy arkadaşım; Massa şampiyonluğa giderse gitsin ben burada raikonenide savunmuyorum hatta herhangi bir daldaki motorsporları içindeki bütün Fin pilotlara kılım. Bu kıllığımda taa hakinene dayanır. Şampiyon olcağı yıl son turda lastik patlattığındada havalara uçmuştum. Ben burda ferrariyi savunuyorum bunuda raikonen argümanı üzerinden yapıyorum. Massa gitsin şampiyon olsun raikonenden daha fazla sevinirim. Raikonende benim babamın oğlu değil ama ortada hem Ferrari hem FIA hemde Raikonen'e karşı bir adaletsizlik var ve bunu kabullenmek mümkün değil. Hamilton raikonene kasıtlı olarak çarpmamış olabilir bu yarışta kasıtlı olarak şikanı kesmemişde olabilir. Ama sonuçta çarpması ve geçmesi raikonen denen son dünya şampiyonu pilotun 20puanına malolmuştur. Beni gerisi ilgilendirmez. Hamiltonun bu yarışta 4 puanı gitti ama raikonenin 10+10 20 puanı gitti. 4=20 ise daha konuşmaya devam edin bende saygıdeğer Mclarencilerin sorunlarını 4=20 çerçevesinde çözmeye çalışayım.
Saygılar
lost boy Tarih: 10.09.2008 01:57:32
lost boy 's avatar
Ertuğrul güvene;
Bak değerli arkadaşım, Hamilton Raikkonen'e kasıtlı mı çarptı? Özür bile diledi çocuk, aldığı cezayı bile hazmettik (çok değil 10-15 yıl önce bu ceza verilmezdi) Rüzgarından savrulmak deyimi de düz yolda duvara çakılan Raikkonen içindi. Şimdi zaten kabul ettiğimiz bir olayı FİA'nın bize çifte standart uyguladığı başka bir olayla (bu pazar) özdeşleştirmek laf kalabalığıdır bence,
Enes Güven (aegschumi) Tarih: 10.09.2008 01:26:30
Enes Güven (aegschumi)'s avatar
ertugrul güven bey; nedir sizdeki bu raikkonen sevdası anlamadım. Ferrariciyim diyorsanız biraz da diğer pilot Massadan söz edin. Şampiyonluğa giden o... Raikkonen karısıyla kavga etse Hamiltondan bileceksin. Raikkonen valensiyada 12 tur içinde massadan 25 sn yerken de mi hamilton suçluydu:) Raikkonen de sutile bindirdi, gitsin force indianın puanlarını versin o zaman. Adamların tek puan ümidi oydu
ayhan sumbul Tarih: 09.09.2008 22:46:33
ayhan sumbul's avatar
McLaren-Mercedes insanların bir türlü anlamak istemedikleriyle alakalı bir video bulmuşsun tebrik ederim. neden mi ceza verilmedi. Çünkü Rai o zaman McLaren'deydi. Şimdi ise ferrari'de. ama biz bunu söylediğimizde zannediliyorki Rai'ye hakaret yada aşağılama. esasen anlatmak istediğimiz fia nın nihai kararlarının ferraiye daha bifazla korur nitelikte olmasıdır. ama ben biliyorumki videoyu izleyen bazı ferrari sever arkadaşlar yine kendilerince fia ve ferrariyi koruma moduna geçecekler.
ayhan sumbul Tarih: 09.09.2008 22:39:55
ayhan sumbul's avatar
fuad kaya kardeşim videonun başlığı: (2006 Hungarian GP Raikkonen Crash)
Ertugrul Guven Tarih: 09.09.2008 21:16:43
Ertugrul Guven's avatar
Rai, Hamilton'un rüzgarından savruluyorsa bunun için de ceza mı alacaktık? Max ferrariyi neden kolluyorsa ya da ferrariciler çocukken aralarında ne geçtiyse artık!!!

Kopuk eksozla 8 puan ve verilmeyen muhtemel grid cezasını unutmuşsun arkadaşım!! yani 8 puan çık o puanları rakiplere yaz ve 5 sıra geriden başla tekrar hesapla da FİA'nın adaletinden öyle bahset!

Arkadan çarpmak ne zaman rüzgarından savrulmak oldu. Ben sadece arkadan çarpmayı ve bu yarışı kattım. Sonuçta Hamilton bunu gidip alonsoya yapsa bişey demem,sonuçta Alonsonun herhangi bir iddiası yok. Ama raikonen şampiyonadaki rakibi idi. sizin soylediklerinizle ilgili bişey dedikmi? Ben ortaya sadece 2 adet ÇOK NET argüman koydum. Mclarenciler bu tarz mesajlarıyla kanıtlıyor ki gerçekten çocukken sizleri max mosley kovalamış:)
lost boy Tarih: 09.09.2008 18:07:52
lost boy 's avatar
Ertugrul Guven Tarih: 08.09.2008 23:44:59

hamilton gitsin bu sene raikonenin 20puanını yesin. ondan sonra vay hamiltona adaletsizlik. Raikonenin 20 puanı yenmeseydi şu anki tabloya göre o kadar eleştirilen raikonen liderdi. Bunlarada hiç cezaydı motor patlatmaydı falan eklemiyorum. Sadece hamiltonun alanen arkadan çarpmasıyla giden 10 puan ve dün hamiltonun şikanı keserek kendine avantaj sağlaması sonucu raikonen'in spin atmasına zemin hazırlaması. 10 da burdan koy. Raikonenin puanı 77'dir. Tabloya göre liderdir. Ve buna sebeb olan pilot olan Hamiltonun haksız birinciliğinden 4 puan düştü diye FIA'nın adaletsizliğinden bahsedilmesi kadar büyük komedi yoktur. Bu Mclarencileri çocukken Mosley mi kovaladı halen anlayabilmiş değilim :)

Rai, Hamilton'un rüzgarından savruluyorsa bunun için de ceza mı alacaktık? Max ferrariyi neden kolluyorsa ya da ferrariciler çocukken aralarında ne geçtiyse artık!!!

Kopuk eksozla 8 puan ve verilmeyen muhtemel grid cezasını unutmuşsun arkadaşım!! yani 8 puan çık o puanları rakiplere yaz ve 5 sıra geriden başla tekrar hesapla da FİA'nın adaletinden öyle bahset!
F-1 . Tarih: 09.09.2008 11:09:48
F-1 .'s avatar
Arkadaşlar benim yorumlarım neden siliniyor? Anlayamadım ben bu işi
Fuad Kaya Tarih: 09.09.2008 09:00:33
Fuad Kaya's avatar
mclaren mercedes, link yerine videonun adını yazar mısın..liknler çalışmıyor çünkü.
McLaren-Mercedes Tarih: 09.09.2008 02:07:47
McLaren-Mercedes 's avatar
bir de şu vidyo var ama ingilizcesi iyi olan arkadaşlar daha iyi anliyacaktır sanırım

http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/a7fe2a4c266700fd3b55c16e9d081da8e96a249bc92247d02dfecd5a64c9d5a2fdbd708cd7bcfffe19769

http://www.youtube.com/watch?v=TzKMyFCaZy0
McLaren-Mercedes Tarih: 09.09.2008 01:56:30
McLaren-Mercedes 's avatar
2006 Macaristandan bir vidyo buldum acaba burda niye ceza verilmedi diye sormak istiyorum

http://www.youtube.com/watch?v=-5UnPeyzcHM

ya da

http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/49d5e1b894f3d4f5c4f14f14d14c0d122ab1a3ce6982ea9e77acccae519635d217fbee94ec43ba1819518

http://www.ktunnel.com aracılığı ile girebilirsiniz cevaplarınızı bekliyorum

Speed Tv sunucularının söylediklerini dikkatle dinleyin..
McLAREN TEAM Tarih: 09.09.2008 01:23:17
McLAREN TEAM's avatar
alicim takımların sıtratejilerini 1 kişi degil en az 10 mühendis geliştiriyor hatta yarış esnasında fabrikada sıtrateji için çalışılmaya devam ediliyor
ali çıkrıkcı Tarih: 09.09.2008 01:15:12
ali çıkrıkcı's avatar
Cnn çok doğru tespit. Dominicali çaylağı bunu göremedi. İngilterede de göremdi. Bus stop çıkışı ferrari pite alıp yagmur lastikleiyle yarışa koyacaktı. O lastikle 3 tur vardı yarışı alırdı. Belik 1 tur sonra hamide lastik değişitirdi. 2,25 lerde tur atılıyordu.. Nerde öyle büyük teknik adam. Domini domini yaktın bizi
cnn Tarih: 09.09.2008 00:57:01
cnn's avatar
kimi son iki turda tam da hami şikanı kestiğinde pite girip lastik değiştirmeliydi en güzel hareket bu olurdu o zaman ne bu cezalar ve tartışmalar olurdu ne de kimi duvara toslardı zaten o ana ladar yarışın yıldızıydı sonunu da yıldız olarak getirirdi vesselam :)))
ali çıkrıkcı Tarih: 09.09.2008 00:48:56
ali çıkrıkcı's avatar
Ogun bu kadar eminsin öylemi ben senden fazla f1 yanında motogp ve nascar izledim izliyorum sen nediyorsun.. Ben sana genel bişey yazdım lafı nereye çektin. En basiti dün burada hami basın toplantısında yagmur için dua etti dedim. Mclarenciler zıpladılar. DÜn gece banttan tekrar bakıldı aynen hami öyle dmiş. İşte siz f1 e bakarken MOTOGP izliyonuz. Daha söylenenlerden haberiniz... Umarım anladın...
McLaren-Mercedes Tarih: 09.09.2008 00:44:27
McLaren-Mercedes 's avatar
Hamilton olayı ile ilgili imza kampyası başlatılmış şuana kadar 17500 imza toplandı katılmak isteyenler buradan katılabilir--> http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?belgp08
ogun savaş Tarih: 09.09.2008 00:10:48
ogun savaş's avatar
ali çıkrıkcı senden fazla f1 de yarış izlediğim kesin yorumumu tekrar oku yarış içi kararlardan bahsetmiyorum YARIŞ SONRASI VERİLEN KARARLARDAN BAHSEDİYORUM BU DEDİĞİME SIRALAMA TURLARI BİLE GİRMEZ.PODYUM BELİRLENMİŞ ONDAN SNRA VERİLEN KARARLARDAN BAHSEDİYORUM BEN.
Ertugrul Guven Tarih: 08.09.2008 23:44:59
Ertugrul Guven's avatar
hamilton gitsin bu sene raikonenin 20puanını yesin. ondan sonra vay hamiltona adaletsizlik. Raikonenin 20 puanı yenmeseydi şu anki tabloya göre o kadar eleştirilen raikonen liderdi. Bunlarada hiç cezaydı motor patlatmaydı falan eklemiyorum. Sadece hamiltonun alanen arkadan çarpmasıyla giden 10 puan ve dün hamiltonun şikanı keserek kendine avantaj sağlaması sonucu raikonen'in spin atmasına zemin hazırlaması. 10 da burdan koy. Raikonenin puanı 77'dir. Tabloya göre liderdir. Ve buna sebeb olan pilot olan Hamiltonun haksız birinciliğinden 4 puan düştü diye FIA'nın adaletsizliğinden bahsedilmesi kadar büyük komedi yoktur. Bu Mclarencileri çocukken Mosley mi kovaladı halen anlayabilmiş değilim :)
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 23:29:24
ali çıkrıkcı's avatar
ayhan bir önceki yazım yorum değil. Hamini basın toplantısında dedikleri. Daha bunu anlamıyorsun ki neyi tartışıyonnn...
ayhan sumbul Tarih: 08.09.2008 22:56:24
ayhan sumbul's avatar
Lost Boy arkadaşım en güzelini ve de en doğrusunu söyledi. f1 de 10 adet hamilton olsa da 1 rai etmez. çünkü bu kurallara aykırı...
ayhan sumbul Tarih: 08.09.2008 22:50:03
ayhan sumbul's avatar
ali kardeş sen bu gazla gidersin. yolun açık olsun:) çünkü yorumalrın adil değil. tıpkı bizim bazı siyasilrimiz gibi. en doğru benim doğrum diyosun. Allah hidayet versin....
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 21:38:20
ali çıkrıkcı's avatar
Dünün flash basın toplantısı sözler tarihi de geçti..
hami den Gercekler
1- Bir ara bulutları gördüm.. Sonra devam eder yagmur için dua ettim. Devam eder bu adamı nasıl geceğim dedi.
hamiden saçmalar
1- Kimi adil değildi beni pistin dışına itti. Hami bir kere kimi senden önce viraj da idi yarış çizgisine oturmuş arabayı dönüyor. Dalan sensin şiganı transit gecende sensin. Hami zaten uygun yerde olsan zaten kimiden önce döner din.
Hami ye ögütler bir abisi olarak
Hami lütfen konuşacaklarına önce kendin inan sonra söyle bu kaç oldu... Kanada sen kimiye çarptığında kimi dönüp basın toplandıtısında sataşmadı.. Hami basit ingiliz oyunu yapma.. Motivasyonu nu bozmak için yapıyorsun kiminin belli...
Umutbg Tarih: 08.09.2008 21:20:01
Umutbg 's avatar
Evet öyle bir sezon oluyorki artık pistlerin karakteristigi degil hava durumu işi belirliyor.Sezonun geri kalan kısmında hava büyük bir ihtmal şampiyonu belirleyecek.
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 21:18:58
ali çıkrıkcı's avatar
2003 den beri başına gelenler. Bazen herkes kendinin kiminin yerine koysun belki bir çogumuz yarışları bırakırdık. Adam da bu yok işte. Tam biz buz adamm. Tam bir yarışcı, Tam bir sportmen... Kimi gibi şuan pilot var mı
Şener SALİH Tarih: 08.09.2008 21:17:27
Şener  SALİH's avatar
GP 2 de olan hadisede kobayashi yanlış değilsem avantajı geri vermemişti ;diğer yazdıklarına gelince onların üstünden ay geçti durum cezaysa rainin bir yarışı mahvoldu fakat gridde sıra cezası alan haminin fransa gibi geçiş imkanı olmayan bir pistte geriden başlayarak iki yarışı iptal olmuş oldu sence adilmi bir hata veya salaklık 2 yarış iptal bence değil ayrıca raiye kanada gp.nde artı puan verdilermi yok eeee bu adaletmi oluyor şayet adaletse bu dünyada adalet arayanların yanılacağı bir kez daha ortaya çıkmış oluyor ....
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 21:16:19
ali çıkrıkcı's avatar
Kimi valla her şeyimiz. Hız var, heyecan var, hırs var yarıştımı yarışa kefy katıyor.. Kimseyi yarıştan sonra suçlamıyor. Saçmalamıyor.
Eğer kimi yroum yaptıysa kendin den bahseder hatasından bahseder, arabasından bahseder 7 yıldır kimi böyle f1 de böyle kalır kimi....
ayhan sumbul Tarih: 08.09.2008 21:06:45
ayhan sumbul's avatar
vedat kardeş ben abartmıyorum. sadece bildiğimi yazdım. yanlış biliyor da olabilirim. ama ali kardeşim o kadar memleket meselesi yaptı ki :)) duyan da kimi ali nin amcaoğlu zannedecek:)=)
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 21:06:19
ali çıkrıkcı's avatar
Şener aynı gün sabah GP2 de aynı olay oldu. Takip ettin mi bilmiyorum. O pilotta bus stop şiganını direk geçti.. Massa daha haminin yaptığı pit çıkışına fırlatma olayında massa şiganı direk gecmedi.. Ayrıca GP2 bu 25 sn cezasını alıyor. BU fia kuralı mesele mclaren olunca olmaz. Zaten bunu anlamıyorum..
Kanada hami kimiye çarpmasa zaten ceza alacaktı. Hız limitini aşmıştı.
Bak tı ceza geliyor bari önümde rakip kimi var. Dur ona dalayım. Kimi ye carpma... neden kimi..
Ayrıca kiminin sol taraf biraz açıktı oraya kaçta..
Işık çizgisini gececek kırmızı ışık ihlali olacak yarıştan men hami..
Kimi ve kubi yarışa devam edecek. İngiliz kurnazlığını kullandı kimiyi götürdü....
vedat yeşilsancak Tarih: 08.09.2008 21:03:22
vedat yeşilsancak's avatar
bu arada bi adamın adı çıkmış 9 inmez sekize hesabı yorum olmuş aşağıda..arkadaşım rai'nin en çok motor patlattığı dönem mclaren dönemidir rai'nin ferraride yarış dışı kalmalarının sebebi motor patlatma diidir tamam o da olduda 1-2 tanedir abartmayalım...
vedat yeşilsancak Tarih: 08.09.2008 21:00:14
vedat yeşilsancak's avatar
kusura bakmayın dışardaydım yeni geldim tekrar herkese selamlar:)) ya ali kardeş çok mu özledin bni:)) hem bz tek kalsak nolur olm doğru şeyi sölediğime emin olduktan sonra isterse 100e 1 olsun...
ayhan sumbul Tarih: 08.09.2008 20:57:19
ayhan sumbul's avatar
güzel kardeşim hamilton'a karşı neden bu kadar antipati besliyosun bilmiyorum. saydıkların da doğrudur da sen hala yorumları tam anlamıyorsun. ben en çok motor patlatan dedim. sen tuttun herkesi yazdın.arkadan çarpma olayına gelince. sana hak vericem de aynı anda hamilton da yarışdışı kaldı. bu olayda kimse de hamiltona harikulade pilot demedi zaten. ama yarın sen aynı şeylerin kimi nin başına galmayaceğini garanti edebilirmisin. hatırlarmısın bilmiyorum, jp montoya f1 de yarıştığı dönemlerde bir otobanda aşırıhızdan dolayı ehliyetine el konmuştu. arkadaşın biri de yorumunda '' ya bu montoya da her bakımdan tam bir çaylak ''demişti. ama geçtiğimiz ay shumi de aynı olayı yaşadı. yani şimdi shumiye çaylak mı demek lazım Ali Çıkırıkçı kardeş. bilmem ne demek istediğimi anlayabiliyomusun. mutlaka her pilotun diğerine göre bazı üstünlükleri olacak, bir diğerinin de eksikleri... bu kadar kızmamak lazım.
Şener SALİH Tarih: 08.09.2008 20:55:50
Şener  SALİH's avatar
Ali Çıkrıkcı arkadaşım senin kadar olmasada kendimce çok şükürki analiz yapabiliyorum fakat olsun yinede teşekkürler ;monaco olayını eleştirmemişsiniz diyorsun neresini eleştireyim o kesin bir kural şıkanı düz geçip avantaj sağlama durumunda ise sağlanan avantaj iade edilirse pitten geçme cezası yok ikisi arasında göreceli bir durum var ve bu göreceliği ben rainin lastikleri ve hava şartları dolayısıyla gerekli hızı bulamamasına bağlıyorum kısacası bu durumun sebebi lastikleri kullanamayıp haminin yavaşlamasını değerlendirememeniz ve diyorumki hami gerekli hızlanma payını bırakmışken (bana göre) ferrari hızlanamıyorsa bunun cezasını neden hami 25 sn.lik pitten geçme cezası ile ödüyor umarım açıklayabilmişimdir ;
Ayrıca bu ortamda fazlaca basma kalıp cümlelerle yazdığımıda zannetmiyorum ve gegenelde farklı konularla bağlantı kurduğum kanısındayım (kendi düşüncem karar senin kabul edebilirsinde etmeyebilirsinde) ....
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 20:34:13
ali çıkrıkcı's avatar
Ayhan kardeş senin dediğin dogruysa kabul etmiyorum ayrıca.
iyi pilot pit çıkışında kaç gideceğini bilmeyen.. vede önünde 2 senecek var ken işine yarayana çarpan pilotsa katılıyorum...
Motor patlaması schumin de başına geldi massa nın da kimin de alonso nunda...

Ama yukarıda saydığım hiçbir pilot pit çıkışında önünde ışıkları bekleyen pilota dalmadı.. Evet iyi pilot hami..
Nadir pilot hamiii
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 20:30:46
ali çıkrıkcı's avatar
Şener 2008 yılı analinizi dün yaptım.
1- Yagmurlu havalar mclarene yarıyor lastikleri daha hızlı ısıtıyor.. Ayrıca kiminin arac massa dan bile bir tur gec ısıtıyor lastikleri bunu massa da 2 yarış önce söyledi..
2- Sıcak havalar ferrariye avantaş sağlıyor.. Aksi takdir de mclaren hızlı lastik ısıtma ve hava sıcaklığına bağlı olarak lastik sorunu yaşıyor hatta mclaren 3 pit stop bile yaptı (İstanbulpark2008)
Kısaca hava şartları sezonun şampiyonunu belirliyecek. Nereden bakarsan bakın bu böyle....
Bunu bilmyen yok... Donnis bile belçikada ferrari 18 puan alır dedi. Ama yagmur yokken.... Rica ediyorum basma kalıp yorumlar yapılmasın...
ayhan sumbul Tarih: 08.09.2008 20:26:07
ayhan sumbul's avatar
ali çıkırıkçı kardeş :))
neden bu kadar zoruna gitti benim yorum be kardeşim. önce yazdığım yorumu bir daha oku istersen. ben orda kimiye düz pilot demedim. sanırım daha birkaç kez okuman gerekiyor. ama madem öyle, birkaç şey daha söylim bari. bi araştor bakalım kimi kadar motor patlatan başka pilot var mı. sence pilot olmak sadece aracı yolda tutmak mıdır. tabii lastiklerini koruyabiliyorsa. yaa reffafi gibi bir takımda motor patlatıldığına hiç bu kadar şahit oldun mu sen :))
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 20:23:42
ali çıkrıkcı's avatar
Dünkü yarışta hala mclarenler bariz hızlı diyen var mı.....
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 20:18:35
ali çıkrıkcı's avatar
Mclarenci arkadaşlar bu sene monaco yarışından önce kimi lastikleri gec taktı diye ceza aldı. Bunu neden eleştirmediniz böyle ceza olur mu demediniz en dürütlüğünüz ortaya koyarak nerede o sizde. Ama bir gerçek var fia buna ceza demişse verilir.. Kimi pit cezası almalıydı aldı. Hami ceza almalıydı. Al dı daha neyi tarşıyorsunuz anlamıyorum..
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 20:15:15
ali çıkrıkcı's avatar
Vedat nasılsın yoksa mclaren ciler seni tek mi buldu....
Şener SALİH Tarih: 08.09.2008 19:46:00
Şener  SALİH's avatar
Uğur ARAS bence konuyu yanlış yere bağladın şu noktaya bağlarsan eyvallah sert lastiklerle iyi değildiniz sert lastiklerle iyi olsaydınız ne rainin spini hatta daha evveline gidelim bus-stoptaki erken frenaj ve start düzlüğünde tutunamayıp hızlanamamanız olmayacaktı ;senin söylediklerine total yarış mesafesinde ve yarış içerisinde baktığımızda mclaren ferrariden hızlıydı Q1,Q2,Q3 yarış içerisinde yer alıyorda ilk pit-stoplar ,ikinci pit-stoplar ve yağmur yarış içerisinde yer almıyormu ?
Burada yazdığım yazıların çoğunda hep genelden bahsettim kovalainenin cezasından tut massanın yavaş kalmasına raikonenin gidişatına kadar fakat yarışın son 10 turunu hiçbir zaman baz alıp yazı yazmadım ve ron dennisin macaristanda söylediği kazanmak için yarışı tamamlamak lazım massa neden yarışı kazandıda raikkonen kazanamadı ? ben tekrar söylüyorum daha doğrusu yazıyorum total yarış mesafesine baktığımızda mclaren daha hızlıydı rainin en hızlı turu ile haminin en hızlı turu arasında 0,2 sn.lik bir fark var şayet tüm yarışta aynı tempo olmuş olsa idi yarış sonunda veya 40 turluk bölümde 8 sn.lik bir fark olması lazımdı fakat olmadı ;belki biraz farklı bir yorum olacak fakat asıl sorun sert lastikleri kullanamayan ferraride ;ferrari sert lastikleri kullanabilseydi rai haminin baskısına maruz kalmayacaktı ve bunları buralarda yazmayacaktık sert lastikleri kullanamama raiye start düzlüğünde tutunamamaya bağlı olarak hızlanamama getirdi ki 7/8 sn.lik haminin yavaşladığı ve(üstelik daha ıslak olan şıkan kısmandan ve yarış çizgisinin kullanılmayan sol tarafından gelmesine rağmen) daha sonra tekrar hızlandığı bölümde raiye gerekli hızı getiremedi ;işte asıl mesele burada bu bence ferrari tarftarları olarak sizler bunu kendi aranızda bir tartışma veya muhabbet konusu yapın daha sonra biz veya ben sizinle her halükarda anlaşırız ....
ugur aras Tarih: 08.09.2008 19:19:20
ugur aras's avatar
Şener Salih'e Cevabımdır.! Kardesim Pistin Bazı Yerlerinde son 8 tur kala Yağmur Tam Baslamadan Önce Yağmur Yokmuydu? Lastiklerine Agresif Davranan Mclaren Farkı Kapatabiliyordu q1 q3 de iyiydiniz sadece q2 de iyi olmamıza rağmen hızınıza 41 tur karşılık verdik sizin hızınız eğer buysa PaLavra kardesim pist kuruyken nerdeydi hızınız? Görüyorduk yarısta sektorleri 2 sektörde iyiyken 41 tur boyunca ferrarinin yarıs hızını yenemediniz görmedik mi? 6 sn fark kapattık diosn farkı kapattn kuruydu geçebildinmi ? sen ondan bahset sizin acınızdan avantajlıydı startta pist ıslak lastikler iyi ısınıyo ama qel qelelim ferrari ve kimi mahvetti sizi Bırakın Palavra okumayı Pilotunuz bile basın toplantısında konustu yagmur için dua ediyordum diye hızlı olsaydı geçerdi downforce kaybı türbülans'a girmek spa gibi atağa izin veren bir pistte sorun değildir. yani neymiş Yarısın en hızlısı Ferrari en yakınıda mclarenmıs bu kadar basit 44 turluk yarısta sadece 3 tur hükmet sonra en hızlı ol nerde yazıyo bu?
Umutbg Tarih: 08.09.2008 18:34:09
Umutbg 's avatar
Ferrarinin ne suçu var ''Lost boy'' iyice uçmaya başladınız ha.Adamlar şikayet mi etti Hamiltonu böyle böyle yaptı ceza lazım diye Domenicalli bile Hamilton yarıştı demiş daha gelmiş masa da Ferrari düyorsun ne denebilirki artık !!!
lost boy Tarih: 08.09.2008 17:40:38
lost boy 's avatar
Pistte Hamilton, Masada Ferrari! Bu kadar.
Umutbg Tarih: 08.09.2008 16:52:35
Umutbg 's avatar
O bahsettiginiz olayda tamamen Coulthard suçludur bunu hiç bir şekilde inkar edemezsiniz.Coulthard yarış çizgisindeydi Schumiye yol vermesi gerekirdi pist koşullarıda malum Schumi ne yapsın!
id1984 _ Tarih: 08.09.2008 15:44:15
id1984 _'s avatar
kardeşim çizgi değiştirse suçlu değiştirmese suçlu hızlansa suçlu yawaşlasada suçlu...Peki coulthard ne yapsın aracını kenaramı park etsin...Sen galiba anlamak istemiyorsun adam sprey etkisinden yawaşladığını göremedii diyorum...
Şener SALİH Tarih: 08.09.2008 15:35:45
Şener  SALİH's avatar
Youtube a gerek yok site yöneticisi arkadaşlar zaten videolar arasına koymuşlar sağolsunlar kim çizgi değiştirmiş kim değiştirmemiş belli oluyor ....
id1984 _ Tarih: 08.09.2008 15:35:22
id1984 _'s avatar
coulthard çizgisinden gidiyor hatta yol vermek için yawaşlayınca schumi sprey etkisinden yawaşladığını kestiremiyorrr..sonrada güm..olay buu..
id1984 _ Tarih: 08.09.2008 15:24:04
id1984 _'s avatar
Vedat yeşilsancak bize 97 belçika (98 olacak o ama nese)yarışını anlatabilirmisin engin bilgilerinle bizi arada bir donat ihtiyacımız var boyle bilgilere..daha yarışı bile izlememiş konuşuyoo...:):)
vedat yeşilsancak Tarih: 08.09.2008 14:35:34
vedat yeşilsancak's avatar
bide hamilton'ın muhtemel(!) kazanacağı kanada gp'si varmış allah allah geçti mi o yarış ya tühhh bak bz kaçırdık herhalde ilk pit-stop çıkışı rai1 kub2 ve ham3 diilmiydi ya ayrıca haminin rai'den 2-2.5 sn daha fazla pitte kaldığını da hatırlatalım bari malum bazı arkadaşlar çabuk unutuo yada unutmayı sevio..
vedat yeşilsancak Tarih: 08.09.2008 14:31:43
vedat yeşilsancak's avatar
bazı arkadaşlar yarışı bi daha seyretsin sözde bütün yarış boyunca hamilton kiminin arkasından gtmş snn matematik bilginle ekrandaki matematik bilgisi farklı sanırım çünkü son 10 tura kadar hamilton anca o mesafeyi rüyasında dua ederken görürdü..
lost boy Tarih: 08.09.2008 13:40:10
lost boy 's avatar
Yasaklansın araba geçmek. En iyisi bu. Vettel'i geçmeyiz Raikkonen'i de.
lost boy Tarih: 08.09.2008 13:36:42
lost boy 's avatar
hakan sınır Tarih: 08.09.2008 12:21:29

hemıltının huyu şikan gsmek vettelede aynı hatayı yaptı ne oldu ceza aldı bu adam şampiyon olamz

Haklısın bu FİA varken biraz zor.
McLAREN TEAM Tarih: 08.09.2008 13:15:02
McLAREN TEAM's avatar
Mclaren ile şampiyonluk mücadelesi veren Ferrari'nin Takım Patronu Stefano Domenicali, Lewis Hamilton'un Kimi Raikkonen'e yaptığı atağı "yarış olayı" olarak nitelendirdi.
ferrarinin en tepesindeki adam kabul ediyor ya siz şu halinize bakın..
lost boy Tarih: 08.09.2008 11:47:17
lost boy 's avatar
Massa yı 1.pilot yapmaları zor Raikkonen kadar yakışıklı değil o yüzden fanatikleri CoPilot olmayı kaldıramaz! Duvara da çakılsa, Sutil'e de çakılsa, yine duvara da çakılsa bu böyle puhahaha
hakan sınır Tarih: 08.09.2008 10:35:08
hakan sınır's avatar
ali çıkrıkçı kardeş ne güzel konuşmuşun o kupa törenini verseler ne var cnn verir belki f1 de ilk diyee ayrıca mcleren için bundan sonra zorr
senna guven Tarih: 08.09.2008 09:22:58
senna guven's avatar
Bana göre şu an itibariyle pistlerde en çok heyecan veren iki pilot Hamilton ve Raikkonendir..Alonso yu daha iyi bir araçta görüp aralarına katılmasını dilerim..Massanın geliştirmesi gereken yerleri var..
senna guven Tarih: 08.09.2008 09:22:56
senna guven's avatar
Bana göre şu an itibariyle pistlerde en çok heyecan veren iki pilot Hamilton ve Raikkonendir..Alonso yu daha iyi bir araçta görüp aralarına katılmasını dilerim..Massanın geliştirmesi gereken yerleri var..
umutntm sünger Tarih: 08.09.2008 08:58:07
umutntm sünger's avatar
Herşeyden önce bu iki pilotu tebrik etmek gerekir. En azından hartika bir yarış izlettiler. Futbolda görmeye alıştığımız fanatik yarumlarını da görmezden gelmek lazım. Burda Mclaren ya da ferrai fanlarının yanında f1 fanları var ki biri de benim. Hamiltonun avantaj sağladığını inkar etmek f1 den anlamadığını itiraf etmeye benzer. Şikanı düz geçerek iyi bir momentum yakalayan hamilton raikonenin arkasına yapıştı. Daha sonra geçti tabiki. Ama hamiltoun virajda raikonenin kendisini sıkıştırdığından yakınıyordu ama aynı hamilton Hockenheim da son turlarda massayı dışıarı atmamışmıydı. Kimse de birşey dememişti.Hatta massa tebrik etmişti gelibiyet için. Neyse hiç unutulmayacak yarışı haluk ulususoy fedarasyonu türünde tartışmalarla gölgelememek lazım.
ertugrul bayraklı Tarih: 08.09.2008 08:57:56
ertugrul bayraklı's avatar
Yorumunuz tamamen büyük harflerden meydana geldiği için silinmiştir.

Teşekkürler
Bülent SOLMAZ Tarih: 08.09.2008 08:31:28
Bülent  SOLMAZ's avatar
ilk defa bu yıl yarışları seyretmeye başladım, bu hamilton denen herifte ne bal var. Eğer pilotlar şampiyonu olursa bunun adı tombaladan çıkan şampiyonluk olsa gerek. Aynı şekilde Kimi raikkonen kadarda şanssız bir pilot olamaz herhalde.
ramazan hacifazlioglu Tarih: 08.09.2008 08:24:43
ramazan hacifazlioglu's avatar
italyada hamiltona verilecek cezayı şimdiden düşünmüşlerdir ferrarilerin arkadan takip etmeme cezası. yada ferrarileri rezil eder gibi geçmeme cezası. Bu yarıştan da anlaşıldı ki pistlerin en mükemmel pilotu hamilton gerisi tefferuat hah. ne oldu zora geldinizmi aracınız buzda dans etmeye başlıyor madem bizimki kopya bizimki neden sizin araç gibi hurda değil. kralsın mclaren fia vermese de hamilton öyle bi göz dağı verdiki pistlerde kimi ye bu korku altı ay yeter eminim erkasında bi daha hamiltonu görmek istemez:)))
Erhan__TR Tarih: 08.09.2008 08:11:39
Erhan__TR 's avatar
Son derece doğru bi karar almışlar tebrikler şikanı düz geçtikten sonra sözde yol verip kimi yanına çıkar çıkmaz gaza yüklenip kendine avantaj sağladı son derece doğru adil bi karar tebrikler massa al sana kimiden babalar gibi yardım bundan iyisi can sağlığı
Serhat Dinçer Tarih: 08.09.2008 04:24:57
Serhat Dinçer's avatar
Koyu Bir Mclaren Taraftiyim AMA lanet olsun fia'ya derken,inanin fia=ferrari falan oldugundan degil,f1'i mahvettiler..Ne bir izlenme zevki kaldi nede birsey,motorlar falan derken..artik iyice mahvettiler ya her yaristan sonra bir olay :S:S
Citafettin Tarih: 08.09.2008 04:21:01
Citafettin 's avatar
bazen diyorumki böyle büyük yönetimlerde neden iki üç türk yok, olmaz tabi tartışmak doğru sonuca ulaşmak içindir ama bizim milletimiz karşıdakini hiç dinlemeden sadece kendi fikrini kabul ettirmeye çalışıyor..
hatta artık tartışmayı dövüşmek olarak algılayanlarımız bile var bu dereceye vardı olay.
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 04:17:21
ali çıkrıkcı's avatar
herkese hayırlı sahurlar.
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 04:08:37
ali çıkrıkcı's avatar
kimi olmasaydı mclaren o puanları zor toplardı. haşat mclarenle. Alonso 2007 yılında mclaren gecince ne dedi açın okuyun kimi bu araclamı şampiyonluğu zorladı dedi. Bundan anlayan anlıyor. Ve 2007 bilgileri çalın aracı geliştirin o aracla show yapın işte ilahi adelet dedğimiz bu .. gecen sene ilahi adelet döndü dolaştı kimi yi şampiyon yaptı...
ali çıkrıkcı Tarih: 08.09.2008 03:57:39
ali çıkrıkcı's avatar
ogun bu sene kaç ceaz aldınız. kanada hamilton aldı fia haksızmıydı ferrari mi verdirdi. Hami ve kova sıra cezası aldı haksız mıydı fia sen sıralama atan araçları engelle görmedim ya yazık. Mclaren verilmemeli cezaları.. şayet verilirsede bunu ferrari ve fia ortak veriyo öylemi. Peki bu ortaklık sizi hırsızlığınız yüzünden 2 yıl yarışlar neden men ettirmedin. Sabitleşmiş takımın ceazsı buu.. soruyom neden.. Fia+ferrari ortaklığının buna gücümü yetmedi. Yoksa ingiliz oyunlarımı karıştı. Yazık yazık
ali çıkrıkcı<