Ana Sayfa | Haberler | Kanada GP Sıralamalarında Hamilton Egemenliği!

Kanada GP Sıralamalarında Hamilton Egemenliği!

image

Formula 1 2008 sezonunun 7. yarışı Kanada GP'ye Mclaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton ilk sıradan başlayacak.

Hamilton, Formula 1 kariyerinin ilk pole pozisyonunu ve galibiyetini aldığı Montreal'de sıralamalarda 1.17.888'lik derecesi ile pole pozisyonunu çok rahat fark ile  kazanmayı başardı ve Ferrarilerin pole pozisyon zaferlerine sonunda "dur" dedi. Hamilton bu sene Avustralya'dan sonra ilk kez yarışa pole pozisyonundan başlayacak.

Hamilton'u yaklaşık yarım saniye geriden BMW Sauber ile çok iyi iş çıkaran Robert Kubica takip etti. Ferrari pilotlarından Kimi Raikkonen, Hamilton'un yaklaşık 0.9 sn gerisinde kaldı ve yarışa 3. sıradan başlayacak.

Sıralamalarda iyi iş çıkaran pilotlardan ikisi kuşkusuz Renault'tan Fernando Alonso ve Williams'tan Nico Rosberg oldu. Alonso 4. sıradan yarışa başlayacak. Rosberg ise 6. sıradaki Massa'nın önünde 5. sıradan Kanada yarışına başlayacak. Böylece yarın gridde ilk 5 çizgide 5 farklı araç yer alacak.

Mclaren Mercedes'ten Heikki Kovalainen'in 7. sırada kaldığı sıralamalarda Heidfeld 8, Barrichello 9. oldu. 2. seansın sonunda spin atarak aracına hasar veren Mark Webber yarışa 10. sıradan başlayacak.

 1.  Hamilton     McLaren-Mercedes     1:16.909  1:17.034  1:17.886   19
 2.  Kubica       BMW Sauber           1:17.471  1:17.679  1:18.498   14
 3.  Raikkonen    Ferrari              1:17.301  1:17.364  1:18.735   23
 4.  Alonso       Renault              1:17.415  1:17.488  1:18.746   22
 5.  Rosberg      Williams-Toyota      1:17.991  1:17.891  1:18.844   26
 6.  Massa        Ferrari              1:17.231  1:17.353  1:19.048   23
 7.  Kovalainen   McLaren-Mercedes     1:17.287  1:17.684  1:19.089   25
 8.  Heidfeld     BMW Sauber           1:18.082  1:17.781  1:19.633   21
 9.  Barrichello  Honda                1:18.256  1:18.020  1:20.848   25
10.  Webber       Red Bull-Renault     1:17.582  1:17.523             15
11.  Glock        Toyota               1:18.321  1:18.031             19
12.  Nakajima     Williams-Toyota      1:17.638  1:18.062             19
13.  Coulthard    Red Bull-Renault     1:18.168  1:18.238             19
14.  Trulli       Toyota               1:18.039  1:18.327             16
15.  Piquet       Renault              1:18.505  1:18.393             18
16.  Bourdais     Toro Rosso-Ferrari   1:18.916                       10
17.  Sutil        Force India-Ferrari  1:19.108                       12
18.  Fisichella   Force India-Ferrari  1:19.165                       12
19.  Button       Honda                1:23.565                        3
20.  Vettel       Toro Rosso-Ferrari

2. Seans

Kanada sıralamalarında 2. sektörde en hızlı isim yine Mclaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton oldu. Massa ve Raikkonen'in 2 ve 3. olduğu 2. seansta Alonso ve Webber iyi iş çıkararak 4. ve 5. sırada yer aldılar. Ancak Webber seansın sonunda 2. seansta kaza yaptı ve aracına zarar verdi ve son seansta yer alamayacak.

Barrichello da son seansa kalarak takımı çok iyi iş çıkardı.

2. seansta elenen isimler Glock, Nakajima, Coulthard, Trulli ve Piquet oldular.

1. Seans 

Kanada GP için yapılan sıralama turlarının ilk 20 sakikalık seansı geride kaldı. İlk seansı Mclaren'den Lewis Hamilton 1.16.909 ile lider tamamlarken onu yaklaşık 0.250 sn geriden Felipe Massa takip etti.

İlk seansı Kovalainen 3, Raikkonen 4, Alonso 5. sırada tamamladılar.

İlk seans sonunda elenen isimler Bourdais, Sutil, Fisichella, Button ve 3. antrenmanlardaki kazası nedeniyle sıralamalara katılamayan Vettel oldu. Jenson Button'un vites kutusu problemi yaşadığı tahmin ediliyor.

Yorumlar (102 Yorum Eklendi):

Abdullah Çelik Tarih: 08.06.2008 19:33:36
Abdullah Çelik's avatar
yağmur yok diyor yayında. bu arada fia piltoları 10. virajı dışardan alması konusunda uyarmış :)
power Tarih: 08.06.2008 19:25:56
power 's avatar
http://www.weatheroffice.gc.ca/radar/index_e.html?id=que adresindende görüleceği gibi şuanda yağmur yok (linkte meteoroloji radarı var yağış alan bölgeler mavi-yeşil tonlarda)
Mc Laren Tarih: 08.06.2008 19:24:37
Mc Laren's avatar
hala yağmur ayarı diyenler var.Biz monaco için aynı şeyleri söyleyince neler söylenmişti.Neyse diyorum.Hakeden kazansın
massathebest Tarih: 08.06.2008 18:57:22
massathebest 's avatar
bu arada canlı montreal kamerası linki veren abdullah kardeşime de teşekkür ederim, çok faydalı ve heyecan verici oldu :) bulutların hızına ve havanın rengine bakarsak havanın kopmasının an meselesi olduğunu düşünüyor gibiyim ama belli olmaz tabi.
Abdullah Çelik Tarih: 08.06.2008 18:54:51
Abdullah Çelik's avatar
son tahminlere göre yaklaşık yareışın başlamasından bir saat sonra fırtına kopabilirmiş. hava cidden kapanmaya başlamış bu arada :D sabırsızlandım şimdi :D

http://www.montrealcam.com/en-svpm.html
massathebest Tarih: 08.06.2008 18:47:35
massathebest 's avatar
şu dakika itibariyle montreal'de bulutlar hızla havayı kaplamaya başladılar, gökyüzü iyice beyaz oldu.. öğleden sonra yağmur ihtimali %80 olarak tahmin ediliyor..
Rakkathebest Tarih: 08.06.2008 17:50:36
Rakkathebest 's avatar
yagmura goremı yapıldı bılmıorumda kesın oledır kesınde yagmaz.... yarıs lewıs ın
vega_nitro Tarih: 08.06.2008 17:37:47
vega_nitro's avatar
Ayrıntılı hava durumu

http://www.weatheroffice.gc.ca/city/pages/qc-147_metric_e.html
Abdullah Çelik Tarih: 08.06.2008 17:31:07
Abdullah Çelik's avatar
http://www.montrealcam.com/en-svpm.html

açık görünüyor
mutlu kökçü Tarih: 08.06.2008 17:29:18
mutlu kökçü's avatar
meteoroloji genel müdürlüğünün sitesine baktım...burda da hafif sağanak yağışlı dio...bnmde kafam karıştııı
...forza ferrari...
Umutbg Tarih: 08.06.2008 17:16:17
Umutbg 's avatar
Ferrarinin yarışı gitti o zaman tabi yagmura göre ayar yapıldıysa.
mutlu kökçü Tarih: 08.06.2008 17:13:50
mutlu kökçü's avatar
arkadaslar trt nin hava durumuna baktım...montreal bugün açık ve bulutlu gösterio galiba yağmur yağmıcak...
Abdullah Çelik Tarih: 08.06.2008 17:07:12
Abdullah Çelik's avatar
belki alonso ve rosberg de hamininki gibi bir yol bulmuslardır burada :)
Mc Laren Tarih: 08.06.2008 16:54:23
Mc Laren's avatar
Arkadaşlar bu yarışta kirli tarafla temiz taraf arasında çok fark var.Çoğu pilot temiz tarafa kaçmaya çalışacaktır.Temiz taraftakiler çok avantajlı
Rakkathebest Tarih: 08.06.2008 16:09:36
Rakkathebest 's avatar
lewis hafif fln degıl arkadaslar en fazla 2 3 tur ozamaan kadar sc gırmedıyse zaten 20 sn fark olmus olur yagmur yagmassakı (yagmaz) ferrarı podyum goremıcek malesef
pınar başpınar Tarih: 08.06.2008 15:55:00
pınar başpınar's avatar
tahsin emre bırak bu işleri sen fernando gibi bir pilot varmı o pistte ayrıca lemis daha dünkü çocuk kardeş bunları unutma
Fuad Kaya Tarih: 08.06.2008 14:21:23
Fuad Kaya's avatar
Teşekkürler Abdullah hocam, sayfada durduğu yer değişmiş.farkedememişim..oysa çok aramıştım :P
Abdullah Çelik Tarih: 08.06.2008 13:53:21
Abdullah Çelik's avatar
sayfanın üstünde bulunan "canlı yayın rehberi" tam aradığınız şey olsa gere.
Fuad Kaya Tarih: 08.06.2008 13:50:45
Fuad Kaya's avatar
arkadaşlar afedersiniz konu ile alakasız ama, sitede " yarişi ve sıralama turlarini burdan izleyin" diye bi bölüm haber başlığı ferlan vardı..şimdi bulamıyorum bunu..yardimci olabilir misniz..yarişi net üzerinden nerden nasil izleyebilirim?
padokman Tarih: 08.06.2008 12:49:05
padokman's avatar
benim bildiğim alo kimiyi geçebilir gerçi o bu pistin ilk virajını pek sevmiyor ilk virajta kaza olabilir...
tolga soydan Tarih: 08.06.2008 12:30:20
tolga soydan's avatar
kimi temiz tarafta alonsoya geçilmeyi bırak kubicayı geçebilir.gerçi bu aralar ikiside iyi start alamıyo ama =)
emrecan zilfi Tarih: 08.06.2008 12:14:58
emrecan zilfi's avatar
serkan kesinlikle böyle demedik zaten bi tahmindi!!!
tahsin emre Tarih: 08.06.2008 12:13:53
tahsin  emre's avatar
son 4 yarışın verilerini inceledim kovalainen ile hamilton arasındaki dereceler çok yakın ama kanadada 1.2 sn fazla olması ve en büyük rakibine bile 0.6sn fark atması hafif olduğuna işaret ediyor bekleyip görücez alonso risk alıp raikkoneni geçmeye çalışa bilir ama çarpışabilirlerde.
ferhat korkut Tarih: 08.06.2008 10:58:06
ferhat korkut's avatar
şaşırtıcı derecede hızlıydı alonsoş,bütün seanslarda bunu gösterdi,yarış için güzel haber alonsonun önde olması güzel ve bol geçişli bir yarış bekliyorum.Ferrarilerin biraz yavaş kalması ilginçti ama yarışa ağırlıklarını koyacaklardır bundan eminim sanırım biraz ağırlar,ne olursa olsun polu alan hamilton u tebrik ediyorum bütün pilotlara başarılar.
erdem akyols Tarih: 08.06.2008 09:53:37
erdem akyols's avatar
önce hamiltona tebrikler zorlu sartlarda gercekten ii di ferrariler casino cikisi gözle görülür sekilde cok berbat vites ayarlarini düzeltmeliler dikkatinizi cekmissen mclarenlri 1. vites cok uzun olucan orda sorun yok ferrarilerin kisa cok cabuk devirlenio buda zorlanmalarini saglio...Hamilton 3. pit yapabilir... kovalainenden bile 1.2 sn hizli...
padokman Tarih: 08.06.2008 09:24:22
padokman's avatar
lewise tebrikler güzel bir tur attı,çok fazla hafif olduğunu sanmıyorum belki 2-3 turluk fark olabili,heikide sorun vardı sanırım sert lastikle tur attı ve aracı yeterince dengede değildi,sıralamadan sonrada biraz serzenişte bulundu lewise,aralarındaki bu farkın birazda bundan kaynaklandığını düşünüyorum,yağmurdan çok kaza olması yüzde 90 gibi bu pistte,alonsoya da tebrikler belki oda biraz hafiftir ama bu renoyla çok iyi nelsonu görüyorsunuz glock bile bugün kendini aştı ama onda hiç ışık yok,son sürat duvara doğru gidiyor...
utku avcı Tarih: 08.06.2008 08:19:49
utku avcı's avatar
bu arada cnnturk ü tebrik ediyorum basın toplantısını izletmediler yarın bol reklamlı zevkli bir yarış izleyecez herhalde umarım ferrari 3.sektördeki sorunu biraz azaltabilir kimi 2005 kanada
serkan temizel Tarih: 08.06.2008 03:43:26
serkan temizel's avatar
''Hamilton pole pozisyonunu bir ara Robert Kubica'ya kaptırdıktan sonra tekrar kazandı. İngiliz pilot son turunda bu kadar zaman bulmasına şaşırdı.

Hamilton "Turuma başladığımda bana 1. sırada olduğumu söylediler ancak Kimi'nin bana yakın olduğunu hissediyordum ve beni geçebileceğini düşündüm ve kendimi zorladım. Bu turda 0.5 - 0.6 sn buldum ve bu inanılmaz." dedi.''

ne hafifliği ne de ferrarinin yağmur ayarları bu farka sebep oldu, burda hamiltonın açıklamaya çalışıp da anlatamadığı şey yeteneğidir, yetenek asla kelimelere dökülemez.. kimi ve massanın 10.virajın çıkışında arkaları dans ederken, hamilton sanki raylar üzerinde gidermiş gibi bir stabiliteye ve bunun sağladığı kusursuz bir çekişe sahipti ve bu çekiş, önünde uzanan 1 kmlik düzlük boyunca rahatlıkla 0.5 sn kazandırabilir, daha fazlasını istiyosanız, son şikandaki en yüksek apex hızının kime ait olduğuna bakın.. ferrariler kuru zemin ayarlarında ve lewis hafif fln diil..
Umutbg Tarih: 08.06.2008 02:45:10
Umutbg 's avatar
Direksiyonun altında ayar yapmakta başka facia kardeşim yapsanıza onu direksiyonun üzerine neden koca ferrari bu sistemi kullanırki avantaj nedir??Garip.
emrecan zilfi Tarih: 08.06.2008 02:24:49
emrecan zilfi's avatar
bugün sıralamaları canlı izleyememiştim şimdi izledim ve bazı şeyleri farkettim. ferrariler sadece "U" viraj çıkışında tutunamıyorlar. diğer bütün sert ve yavaş viraj çıkışlarında gayet iyiler. bir iki kontra nadir gördüm yani. kanat açılarına yine baktım aynen yüksekti açılar. U viraj çıkışındaki hataları bence o viraja giriş açısı ve o girişin düzgünlüğü de etkiliyor. e kanatlar ve ayarlar yağmur için desek bu biraz olsun açıklıyor. bence hami daha hafif olabilir tabiki ama çok çok büyük bi fark oldunu sanmıyorum en fazla 15 tur :P
mehmet ali tan Tarih: 08.06.2008 02:18:20
mehmet ali tan's avatar
herkez hamilton la alakalı hafif falan diyor hafta sonun tek 1.15 li derecesi onun q1 de onun q2 de yine onun bunu anlamak mühendis olmaya gerek yok ferrariler vraj çıkışlarında resmen tutunamıyor bu bariz bişekilde belli.yarın yarışı güvenlik aracı belirleyecek.bakalım kim şanslı olacak
Ahmet Kara Tarih: 08.06.2008 01:52:26
Ahmet Kara's avatar
Siralamalara gelirsek Hamilton cok iyi is cikardi ve tebrikleri hakediyor, ama ben Hamilton Kubica ve Alonso`nun hafif olduklarini dusunuyorum, Raikkonen startta Kubica`nin onune gecebilirse yarisin 1 numarali favorisi haline gelir. Ferrari`lerin hizlari iyiydi aslinda, Ama hem Raikkonen hem Massa 3. sektor zamanlarinda hep hata yaptilar, temiz bir hizli tur atamadilar Q3 boyunca, U viraji dogru gecemediler bence, en dogru Hamilton Kubica ve Alonso gecti onlarda odullerini aldi zaten, Yarinki yaris cok eglenceli olacak gibi, Hakeden iyi olan kazansin..
Ahmet Kara Tarih: 08.06.2008 01:44:50
Ahmet Kara's avatar
Monaco oncesi Ferrari pilotlarinin direksiyon altindaki bir kolla bir seyleri kapatip actiklarini, duzlugu cok olan pistlerde bunun pek sorun olmayacagini ancak bazi pistlerde cok sorun olabileceginden bahsetmistim, Zira pilot direksiyonu en hassas hissedecegi yerde bir elini direksiyondan cekip o kolu ayarliyor. FeRRaRi TR arkadasim bu sistemin cok eskiden beri oldugunu ve bir kanat ayari olabileceginden bahsetmisti, Bugun Serhan Acar`in verdigi bilgiye gore bu kol on-arka fren dengesini degistirmeye yariyormus ve direksiyon uzerinden kontrol etmeyen tek takim Ferrari`ymis. Bunuda ogrenmis olduk...
kaan kaanhan Tarih: 08.06.2008 01:15:52
kaan kaanhan's avatar
hami 3 pit mi yapacak acaba dicem ama adam hep iyidi baştan beri, pilotlar pistin azizliğine uğradıysa yetenekler ön plana çıkmıştır, baştan aşşa sıralamada yeteneklileri işaret ediyor, kötü arabayla Alonso 4. oldu. yinede ne olduğunu tam anlayamadım bende ilginçç.
Rakkathebest Tarih: 08.06.2008 01:13:17
Rakkathebest 's avatar
http://www.theweathernetwork.com/weather/CAQC0363
From Saturday Evening to Sunday Afternoon we expect 1-3 mm of rain.
fakat nem oranı cok fazla yuksek degılsede monaco tarzı bı durum olma ıhtımalı var....sımdı yagsada yagmasada ne olacagı bellı degıl cunku pıstten sıkayetcıler...yagarsa yagmur setupı yapanlar mı var (buna heıkkı de dahıl!!) neler olcak acaba
vega_nitro Tarih: 08.06.2008 01:01:22
vega_nitro's avatar
Yarış yine de Alonso ve Kubica etrafında şekillenecek her ne kadar ikisinin de birincilik için mücadelesi olmayacaksa da. Neden? Çünkü Kiminin Alonso ve Kubicanın gerisinde kaydettiği her tur Kimi için dezavantaj olacak. Alonso arabasıyla kolay dayanamaz ama Kubica Kimiye geçilmemek için her şeyi yapacak zaten agresif 2si de yani eğlenceli olacak gibi. Bir kaç hata görebiliriz startta, karmaşa dahil buna.
emrecan zilfi Tarih: 08.06.2008 00:58:44
emrecan zilfi's avatar
arkadaşlar benimki sadece bi tahmindi ama ne olur ön fotoğraflara bakın kanat açıları dierleriyle ve testlerle aynı deil gibi geldi. tabi göslerim bozuk ondan da olabilir :D
Rakkathebest Tarih: 08.06.2008 00:54:37
Rakkathebest 's avatar
erdal rtl 00.00 da tekrarını verıyor da ayrıca yagmur fln yagmaz canada da bence... neden bugunu rıske atsınlar yagmur yagacak dıye?takımlarında cogunun katılmadıgı bır durumda ferrarı neden yagmur set up ı yapsın yad ayaptı ??ayrıca son sektorde ortalama0,3 kaybedıyorlardı ve casıno vırajından sonra arac hızlanmıyordu.... cok garıp su camdan ıcerı bakan uzaylı kadar garıp yane
Mc Laren Tarih: 08.06.2008 00:51:04
Mc Laren's avatar
Arkadaşlar Hamilton tekrar 3pitstop yapabilir.Monaco arka lastikleri çok zorladığına göre, Mclaren dahada çok zorladığına göre mantıklı birşey yapmış olabilirler:S
serkan temizel Tarih: 08.06.2008 00:40:26
serkan temizel's avatar
raikkonen açıklamasında pistin her geçen tur daha kötü bi hal aldığını söyledi ancak hamilton son turunda bile önceki derecesini geliştirebiliyodu, hamilton farklı bir pistte gitmediğine göre ortada başka bi olay var, bence ferrariler henüz bilmediğimiz bi konuda sorun yaşıyolar, burada birinci ve ikinci sökterde daha hızlı oldukları söylenmiş ama hamilton son turunda 2. sektörden 0.2 sn daha iyi bir zamanla geliyodu.. yağmur ihtimali o kadar kesin diilken ferrariler yağmur ayarlarıyla çıkmazlar, bu kadar çılgın olabileceklerini düşünmüyorum, o strateji fernandoya yakışırdı, ferrariye diil.. heikkideki sorunu çok merak ediyorum, ve herkesin sorun yaşadığı bu 'zor şartlar' altında 0.6 sn fark ile pol'ü almasından dolayı kutluyorum, ne de olsa yetenek zor şartlar altında ortaya çıkar..
massathebest Tarih: 08.06.2008 00:36:37
massathebest 's avatar
tahsin emre arkadaşım, ben bu konuda birşeyler söylemek isterim. kimi yarın temiz taraftan kalkacak ve bu pistte temiz taraftan kalkmak diğer pistlere göre çok daha avantajlı bir durum. mesela massa da kirli taraftan kalkacak ve massa'nın diğer taraftan çıkış yapan pilota geçilmesi hiç te sürpriz olmaz benim için. ayrıca yarış için geçerli olacak araç ayarları sıralama günü yapılır, sıralama bittikten sonra araçlarda ufak tefek ayarlar haricinde her hangi bir değişikliğe izin verilmez. amacım seni eleştirmek değil, sadece bildiğim kadarını paylaşmak istedim..
emrecan zilfi Tarih: 08.06.2008 00:35:24
emrecan zilfi's avatar
sıralamaların öneminin tabiki farkındayız ama emin ol yarış daha önemli!!!
tahsin emre Tarih: 08.06.2008 00:24:41
tahsin  emre's avatar
erdal nasıl karar verdin kiminin kubica'yı geçeceğine bence kimi dikkat etmeyipte alonsoya geçilmesin yenildiğiniz zaman hemen öndeki takımlar hafif olur zaten ferrari fark atsa diğerleri ferrari hafif dese hemen ortalığı ververeye verirsiniz. burda açık olan bir şey varsa oda ferrariler çok yavaş kaldı hemen diyeceksiniz yapmur ayarları falan yaptılar sıralamalarda yağmur yok neden yapmur ayarları yapsınlarki.
hakan kaya Tarih: 08.06.2008 00:23:59
hakan kaya's avatar
benim hamiltonun on board kamerasindan dan gördüme göre . U viraji baya icten aliyordu, sag ön lastik nerdesye virajin bütün körbünü kullandi..ve hizlanmasini iyi gerceklestirdi.
ayrica ferrari neden busefer lastik kapaklarini kullanmadi onu hic anlamadim,hele bu piste frenlerin bu kadar önemli olmasi.. bmw bile ilk defa monacoda kullandi ve simdi kanada da 2 nci kez kullaniyor.
emrecan zilfi Tarih: 08.06.2008 00:23:46
emrecan zilfi's avatar
ya ferrarilerin bu kadar yavaş kalması pek hayra alamet değil bence. ant.larda istikrarlı ve hızlıydılar massanın sorunu haricinde. eğer yarın yarıştaki yağmur beklentilerine göre hareket edip fazla yük ve kanat açısı farkıyla çıktılarsa herşey ferrariye dönebilir. ferrarinin fotolarını inceledim sanki kanat açıları biraz deiştirilmiş gibi. yanlışım varsa kusura bakmayın tabiki ama bu benim nacizane görüşüm. birde şöyle bişi var kanat açıların ilk iki sektör için belirleyici faktör deil sandığım kadarıyla yada tam terside olabilir :D ama çekişteki problemin acilen çözülmesi lazım gerek ekip gerek pilotlarımız tarafından. ama her ne kdar kötü bi gün geçirmiş olsak da tebrikler hami Ve en büyük tebrik "KUBİ". """Forza Ferrari"""
erdal altundag Tarih: 08.06.2008 00:18:20
erdal altundag's avatar
aynı fıkırde oldugum bazı arkadaslarım var.hamıltonun son turuna kadar kımı ve massa ılk 2 sektorde derecelerı gelıstırerek gelıp son sektorde aldıklarını fazlasıyla verdıler.bu da ayar ve stratejı farklılıgı oldugunu gosterır.ancak son turunda hamılton super bı hızla tum sektorlerde aldı basını gıttı.neden...???bunun nedeni ecu dedıklerı sıstemle alakalı da olabılır.kalkıs devrıyle alakasıda olabılır..yanı ılk drag (kı bu starrta avantaj demek).ama yarıs farklı bısey.eger yagmur yagar ferrarıler daha agırsa ve buna gore stratejıyı gelıstırdılerse bence duble bıle yaparlar.neden cunkı kubıcanın bı kere cok hafıf oldugu kesın.bu hamılton ıcın de gecerlı.yoksa kova dan ıkı gomlek ustun oması gerek bu derece ıcın.massa dan pek umıtlı olmsamda ferrarı duble bıle yapabılır.startta kuvetle muhtemel kımı kubıca yı gecer(delılık yapmamak kaydıyla)sratejısını bılmıyorum ama hmılton hafıfse ve yagmurda kesınse cok gerılere duser.gerısı allah kerım.tatıldeyım ve yarıs startıyla benımde bandırma yenıkapı ferıbotum start alacak.bu yuzden yarısı seyredemıycem.13 yıldır ılk defa bır yarısı canlı seyredemıycem.bu yuzden cok uzgunum.umarım cnn yarısı tekrar verır. saygılarımla
Şener SALİH Tarih: 08.06.2008 00:06:34
Şener  SALİH's avatar
Herkes mclaren mercedeslerin hafif olduklarını yazıyor fakat ferrari pilotlarının memnuniyetsizliğine bakılırsa bence çok fazla fark yok atrıca hamiltonun son turundan önce fark o kadar fazla değildi ve en iyi turundan yalnızca 3 veya 4 tur sonra bu dereceyi yaptı söylenen bilgiye göre 5 turluk benzin yükü 0,3 sn fark oluşturuyorsa hamiltonun kubicadan 10 diğerlerinden 15 tur önce pite girmesi lazım
massathebest Tarih: 08.06.2008 00:03:01
massathebest 's avatar
webber : "Motokros bisikletlere ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum, bir Formula 1 aracı için burası gerçekti değil. Çimde sürmelisiniz ya da U virajın içinde"

belki de felipe de webber gibi düşünüp U virajda iyice içeri girerek hatta ön tekerini biraz çime sokarak geçmiştir o virajdan, kimbilir??
tahsin emre Tarih: 08.06.2008 00:00:32
tahsin  emre's avatar
pınar arkadaş f2008 alonsonun altıda olsa falan gibi şeyler yazmış bende birşey demek istedim bu çok büyüttüğünüz alonso geçen yıl bir çaylak yüzünden takım gitmesine birşey demedi yani buda demek oluyorki hamilton alonso'dan daha iyi bir pilot ve sıralama sonuçlarına göre alonso bariz hafif ve bazı arkadaşlar alonso'dan pol beklemiş. gülüyorum size lütfen gerçekçi yorumlar yapalım benim dün akşamki yorumlarımdada söylediğim gibi hamilton kubica ve massa arasında geçer diyorum ama massa yerine raikkonen geldi bu arada ferrarinin o direksiyonun altındaki buton fren ayarıymış diğer takımlarda direksiyondan kontrol ediliyormuş ama ferrari farklı yerde kullanıyormuş hamilton'u kubica'yı ve raikkoneni tebrik ederim.
tolga soydan Tarih: 07.06.2008 23:58:13
tolga soydan's avatar
hamiltonun daha hafif olduğu kesin.U ve 10.viraj çok bozulduğundan turlar biraz şansla atıldı ve lewis daha iyi gitti bozuk yerlerde.böyle bi yer nasıl yarış yapılır anlamak mümkün değil.2 turda asfalt bitiyo.yarın 70 turda nolucak acaba.inşallah ciddi bi kaza olmaz
massathebest Tarih: 07.06.2008 23:58:03
massathebest 's avatar
hem rai hem de felipe kötü derecelere 10. virajın etkisinin fazlaca olduğunu söylemiş. tamam bunu zaten izlerken anladık ama insan düşünmeden edemiyor, hami de aynı virajdan geçti aynı düzlükte gitti, aynı lastikleri kullandı. bu kadar fark yaratan ne oldu?? ferrari'ye uymayan neydi acaba?? yağmur sebebiyle downforce'u arttırmışsak o virajda yüksek downforce'lu ferrari, düşük downforce'lu mclaren'den geride kalmamalı hatta çok az bile olsa biraz avantaj bile sağlayabilmeli. ayrıca yine yüksek downforce etkisiyle son şikanda biraz daha avantaj elde etmemiz gerekliydi. eğer aradaki fark komple olarak uzun düzlükteki hızdan kaynaklanıyorsa hami ile rai ve felipe arasındaki 7-8 km/s. hız farkı o düzlükte bu kadar fark yapmaya yeter mi?? hala şaşkınım sıralamalar bittiğinden beri :))
Rakkathebest Tarih: 07.06.2008 23:46:49
Rakkathebest 's avatar
birisi bu farkın nerden geldıgını acıklayabılırmı?muhtemelen stratejı etkısıde var eger yoksa hamılton 20 ıncı turda 2 ıncı ye tur bındırır... 3 antrememanda ıyı derece yapan ferrarı resmen sıralamada rezıldı....ama neden ne ?
ErhanF1 Tarih: 07.06.2008 23:44:14
ErhanF1's avatar
Hamilton uçtu resmen. Ama hafifmiş gibi bir izlenim bıraktı bende. 2.ye 0.6 takım arkadaşına 1.2sn fark atması normal koşullarda pek mümkün değil. Eğer eşit benzin yüküyle bunu başardıysada ayakta alkışlarım Hamilton u.
massathebest Tarih: 07.06.2008 23:30:27
massathebest 's avatar
evet ferrari tr arkadaşım. seans bitmeden yeni turuna başlamıştı hatta ben pilotların turu bittiğinde bile felipe yine gelecek diye bekledim ancak turu bitmeden pite gitmiş galiba. demek ki o turda da iyi sektör dereceleri ile gelmiyordu. zaten yumuşak lastiği 2 nci zaman turunda tekrar kullanmak pek fayda sağlamıyor doğal olarak.
vega_nitro Tarih: 07.06.2008 23:15:16
vega_nitro's avatar
Toyotalar yine spin şov yaptı bu sefer Trulli sayesinde...
Bekir Abdullah Tarih: 07.06.2008 22:57:58
Bekir Abdullah's avatar
yarın inşallah güzel bir yarış olur.
Hakkeden Ferrari kazanır:)).Trulli sıralamanın yıldızı oldu , uzun zamandır bu kadar zırt pırt spin atan görmemiştim.
ogun savaş Tarih: 07.06.2008 22:43:46
ogun savaş's avatar
Sektör zamanlarında 3. de resmen Lewis uçuşa geçmiş sanırım çekiş kontrolsüz piste en iyi Lewis uyum sağlamış.Nico ve Alonso yetenekleriyle bu gün çok ii sıralama geçirmiş oldular onları da tebrik etmek lazım
McLaren-Mercedes Tarih: 07.06.2008 22:37:12
McLaren-Mercedes 's avatar
MAssa Q1 deki derecesini elde etmek için toplam 10 tur attı bu da bazı sorunların olduğu kanısını bırakıyor bende Ferrariler bir çok kez tur attı ama bir türlü geliştiremediler derecelerini..
FeRRaRi TR Tarih: 07.06.2008 22:36:10
FeRRaRi TR's avatar
massathebest. Felipe o hatayı yaptı ama 1 temiz tur daha hakkı vardı onu da kullanamadı. Yanılıyor muyum?
Abdullah Çelik Tarih: 07.06.2008 22:30:05
Abdullah Çelik's avatar
toyotada da vardı sanırım o parçadan. otobüslerdeki motor freni gibi :D
massathebest Tarih: 07.06.2008 22:14:12
massathebest 's avatar
serhan acar frenlerle ilgili bir şey olduğunu söyledi ama hem rai hem massa istinasız tüm yarışlarda o aletle/kolla/butonla (ne olduğu belli değil) uğraşıp duruyorlar. diğer pilotların böyle bir problemi yok görüldüğü kadarıyla. ağır frenleme anında konsantrasyonu bozacağı muhtemel ancak ön lastiğini çime çıkarmasının hatasını da felipe'de buluyorum ben. iyice içerden alayım derken biraz fazla içeri girdi gibi.
Mc Laren Tarih: 07.06.2008 22:05:10
Mc Laren's avatar
massathebest arkadasım massa nın çime çıkmasının nedeni o uyduruk direksiyon altı butondan.hangi pilot odaklanabilirki direksiyonu bırakıp elini daracık yere sokuyosun.diğer takımlar gibi koysunlar direksiyona
pınar başpınar Tarih: 07.06.2008 22:02:33
pınar başpınar's avatar
fernando alonso yasin kardeş fernando alonsoooo gücünü ve tecrübesini anlasınlar artık AH ŞİMDİ fernando alonso f 2008 kokpiyinde olacakki ozaman görürler fernando alonsooooooooo
Umutbg Tarih: 07.06.2008 21:46:05
Umutbg 's avatar
Ve alonsonun büyüklügünü dimi.:)
yasin başpınar Tarih: 07.06.2008 21:45:53
yasin başpınar's avatar
315 yaptı Q1 de sanırım cok asırı yavas sayılmaz alonso:D
vega_nitro Tarih: 07.06.2008 21:42:32
vega_nitro's avatar
Speedtrapte Alonso 309 yapabildi sadece, bu da Renaultun durumunu gösteriyor.
massathebest Tarih: 07.06.2008 21:38:22
massathebest 's avatar
benim anlamdığım son sektörde nasıl bu kadar kaybettik yada hami nasıl bu kadar uçtu? adam kendi takım arkadaşına bile 0,3 saniye fark atmış. speed trap felipe 314, rai 316 heikki 317 hami ise 322. id1984 arkadaşın dediği gibi ferrari ya downforce artırarak yağmur hazırlığı yapmış yada oldukça benzin almış demek kalıyor geriye. ama aynı farkı ilk 2 seansta da yediğimize bakarsak bunun sebebi fazla benzinden ziyade ayarlarla alakalı olması daha kuvvetli.
McLaren-Mercedes Tarih: 07.06.2008 21:38:16
McLaren-Mercedes 's avatar
Hamilton resmen uçtu 1.seanstan beri en yakın rakibinden 0.3 0.4 sn daha hızlıydı 2.seanstada öyle 3.seanstada ilk turu çok iyidi ve baya bi süre geçen olmadı taki Kubica 0.012 ile geçene kadar ama Hamilton bitirici darbeyi en yakın rakibine nerdeyse 0.7 sn fark atarak koydu Ferrarinin okadar da ağır olduğunu düşünmüyorum eğer yağmur yağarsa ağır pilotların pekde avantajlı olucağını düşünmüyorum sonuçta yağmur yağdıktan sonra lastik değiştirmeler olucak ve az benzini olan fullicek ama Ferrarilerden biraz daha hafif olabilir 3-4 tur gibi ama pek fazla bişi farketmez starttan itibaren alır götürür yarışı Kubicada umarım iyi bir start alır ve Kimiye geçilmez buda çok önemli..Kovalainen Massa ile hemen hemen aynı yakıt yüküne sahip belki 1-2 tur fazla benzini olabilir hafta boyunca yavaştı Hamiltondan..Kimi 1 ya da 2 tur daha hafif MAssadan bence..
Şener SALİH Tarih: 07.06.2008 21:37:23
Şener  SALİH's avatar
özür diliyorum raikkonen yazacağıma kovalainen yazmışım
Şener SALİH Tarih: 07.06.2008 21:36:41
Şener  SALİH's avatar
Pol tahminlerinde benzin almayacaklarını unutmuyorsunuz dimi:))
sıralamalar iyiydi hoştu fakat tek birşey hiç hoşuma gitmedi o da hamiltonun kovalainenle tokalaşmaması herkesle tokalaştı onunla yok tokalaşmadı aralarında ne var anlamadım
Mercedes in pol alması gerçekten güzel şayet mclaren mercedeslerin depoları burada ifade edildiği kadar boş değilse önümüzdeki dönemler ferrari açısından kabus olabilir
Sinan Şahin Tarih: 07.06.2008 21:36:19
Sinan Şahin's avatar
son sektörde kimi ve massa son pitten sonra 2-3 defa derece yaptılar ama hamilton sanırım 1 kez derece yaptı. değişik bir strateji olacak gibi?
Umutbg Tarih: 07.06.2008 21:36:01
Umutbg 's avatar
id1984 _ arkadasın dedigi gibi olabilir.0.6 saniye çok fazla bir fark depo ile ilgili olamaz.