Ana Sayfa | Formula 1 | "Suçlu Massa Değil, F2012'dir."

"Suçlu Massa Değil, F2012'dir."

Gönderen: Gökhan Kamil                                                                                         78 Yorum | Yorum Ekle

"Suçlu Massa Değil, F2012'dir." "Suçlu Massa Değil, F2012'dir."

Brezilyalı yorumcu Reginaldo Leme, uzun süredir hakkında çeşitli eleştiriler yapılan Felipe Massa'ya destek verdi.

Massa'nın Ferrari'deki koltuğu şüphe altında ve geçen günlerde açıklama yapan Takım Patronu Stefano Domenicali, Brezilyalı pilotun sadece Ferrari'de değil, Formula 1'deki geleceğinin tehlike altında olduğunu ifade etti.

Ama Leme, eleştiri oklarının Massa'ya değil, Ferrari'nin bu seneki aracı F2012'ye yöneltilmesi gerektiğini düşünüyor.

Redacao Sportv programında konuşan Leme: "Herhangi bir pilotun kötü dönemi için bir izahta bulunmak çok zordur"

"Araç çok kötü. Alonso'nun sürekli puan alıyor olması; İspanyol pilotun, kendi neslinin en iyisi olduğunu gösteriyor. Başka hiçbir iyi pilot, o araçtan bir şey çıkaramaz."

"Bana göre Massa'da da durum bu."

Massa, gelecek Çarşamba günü Mugello'daki sezon içi testlerde Ferrari'nin büyük güncellemelere sahip aracıyla çalışacak; takım arkadaşı Alonso ise Salı ve Perşembe günü direksiyona geçecek.

2012 şampiyonası için ise Leme, istikrarın hiç olmadığı kadar önem kazandığını ifade etti.

Leme: "Webber'e bakın. 4 defa 4. oldu ve şampiyonada 3. Hamilton ise 3 defa 3. oldu ve mücadelenin içinde"

Haber Bul: Headlines, Ferrari, Fernando Alonso, Felipe Massa, Mark Webber, Lewis Hamilton, Stefano Domenicali, F2012, Mugello Testleri
Facebook

Yorumlar (78 Gönderildi) - Tüm Yorumlar

avatar
ah çocuklar ah şu at gözlüklerini çıkartıp ne zaman gerçekleri göreceksiniz
senna kendi zamanında en iyileri yendi sayısız şampiyonluklar zaferler poller kazandı
ona zamanının en iyisi dendi ardından öldü
sonra sahneye şumi çıktı oda sayısız şampiyonluklar zaferler poller kazandı zamanın en iyi pilotlarının yendi ona yeni sena dendi o seviyeye yaklaşmış en iyi pilot dendi
sonra oda bıraktı sahneye vettel çıktı üstelik bu adam çok genç ve müthiş yetenekli bi adamdı
kendi zamanının en iyi pilotlarını tıpkı üstadları senna ve şumi gibi oda yendi hemde defalarca tam 3 senedir rahat rahat saysız poller zaferler podyumlar kazandı
pisste en genç yaşta en çok rekor kıran pilot unvanını aldı. daha şimdiden formula 1 records sayfasını aldı
artık onada zamanının en iyisi denmeye başlandı
futbolda pele maradona messi üçlüsü nasıl ulaşılamazsa
formula 1 de de senna şumi vettel üçlüsü ulaşılamaz....................Şalu
avatar
"Araç çok kötü. Alonso'nun sürekli puan alıyor olması; İspanyol pilotun, kendi neslinin en iyisi olduğunu gösteriyor. Başka hiçbir iyi pilot, o araçtan bir şey çıkaramaz."


hayatımda bu kadar yanlış subjektif bir yorum daha görmedim
polliyannacılık oynuyorlar ha bire durduk yere alonsonun en iyi olduğunu söylüyolar adamın yaşı gelmiş otuz bilmem kaç küsüre 10 küsür yıldır formula 1 de bence yaptıkları az bile
en iyi alonso olsaydı 2010 da şampiyon olurdu
avatar
kemal 29.04.2012 09:31:57
f1'den hiç mi hiç anlamıyosun. Git futbol veya basketbol ile ilgili sitelere yorum yap. Tam senin gibi kişilere endeksli yorumcular var. İsimden yorum yap. Bilgi ve teknik sıfır. Yada alman ve ingiliz f1 sitelerini takip et ve birşeyler öğren. Tabi kültürün yeterse.
avatar
ugur ercan 28.04.2012 09:51:27
2011 sezonuna kadar pistteki pilotlar arasında en cok şampiyonluğu olan ve hepsinden önce şampiyon TEKpilottu Alonso(10 küsür yıldır formula 1 de bence yaptıkları az bile) ne az başarısı varmış go kart yarışlarınımı izliyorsun sen!!!!!
avatar
sebastian vettel yaklaşık 5 senedir formula 1 de onun başardıklarını daha önce hiç bir pilot başaramadı bu bi rekor o yüzden diyorum ya şuanda en başarılı pilot yüzdeye vurursan
avatar
yusuf 27.04.2012 21:21:41
rambo hayatımda senn kadar saçma yorum yapan görmedim dostum:) bu gerçeği kabul etsende etmesende fernando vettelden çok çok daha iyi öyle ki tarihin en büyük takımında yarışıyo bu bir 28 galibiyeti var bu 2 2 şampıyonluğunu kimi ve scmi gibi pilotlardan almıştır 2006 yılındaki şampıyonluk tam bi bilek hakkıdr 2005 de keza öle onda alonsonun elinde tüm sezon boyunca baskın bi araç yoktu 2005 de mclaren baskındı 2006 nın ilk 6 yarışı sonrasında ferrari sen boşboş kıyaslıyosun bu ikisini kendini yırtsanda parçalasanda bu böle dostum üzgünüm:)
avatar
yusuf kafanı çalıştır biraz alonso 31 yaşında 28 galibiyeti var vettel daha 25 yaşında 22 galibiyeti var
vettel 31 yaşına geldiğinde en az 45 zafere ulaşır
ayrıca alonsonun yaşı kadar pole pozisyonumuz var naberrrr...............Şalu
avatar
ugur ercan 28.04.2012 10:28:56
Sen Redbull un 2010 2011 sezonundaki gibi gideceğini var sayıp konusuyorsun ama Alonsonun şansızlığı 2008de dahil Vettelinki kadar iyi bi araca oturamamış olması..Kaldıki gerekte yok ole bi araca Alonso için ama bunuda göz önünde bulundur bence 2008de Alonso 2 galibiyet aldı Seb 1,2009 Alo 0 Seb 2 , 2010 2011 malum zaten özellikle senın dediğin yüzde hesabında 2011 sezonunun buyuk etkısı var ama onemlı olan bundan sbu sezona ve diğer sezonlara bakmak..;)
avatar
yegenim vettel öncelikle 2009 da 4 tane galibiyeti vardı o sezon 17 yarış vardı 2 yarış daha olsa adam şampiyondu şuanda red bull saf hızı webberin performansı vettel otomobilin üstüne kendi yeteneklerini katarak böyle bi fark oluşturdu alonso bi sezonda en fazla 7 galibiyet aldı vettel bu sene 7 rakamına ulaşır
aradaki yaş farkına rağmen vettel alonso ve hamilton gibi onunla aynı seviyedeki pilotlara istatiksel anlamda çok büyük bir fark atmıştır
başarı derken istatistiklere bakmak lazım
o yüzden diyorum şu nada
formula 1 tarihinin en başarılı pilotu sebastian vettel
bunu pilotların 25 yaşında aldıkları zafer pol podyum puana bakarak söyledim
şuanda vettel 1 . gidiyor
ama şunuda unutmayalım şumi zaferlerinin çoğunu 30 yaşından sonra aldı ................Şalu
avatar
DreamOfWinD 27.04.2012 19:29:56
Schumacher'in de 5 şampiyonluğunu 30'undan sonra aldığını hatırlatırım.
avatar
MuratbanK 27.04.2012 15:36:52
:)
avatar
bilo can 27.04.2012 15:41:40
:))))
avatar
MuratbanK 27.04.2012 15:49:19
Bu arada yorumu yanlış yere göndermişim :(

Ben de McLaren'in pilotlarına her daim eşit davrandığını ve 2007'deki tüm o problemlerin de bu yüzden çıktığını düşünüyorum. Şöyle ki: İlk başlarda Alonso lehine olan tutum, bir süre sonra F1e fırtına gibi giren Hamilton'a yönelmişse bunda ya Alonso'nun performansının düşünülenden az olduğuna veya tam performansını ortaya çıkaramadığına kanaat getirebiliriz ya da Hamilton düşünülenden birkaç kat daha iyiydi diyebiliriz. Her neyse artık. Lakin karikatüre de bittim ve paylaştım :)
avatar
@ Royal Hunt sen kimsen ki beni igrone ediyosun herkeze ters ters cevaplar veren sen değil misin
ayrıca ben laubali yorumlar yazmıyorum aylardır papağan gibi tutturmuşsun hamilton en iyi pilottur herkezle trollük seviyesine varan tartışmalarda cabası motoru soğut biraz ayrıca yaşımın 18 i geçtiğini tekrardan hatırlatıyım
yahu babana sorsan en iyi vettel der
yemezler royal hunt yemezler aslanım...........................Şalu
avatar
ali 26.04.2012 19:19:54
bu arada sayın yönetim yorumlar niye bu kadar uzun süre sonra yayına giriyor.dört beş satır yazıyı okumak analiz etmek bu kadar zor olamasa gerek!
avatar
M1CHAEL . 27.04.2012 02:37:18
4-5 dk ayırıp üye olmak zor olmasa gerek!
avatar
ali 27.04.2012 09:37:49
haklsısın dostum ama biraz agresif bir tavrım var.onun için üye olmuyorum.yani bir anlamda kendimi frenliyorum:)
avatar
(M_clare_n) 25.04.2012 23:59:42
Massa giderse Domenikalide gider ve takım yeni bir patrona sayip olur.
Ama Massa güzel performans sergilerse bence büyük ihtimal sonbahara doğru sözleşme yenileye bilir Alonsonunda işine gelir hem Masanın sponsorlarıda baya çok taraftarlarda öyle.Herşey ISPANYAYA baglı araç iyi olursa 0.5 saniye Alonso şampiyon demektir Massada baya puan toplar
avatar
ALONSO_-Massa 25.04.2012 15:35:55
Artık kimsenin Massaya yorum yapmaması gerekiyor en azından testlere kadar
Ama araç iyi olupta Massa kötü olursa bu onun için berbat bir durum
Herşey ISPANDA belli olur
avatar
Ömer_Massa 25.04.2012 14:21:20
Arkadaşım sözlerimi sakın sataşma olarak alma ama şunu söylemek istiyorum.evet alonso çok iyi işler yapıyor ferraride takdire şayan ama 2010 da sen takımın neler yaptığını bilmiyormuş gibi konuşmussun lütfen biraz objektif olabilirseniz ben dahil diğer Felipe taraftarlarıda sevinir ve saygı duyar.felipe 2010 da kötü değildi alonsoya göre tamam başa baş mücadele etmiyordu belki ama neler yaşandığınıda herkes biliyor massa da podyumlar görmüştü.hatta bi ara sezon başında ÇİN yarışından sonra yanlış hatırlamıyorsam 38 puanla liderdi.
avatar
sen benimsin 25.04.2012 14:10:25
%100 katılıyorum hatta % bir milyon katılıyorum haklı. o araçla puanlar kazanmayı şuanki f1 de hiç bir pilot gerçekleştiremez f.alonso hariç. alonsonun orada olması ferrari için bir nimet ve bi anlamda da kötü bence. çünkü alonso bu araçla puan kazanmaya devam ederse ferrari ekibi aracı geliştirmek için sınırlarını zorlayamayacağı anlamına geliyor. yani düşünce şu "araç o kadar da berbat değil nasılsa puan ve puanlar kazanıyoruz sınırları zorlamaya gerek yok az birşey gelişmemiz yeterli" mantık bu. ve ayrıca ferrari başkanınında bu sayede teknik ekibi kovmamasına neden oluyor. heleki malezyadaki bu zafer daha da kötü oldu ferrarinin geleceği açısından. hayatta kovmazlar artık bu ekibi.
avatar
YumiyuM 25.04.2012 12:14:10
massaya bişe demeye bile gerek yok artık durumu ortada, ama alonso harbiden neslinin en iyisi bunu kimse inkar edemez.
avatar
Ozan Ülkügil 25.04.2012 12:07:14
2010 da araç iyi Massa yine kötü,2011 de araç orta kıvamda Massa yine kötü,2012 de araç kötü Massa yine kötü.

O kazadan sonra eski Massa'yı maalesef göremedik.Bu 2 puan bakalım koltuğunu kaç yarış kurtarabilecek ?
avatar
Fernando 4LonSo 25.04.2012 11:07:58
"Araç çok kötü. Alonso'nun sürekli puan alıyor olması; İspanyol pilotun, kendi neslinin en iyisi olduğunu gösteriyor. Başka hiçbir iyi pilot, o araçtan bir şey çıkaramaz."

Bu cümle beni bitirdi abi başka söze gerek varmı,herkes görsün lewis yada button bu aracı sürse alonso kadar puan toplayabilirlermiydi acaba çok merak ediyorum,onu geç vettel bu aracı sürse ilk 10 da kendisien anca yer bulabilirdi şamp nadaki puan durumu için konuşuyorum,iste bu kadar kötü araçla bir şey cıkarmak her baba yigidin harcı değildir hafızanıza bunu yazın!
avatar
ZeNmaster 25.04.2012 17:56:13
rai alonsoyu döver sende bunu kafana sok :))))))))))))
avatar
bilo can 26.04.2012 19:01:24
alansnun babası da,rai'nin babasını döver:))))))))))))
avatar
raikkonen mi alonsoyu döver yoksa dedeleri birbirini döver bilmem
formula 1 deki en delikanlı pilot açık ara sebastian vettel dir
adam melek gibi bi tane kusurunu söyleyin
avatar
TifoAlo HRT 26.04.2012 20:12:08
"It's raining hard now, and the fucking car goes off! - Vettel, Malaysia 2009
"How the fuck is Mark in front? How the fuck is that possible?" - Vettel, Hungary 2010
"Seriously guys, are you fucking kidding me or what?" - Vettel, Monza 2010
"I'm pissed off with strategy to be honest ... I want to win" - Vettel, Hungary 2011
avatar
Büyük pilot hayatındaki ilk yarışında puan alır. Orta sıralardaki arabası ile galibiyet ve birçok puan alandır. En hızlı araçta 2'de 2 yapabilendir. Genç yaşta büyük ustaların alandır ve kırılmadık rekor bırakmayandır. Büyük pilot bu tür zor zamanlarda hırsından yanlış yapandır ama sonunda gene gülen olandır. F1 bilen herkes şunu iyi bilmeli şampiyonluk için en hızlı araç olması olmazsa olmazdır. Boş keseden sallamayın.Vettele laf eden F1'i bilmiyordur.
avatar
gerilme bu kadar tifo alo yüz felci geçircen
ben de sana yazdığın yarışların iki katından daha fazla yazarım açma abu dabi konusunu bana.............................Şalu
avatar
adgsdfg 26.04.2012 19:35:10
"limon mu daha sarı, kavun mu ?" sorusuna cevap veren Rambo:
"karpuzun içi daha kırmızı"
avatar
RoyalHunt 25.04.2012 14:32:42
pardon 2009'da mclaren iyi değildi redbulldan, 2010 sonuydu o.

o araçtan iyi iş çıkaracak pilotları saymışsın zaten, hamilton,alonso,raikkonen. ayrıca, alonso madem o kadar süperdi, 2007'de neden çaylak hamiltona yenildi diye sorarlar. böyle altyapısız iddialı birine.
avatar
arkhuam 27.04.2012 00:02:59
pekii hamilton madem o kadar iyi pilot neden difüzör şampiyonu diye kücümsediğin button a yenildi aracı daha mı kötüydü ne oldu madem o kadar iyi pilot önce takım arkadasını yensin sonra konusalım ben verilerle konusurum button hamiltonı ezdi tıpkı hamiltonın alonso ya üstünlük kurması gibi er meydanı pist ordada görüyoruz button hami nin önünde önce yen sonra konus.ben tabloya bakarım button in hamilton out gerisi bahane.
avatar
RoyalHunt 28.04.2012 05:37:03
bak koçum beynine girsin diye söylüyorum. 2010'da hamilton çok rahat bir şekilde yendi buttonu 30-40 puan farkla. 2011de yenildi diyelim, durum 1-1 anladın mı girdi mi kafana?
avatar
bilo can 25.04.2012 17:43:40
2007 de pilot tutuyorlardı. sende bunu biliyorsun ama işine gelmiyor.
avatar
RoyalHunt 26.04.2012 17:30:11
Adamlar tonla para verip şampiyon olmak için şampiyon pilot alıyor, ama hamilton daha ilk yılında öyle iyiki.

Emin ol alonso o zaman taraf tutuyorlar fl.alan bile demiş olabilir çünkü o zaman hamiltonun bu kadar iyi oldugunu kimse bilmiyordu. Sonraki yıllarda hamilton kendini daha da kanıtlayınca alonso saygı duymaya başladı.

2007de hamiltonun kapasitesiinin bu kadar iyi oldugunu bilseydik kimse taraf tutuyorlar demezdi. Hatta alonso bile yenildiginde daha hafif tepki gösterirdi. O zamanlar hamiyi çaylak olarak görüp nasıl geçildigini anlayamıyordu ama şuan saygı duyuyor. O demeçler boşuna degil hamilton belki de en hızlısı diyen alonsodur
avatar
RoyalHunt 26.04.2012 17:17:32
yahu adam bilgisizlikten kendine inana inana yalan söylüyor. 2007de alonso son iki yılın dünya şampiyonuydu tonla parayla zorla aldılar renodan çaylağa geçiltmek için degil şamp. Mücadelesi vermek için. Sonra baktılar hamilton çaylakken bile daha iyi alonso da huysuzlzşınca ayrıldılar. Bu aynı ferrarinin bi çaylagı bi de vetteli alıp vettel yenildiginde onlar taraf tuttu demeye benziyor. İlk yılında hami alonsoyu yıktı geçti daha iyi oldugunu gösterdi bile bahane üretip de ona inanıyor acaip.
avatar
RoyalHunt 26.04.2012 18:25:47
mclaren pilotlarına her zaman eşit davranmıştır hatta 2007 sonu alonso kendi ayrılıp renoya geçmek istemiştir
avatar
MuratbanK 27.04.2012 15:34:41
Ben de McLaren'in pilotlarına her daim eşit davrandığını ve 2007'deki tüm o problemlerin de bu yüzden çıktığını düşünüyorum. Şöyle ki: İlk başlarda Alonso lehine olan tutum, bir süre sonra F1e fırtına gibi giren Hamilton'a yönelmişse bunda ya Alonso'nun performansının düşünülenden az olduğuna veya tam performansını ortaya çıkaramadığına kanaat getirebiliriz ya da Hamilton düşünülenden birkaç kat daha iyiydi diyebiliriz. Her neyse artık. Lakin karikatüre de bittim ve paylaştım :)
avatar
bilo can 26.04.2012 19:03:34
şıvey şıvey:)
avatar
crasher 25.04.2012 19:33:11
hadi 2007 de Hamilton desteklendi diyosun kabul ettik diyelim. Sen bana göstersene Alonso hangi sezon desteklenmemiş 2007 dışında?
avatar
abuziddin damdagezer 26.04.2012 14:34:44
i.crasher alonso iyi pilot ki takımlar ona oynuyor şampiyonluğu kazanabilecek en iyi aday diye bakıyorlar.ah nerde o lewis-alonso takım arkadaşlığı
avatar
bilo can 26.04.2012 11:17:48
işte kalite burda yatıyor. tüm takımlar f.alans. gibi bir pilotu takımındada görmek ister.
not:mclaren'de dahil buna
avatar
ugur ercan 28.04.2012 10:14:39
Alonso Fuji 2007 kazadan sonraki demeci 2. pitten sonra lastikleri fazla şişirmişlerdi!!!Çin 2007den sonraki demeci şampiyonluk imkansız!!!(Brazilyada araca eski motor takmaları) Bunları Alonsoya dedirten nedir?Macaristandaki malum olaydan sonra Alonso arac ayarları konusunda hep sıkıntı cektı bence ozellıkle kuru zemınde hep arlkadan kayma yaşıyordu ve Alonso bu durumdan duyduğu rahatsızlığı her seferinde dile getiriyordu..Hamilton ezdi demek bence fazla abartı olur. Ama Hamiltonun beklenenden fazla performans göstermesi Ron un aklını bayabi karıştıdı bence ne olursa olsun ard arda iki şampiyonluk alıp gelmiş bi pilota sergiledikleri tutum cok yanlıştı ki ilk adaletsizliği başlatan Mclarendir çünkü bildiğim kadarıyla sıralama turlarının son bölümlerine hep belli bir sırayla çıkan pilotları sıra Alonsoda olmasına rağmen Hamiltonu cıkarmıslardır buda haklı olarak Alonsonun tepkisine neden olmuştur..Acaba Hamilton bu kadar iyi performans göstermeseydi Ron bu kadar rahat Alonsoya sırtını donebılırmıydı buda bi muamma...Ayrıca Hamıltoununda iyi performansı son ıkı yarısta yaptıklarıyla değersiz kalmıştır Alonsonun Brazilyada ilk turda yaptığı atak ve Hamiltonun yanlış düğmeye basmasıyla geriye düşmesi Ron a şampiyona için yaptığı yanlış seçimi özetler nitelikteydi..
avatar
Abdurrahman Turan 28.04.2012 10:32:00
uğur ercan güzel özetlemişsin.eline koluna diline sağlık.++10000
avatar
ugur ercan 28.04.2012 10:37:24
bişey değil bence şu video yazdıklarımın özeti niteliğinde
http://www.youtube.com/watch?v=CWJCGInsVUs
avatar
RoyalHunt 25.04.2012 14:30:09
2009 sezonu
- raikkonen 48 puan (gelişimi durdurulmuş, başta da bişeye benzemeyen F2009 ile)
- hamilton 49 puan, son yarışlara kadar gelişen, hatta son 1-2 yarışta redbulldan iyi olduğu söylenen mclaren ile.

2009'da biri zafer olmak üzere 5 defa podyuma çıktı. hatırlatırım.

senin gibilerin bir pilotun ne kadar iyi olduğunu görmesi için, pilotun sürekli konuşması, yok onu kazanacağım, yok aracımız iyi değil ondan demesi lazım. sesini çıkarmadan işini yapan pilotu göremiyorsun sanırım.
avatar
ali 25.04.2012 15:58:38
kardeşim sen şumiye sallıyorsun alonsoya sallıyorsun bir kimi uğruna .ona, toz kondurmuyorsun.adam daha iki sene öncesine kadar f1 de bile değildi.şimdi soruyosun alonso 2007 de niye yenildi diye .adama demezler süper pilot kimi 2008 de massa şampiyonluk kovalarken neredeydi diye o muhteşem f 2008 ile.2007 de de ittire kaktıra massa tarafında yapılan yalandan bir frenaj la şampiyon olmadımı.2002 de geçtiği mclaren hala grdin en köklü ve hızlı takımlarından.neden 5 yıl boyunca şampiyon olamadı.dayanıksız araç mazeretine girmeyin hiç.hızlı sürmek demek delicesine asılıp gitmek demek değildir.gerektiği yerde gerektiği gibi sürmektir.2005 almanyada biz televizyonda tahmin edebiliyorsak o lastiğin kopacağını acaba süper pilot kimi veya pit ekibi hiçmi akıllarına getirmediler.yani demem oki şuanda aktif pilotlar içinde üst sınıf pilot say deseler ilk akla alonso gelir.sonra şumi sonra button sonra lewis enson kimi.herkes bu konuda hemfikir.kiminin aracı hızlıysa kimide hızlı değilse kimide değil.romain bile bu araçla podyuma çıkıyorsa kiminin bu yarışı alması gerekirdi.
avatar
RoyalHunt 27.04.2012 02:28:10
o zaman yorumlarımı doğru oku beni demediğim şeylerle itham etme. Başa kardeşim koyup on satır iftira atmakla olmuyor saygı.

O yarışı kiminiin kazanması gerektigini ben söyledim bir hafta önce sen rahat ol biraz alışması lazım

2008 de hamilton kimiyi yendi demiş ondan önce massa yendi aynı araçla. Bunu söylememe gerek mi var şampiyonluktan sonra gelen rehavetle veya her ne ise yenildi ya da massa o sezon iyiydi ve yendi kimiyi.

alonso ve hamiltonun kimiden iyi diyorum bana hamilton kimiden iyi buna ne diyeceksin diyor. İsyersen bi yorumlarımı tam oku düzgün cevap ver. bu arada şu rambo denen 16 yaşındaki laubali vettelciyi bundan sonra ignore ediyorum
avatar
RoyalHunt 26.04.2012 18:39:33
öfff bıktırdınız be. Benim alonsoya saydırdıgım nerde görülmüş en iyi iki pilottan biri dedim her zaman

button gibi difüzör şampiyonu lastik koruma şampiyonu hamiltondan daha iyi diyor üstüne bir de herkes bilir falan diyor tam bir bilgi objektivite yoksunu. O dandik listelerine ancak kendin inanırsın. Bu gridde en iyi pilot hamiltondur sonra alonso gelir. Hayatının en kötü sezonunu geçirip puan olarak beride kalınca button daha iyidir demiş. Sen önce bi uyan ve kuyruk acını unut bak alonso bile unuttu. Aslında böyle bir bilgisize cevap bile vermemem lazım ya neyse.
Button bir sezon önde bitirdi diye hamiltondan iyi olmuş vay gereksiz vay
avatar
ali 26.04.2012 19:14:10
bak sana kardeşim diye hitap ettim terbiyesizlik yapma.siteye üye olmak zor değil ama böyle polemiklere girmemek için olmuyorum.sana göre öyledir bana göre böyle sen düşünceni yazdın ben düşüncemi yazdım ok.
avatar
@ Royal Hunt motoru soğut biraz her seferinde papağan gibi hamiltonun en iyi pilot olduğunu söylüyosun mediun musun sen suyun iyice ısındı senin mc laren seneye en hızlı araçla girmedimi
naptı hamilton sıfır çekti hami mi daha iyi alonso mu daha iyi bilmem ama en iyi vetteldir
bunu şuan göremiyor olabilirsin ama 2-3 sene sonra sende anlıcan
vettelin 21 . yüzyılın ayrton sennası olduğuna.......................Şalu
avatar
Gonzalo 27.04.2012 00:03:05
@Rambo Senna veliahtının Vettel olacağını bilseydi f1 e adım atmazdı :)
avatar
RoyalHunt 26.04.2012 19:04:34
yeğenim en iyi pilot hamiltondur. Papağan meselesine gelince, bu sitenin en çok konuşanı ve de en boş konuşanı sensin. Benim söylediğim herşey temele dayalıdır boş konuşmam. Kimici olmama rağmen alonso ve hamilton kimiden daha iyi diyorsam bu benim objektifliğimi gösterir
avatar
Royal Hunt bak aslanım bu sitede en çok konuşan adam sensin ne zaman siteye girsem full online sin ben bazen aşırıya kaçıyorum bazı kendinibilmezlerin vettel haberini baltalamalarından dolayı
bak sana ne dicem geçmiş bütün formula 1 sezonlarını kafandan sil özellikle 2010
f 1 deki ilk sezonun muş gibi düşün sadece 4 yarış izledin ve sana sordular en iyi kim
cevabın muhtamelen sebastian vettel olacaktır ..................Şalu
avatar
MuratbanK 26.04.2012 23:32:58
Rampo:
"2010
f 1 deki ilk sezonun muş gibi düşün sadece 4 yarış izledin ve sana sordular en iyi kim
cevabın muhtamelen sebastian vettel olacaktır "

Şimdi anladım senin neden Vettel hastası olduğunu :)
avatar
@muratbank daha öncede söylemiştim formula 1 i 2001 sezonundan beridir takip ederim önceden ilgimi çekmezdi denk gelirse yarışlara bakardım sonra 2008 monzada vetteli gördüm genç yaşta aldığı o zafer beni çok etkiledi sonra onun en yetenekli olduğuna karar verdim o gün bugündür o adamı desteklerim
sizin vetteli eleştirdiğiniz en büyük nokta 2010 dur yahu o sene düzlükte kers ve drs ye rağmen yavaştık geçişler düzlükte yapılır yavaş araçla nasıl yapcan tabikide kazalar olcak
avatar
Görkem Yılmaz 26.04.2012 17:45:20
aynen aynen 2007de de çekiş kontrol kullanılmıyor muydu onu da söyle royal hunt :))
avatar
Mehmet Demir 26.04.2012 12:18:26
Rai 2008 yılında ferrari aracı 4. yarıştan sonra yaptığı güncellemelerden dolayı lastikleri çalıştıramadı. Zaten 5. yarıştan sonrada 1. liği kaptırdı. Mclaren yıllarında 2002 yılını bilmiyorum ama 2003-2004-2006 yıllarında araç rekabetçi değildi. 2003 yılında hiç yarış kazanmadan sezonu 2. kapattı, Schumi ile puan farkı sadece 2 idi. 2004 de en hızlı 5. takım idi Mclaren, o zaman eleştirmenler Ron Dennisle dalga geçiyorlardı o yıl Rai spa yı kazandı. 2005 7 yarış kazanıpta şampiyon olamayan tek pilottur, o sezon için motoru zorluyordu vs.. bunları konuşmak saçma Nobert Haug un 2005 yılında motorun dayanaksız olduğunu bir çok kez açıklamıştı zaten hatta Rai den özür dilemişti.

Demem o ki eğer lotus aracı gelişimden geri kalmazsa bu sezon korkun : )
avatar
crasher 26.04.2012 18:00:57
Kardeşim Kimi'yi savunmaya gerek yok
2005'te süspansiyonun kırılacağını anlayan vatandaş sadece meraktan soruyorum Kimi o durumda ne yapmalıydı?
avatar
hepiniz boşa tartışıyonuz ne alonso su ne hamiltonu
formula 1 giridinin en yetenekli ve hızlı pilotu açık ara sebastian vettel dir
25 yaşın altında en çok zafer pol podyum puan kimde var
sebastian vettel bu alanlarda ayrton sennayı şumiyi geçmiş siz neden bahsediyonuz
yavaş araçla bahreyn yarışını kazanmış
en genç yaşta şampiyonluklar kazanmış
daha şimdiden kırılmadık rekor bırakmadı
avatar
crasher 26.04.2012 20:14:34
Rambo Vettel'e ait şöyle bir yarış getirsene bana hadi

http://www.youtube.com/watch?v=BZUmaQLWWy4
avatar
ali 26.04.2012 18:17:00
lastikte oluşan vibrasyondan süspansiyon kırılıyor.ve bu vibrasyonun oluşmasına neden olanda kiminin tur bindirirken sanki atak yapıyor gibi geç frenaja gitmesidirki bunun sonucunda lastikleri kilitleyerek o bölgenin yanmasına mahal vermiştir.hadi bunu yaptı fazladan bir pit yaparak durumu kurtarabilirdi.belki yarış kazanamayabilirdi ama en azından bir 2.lik veya 3.lük alabilirdi.bir 8 puan veya 6 puan 0 çekmekten iyidir herhalde değilmi.
avatar
RoyalHunt 28.04.2012 11:35:45
seni kimi'nin yerine alsaydık keşke adam bilmiyor işi.
avatar
ali 28.04.2012 12:58:19
royal sen bana cevap yazma istersen, he gülüm.
avatar
crasher 26.04.2012 20:02:52
kardeş konuşmuşsun ama boş konuşmuşsun 2005 senesinde lastik patlamadıktan yada basınç düşmesi vs bariz kusur olmadıktan sonra lastik değişmiyordu. Ayrıca sorun lastikte değil süspansiyondaydı adam pite girse ne olacak elden ne gelecek süspansiyonu mu değiştirecekler?
avatar
ali 27.04.2012 12:06:21
kullanılmış lastiktemi takamıyorlardı.herhalde ondan daha düzgün lastik vardır pitte.birde süspansiyonun kırılması lastikten kaynaklıdır.yarışı izle bir daha ondan sonra bana hak vereceksin.
avatar
crasher 27.04.2012 16:09:54
Bende diyorum ki bir bilene danış evet kullanılmış lastik takıyorlardı ama süspansiyon sorunluydu lastik değil lastik olsa herkes bilirdi değiştirmesini ama araştırmamakta ısrar ediyorsan sen bilirsin karar sana kalmış ama gerçekten birkaç kişiye daha kendi fikrini belirtmeden sadece ya şu 2005 Nurburgring'te ne olmuş Kimi'ye diye sor bir kişiye değil 3-5 kişiye sor eminim sorunun lastikte değil süspansiyonda olduğunu söyleyeceklerdir
avatar
ali 26.04.2012 17:39:31
bende onu diyorum zaten.iyi pilot araç ayrımı yapmaz.siz hiç alonsodan bu sene bu araç benim sitilime uymuyor dediğini duydunuzmu.bunu hemen her pilot söyledi.araç uymuyorsa adam araca uyuyor ve bir şekilde başarılı oluyor.2008 de güncellenmiş araç hep yarış sonuna doğru düzeliyormuyduki hep sonlara doğru hızlı turlar geliyordu kimiden.birde arkadaş lewis 2007 de alonsoyu resmen ezdi geçti diyor.onca olumsuzluklara rağmen lewisin 2.lik fazlasıylamı 3.lük fazlasıylamıydı neydi klasmanda alonsonun önünde bitirdi.ama aynı lewis 2008 de kimiyi hallaç pamuğu gibi bir oraya bir buraya attı ondan hiç bahsetmemiş.bir diğer nokta mclarenin rekabetçiliğinden bahsetmişsiniz.bu takım o zamanlar ferrariden sonraki en iyi takım olarak bilinir.vede öyledir.2005 deki 7 yarış kazanıp şampiyon olamayan pilot demişsiniz.buda ilk yorumumda yazmıştım hızlı sürmek delicesine alıp başını gitmek demek değildir diye ne zaman nasıl gitmesini bilmektir .

yani demem oki kiminin alonsoya göre (kariyerinde) daha iyi araçları olduğu halde bir şampiyonluğu bulunması hele o f 2008 rağmen şampiyonluğu yanına bile yaklaşamayıp massaya çinde yardım etmek zorunda kalması kim ne derse desin alonsoyu kimiden bir gömlek üstün kılıyor.
avatar
crasher 26.04.2012 20:23:44
2007 de ki Mclaren yavaş mıydı?
2010 daki Ferrari yavaş mıydı?
avatar
0versteer 26.04.2012 21:46:19
2010'da ki Ferrari sezonun hiç bir bölgesinde en hızlı olmadı. Alonso resmen diğerlerinin istikrarsızlıklarından fayda sağlayarak üst sıralara tırmandı, kazandığı yarışlarda farkı açıp gittiği yarış neredeyse olmadı gibi bir şey. Mesela Singapur'da Vettel ile 1 saniye arada bitirdi, açıkça Red Bull daha hızlıydı vs. vs.

2007 ise apayrı bir hikaye. Görece diğer sezonlarına göre başarısız bir sezon Alonso için. Fakat başarısız sezonunda bile şampiyonluğu 1 puanla kaybetti. Takım içi sorunlar falan vs. vs. o sezonda karambole gelmiş bir sezon bence. Bir önceki arkadaşın yazdıklarını okumadım o yüzden onu destekliyor yada desteklemiyor değilim ama, senin sorularına kendi içimden cevap veriyordum, buraya da yazayım dedim
avatar
crasher 27.04.2012 14:07:02
Ben en hızlı demedim ama galibiyet alabilecek araç yavaş değildir.

Ama asıl mesele şu arkadaş demiş ki Raikkonen 5 yıl Mclaren de ne yaptı.

2003 te ki Mclaren en hızlı değildi burada Raikkonen istikrarlı bir şekilde puan alarak 2 puan farkla kaçırdı şampiyonluğu. Hadi onu Alonso'nun 2010 daki aracına benzetelim.

2005'te araç sonradan hızlandı ama artık iş işten geçmişti Alonso ilk yarışlarda yeterince puan toplamıştı ve aracın sürekli arıza çıkarmasını da 2007 Mclaren olayına benzetsek hani bir taraftan handikapı var diye.

2007 Ferrari Raikkonen'e uygundu ve adam öyle veya böyle o şampiyonayı kazandı.

2008 de ilk 4 yarış sonunda gayet iyi konumdayken sonradan gelen bir güncelleme Raikkonen'in geri kalmasına neden oluyor. Massa'nın Ferrari'nin içinden gelmiş olması o dönem 1.-2. pilot ayrımı isteyen pilotlar olmadığı için Massa'yı şampiyon yaparak içimizden birini şampiyon yaptık havası verilmek istenmiş bile olabilir. Yarış sonlarında en hızlı turu atmasına da şaşırmamak gerekiyor Raikkonen'in şikayeti lastikleri hemen ısıtamamak verimli kullanamamaktı. Yani sence de mantıklı değil mi? Adam yarış sonunda lastikler iyi duruma gelince gelince turunu atıyordu.


Yukarıdakini okumadığın için en öyle düşünmüş olabilirsin ama ben en hızlı demedim sadece yavaş olmadıklarını belirttim.
avatar
Enes Demircioglu 25.04.2012 14:21:26
F2009'da sürünüyordu 2.pilotluğa gelen Fisichella bile ilk 15 giremezken Raikkonen 1 Galibiyet 5 podyum yapmıştı . Niye milletin hakkını yersiniz anlamam ki . Tamam Alonso aracın %100'üne %300 katarak yarışıyor ama Alonso'nun bu Yaptığını Raikkonen'de yaptı . "Kim gelirse yapamaz" cümlesinin hikaye olduğunu başka türlü anlatmaya gerek yok sanırım
avatar
kimii 25.04.2012 14:26:18
kesinlikle haklısın enes. ama şöylede bi gerçek varki ferrari takımı her geçen gün massanın hevesini isteğini kırıyor alonso ile yarışmasına izin bile vermiyorlar ne zaman alonso massanın arkasında belirse hemen sessiz bi telsiz konuşması ve yol veren bi massa.
avatar
Enes Demircioglu 25.04.2012 14:35:59
Takım emirleri uygulanır ona itirazım yok , sen de haklısın tabii ki ama takımların çıkarları söz konusu olunca yapılabilir ki bence her takım yapmalı , (Bahreyn'de Lotus da yapmalıydı)

Massa'nın şu anda arka planda olması gayet normal çünkü Alonso ön planda ve iyi işler yapıyor.Anca Massa bir sıralama turunda Alonso'yu 3-5 sıra geçerse Ferrari karışmaz .

Tamam kazaydı ölümcüldü ama Massa sonrasında yeterince zaman buldu . Telafi etmeliydi . Edememesi kötü pilot olduğunu göstermez çünkü milyonda 1 gelebilecek bir talihsizlik geldi başına. Ama sonuç olarak "geldi".

Hizmetlerinden dolayı Massa'ya sonsuz teşekkürlerini sunup göndermeliydi Ferrari geç kaldı . Massa'da bunun kötülüğünü yaşıyor.Bü yüzden arkada kalmaya ses çıkarmayıp kendini geliştirmeye odaklanmalı sezon çok uzun . Doğru hevesi çok kırıldı ama bu biraz da ondan kaynaklanıyor.

Ben Ferrari'nin pilot ayırdığına inanmıyorum . En güzel örneği;
2007'de Massa'ya takım radyosundan gelen emri duyduktan sonra Raikkonen'e yol vermesi fakat 1 sene sonra 2008 Çin GP'sinde ise aynı takım emrinin Raikkonen'e de uygulanarak Raikkonen'in Massa'ya yol vermesi ..

Ferrari "iyi olanı değil , formda olanı tutar" her zaman
avatar
kimii 25.04.2012 15:04:56
dostum haklısın takım emri yapılır bende karşı deilim dediğin gibi lotusunda bu hafta sonu yapması gerekirdi belki yapmış olsa kimi birinci olacaktı buna bi itirazım yok ama son senelerde ferrari bunu çok bariz ve çok sık yapmaya başladı ve iyiden iyiye massaya 2. pilot olduğu hissettirildi sanki takımda massanın hiç bir değeri yok herkes alonsoyu konuşuyor alonsonun başalarılarının peşindeler hal böyle olunca massanın gelişim gösterememesi çok normal. aslında massanın kazasından sonra alonsonunda takıma katılmasıyla massanın bu başına gelecekler belliydi keşke dediğin gibi zamanında gönderilseydi en azından bunları değilde galibiyetlerini hatırlardık.
avatar
Enes Demircioglu 25.04.2012 15:14:27
hayırlısı =)
avatar
wertuy 25.04.2012 11:35:23
haklısın
Toplam: 12 | Gösterilen: 1 - 12

Yorum Yaz

*Zorunlu
  • Kalın
  • Eğik
  • Altını çiz
  • Alıntı Yap
(Linkin sonu jpg, gif, png ile bitmelidir)
(Youtube videosunun sonundaki rakamlar)
  • Arkadaşına Yolla Arkadaşına Yolla
  • Haberi Yazdır Haberi Yazdır
  • Sadece Yazı Sadece Yazı

Bu Haberi Ne Kadar Beğendin?

0

Connect with facebook

Son Yorumlar
Berkhan Oğulcan Akçay Tarih 24.05.2013 01:37:07

Ahmet Kara Tarih 24.05.2013 00:03:07