Ana Sayfa | Formula 1 | Raikkonen'in DRS Yorumu: "Saçmalık"

Raikkonen'in DRS Yorumu: "Saçmalık"

Gönderen:                                                                                              30 Yorum | Yorum Ekle
Yazı Boyutu: Decrease font Enlarge font

Formula 1'e geri dönen Kimi Raikkonen, hareketli arka kanat sistemi DRS'yi desteklemiyor.


Raikkonen'in DRS Yorumu: "Saçmalık" Raikkonen'in DRS Yorumu: "Saçmalık"

Fin pilot, iki sene rallide mücadele ederken Formula 1'de geçişlerin arttırılması için DRS kurallara girdi.

2010 sezonunu pek takip etmediğini önceden belirtmiş olan Raikkonen, geçen sene yarışları izledi.

Auto Motor und Sport'a konuşan Raikkonen: "DRS kanatlarının çalışma şekli biraz bana saçma geliyor. Geçiş artık gerçekten büyük bir sanat değil."

"Sadece kanadı açıyorsunuz ve kolayca geçiyorsunuz. Önünüzdeki adam gerçekten bir şey yapamıyor"

"Ama en azından gösterinin daha iyi olduğu konusunda hemfikirim."

Haber Etiketlenmedi
Facebook

Yorumlar (30 Gönderildi) - Tüm Yorumlar

avatar
black cat 09.02.2012 08:16:51
drs ikili mücadele de işin tadını kaçırıyor.önde giden plotunda uyması gereken kurallar var birden fazla yön değiştirmemek gibi.yani savunmayıda zayıflattılar.örnek hamilton ile shuminin mücadelesi hatırlayın telsizde ham ağlamıaya başladı yol vermiyo geçemiyom diye.ne anlamı kaldı o zaman pilotajın sporun ben de rai ye katılıyorum heyecan yapalım derken mücadele tadını kaçırdılar.
ben anlamam hocam usta olan bir şekilde geçer.
avatar
OUTLAW RYDER ™ 08.02.2012 23:29:14
"Sadece kanadı açıyorsunuz ve kolayca geçiyorsunuz. Önünüzdeki adam gerçekten bir şey yapamıyor"
Kimi stil sahibi bir pilot olamasanda gerçekten hızlı bir pilotsun İnşallah SEN DE bu lafını yutmak zorunda kalmazsın >:)
http://www.youtube.com/watch?v=hDAeIxhr0vw
avatar
ali kaya 08.02.2012 20:53:02
singapur gibi macaristan gibi yerlerde olabilir ama monza gibi yerlerde ihtiyaç yok.ama ne yalan söyliyeyim schuminin monza geçilip sonra 2.ci şikanda lewisi geçişi inanılmazdı.genel lewis birini geçtimiydi sonra geçilmezdi.
avatar
Schumacher- 08.02.2012 19:19:51
Ağzın bal yesin Rai %100 katılıyorum
avatar
Mc_ 08.02.2012 18:03:13
Pirelli lastiklerini ve KERS'i destekliyorum. Ama DRS gerçekten de saçmalık.
avatar
ugc 08.02.2012 17:39:07
yine öz konusmus."Sadece kanadı açıyorsunuz ve kolayca geçiyorsunuz. Önünüzdeki adam gerçekten bir şey yapamıyor"

aynen öyle öndekinin hiç bir şansı yok.kers'i destekliyorum ama drs sacmalık bencede.
avatar
Mclarenfangirl 08.02.2012 16:12:33
Bu açık sözlülüğüne hayranım :) Gerçi DRS'yi tamamen saçma bulmuyorum Abu Dhabi vb izlenebilir hale geldi mesela.
avatar
Furkan 08.02.2012 17:31:22
Abu Dhabi de iyice saçmaladılar zaten ilk düzlükte geçen ikinci düzlükte tekrar geçiliyordu çoğunlukla.
avatar
kimici 08.02.2012 15:49:15
adam gibi adam kimi
avatar
ScuderiaFM 08.02.2012 15:43:37
Efsane geri döndü:)
avatar
jackss 08.02.2012 15:34:47
doğrudur drs geçiş özürlü olanlar için iidir ne zevki ya
avatar
ArcadiA 08.02.2012 15:21:39
KERS yada DRS teknolojiden sayılmıyormu?? Siz nasıl yarış izlediniz ki; geçen sezonun en zavkli anlarında lastiklerin avantajı ve KERS -DRS katkılarının zevki vardı.Monoton yarışları izlemekden sıkılmışken geçen seneki bu koordinasyon herşeyi zevklendirdi.Birde KERS ve DRS nin geçiş için yeterli gelmediği yarışlara bakında yorumlarda ne kadar sıkıcı olduğunu okuyun.2008 de Raikonen i madara eden Hamilton geçiş ustalığı sayesindemi o işleri yapabildi.2009 da tek kazandığı yarışda KERS sayesinde Force İndia yı geçip ve KERS sayesinde Ferrariye yanaşılamaması sayesinde o yarışı kazanmışdı. 2010 yılında McLaren e gitseydi ikinci pilotluk sözleşmesine imza atacakdı ve kendine yediremedi ve sözleşmeyi imzalamayıp WRC ye gitti.DRS yi izleyiciler eleştirmemeli çünkü yarışların başlı başına büyük zevki.Hiç kimse bu sporda yok o olmasın yok bu olmasın gibi serzenişlerde bulunmaya hakkı yok... sadece işlerini yapsınlar yeter.İstediğinizde 20.000 devri aşan motorlar yok ve araçların birbirlerini geçmesi artık sadece pilotun inisiyatifinde ve becerisinde değil.
avatar
crasher 08.02.2012 21:34:59
kardeş sen F1'i izlediğine emin misin acaba yada Kimi derken Kimi Raikkonen'i mi kastettin kim kimi madara etmiş aç izle saçma sapan yorum yapıp tepki toplama Kimi yi normal koşullarda geçebilecek pilot göremiyorum ben gridde he motivasyonu eksiktir aracı da kötü yada stiline uymayınca salıvermiştir adamın tek derdi Formula 1 Dünya şampiyonu olmaktı onu da paşa paşa oldu sen daha neden bahsediyorsun pleehhh madara edermiş sayende epey güldüm akşam akşam
avatar
snan 08.02.2012 18:09:39
sen yenısın galıba 2008 de hamıltonmu raıkkonenı madara ettı ? raıkkonen ılk yarıslar sonunda acıka ra sampıyonluga gıdıyordu hamılton ve massanın cırkeflıgı onu sampıyonluktan ettı..tabı raıkonen arkasında mclaren ınsanların mıllıyetlerıne gore ayrım yapan bır takım yokk.heıkkı-hamılton ıkılısınde bunu net bır sekılde gorduk..heıkkı sezon boyunca yenı parcaların hep hamıltonın aracında denenıp kendısnın arcına 1 yarıs sonra monte edılmesınde sıkayet edıyordu..enazından bu adam saga sola satasmıyor..nedır bu boyle arkadas bır sıyahı merakıdır aldı gıdıyor..ıngılzce yazsan kesın hamıltonun akrabasıdır derdım
avatar
umutntm 08.02.2012 16:43:40
Madara mı ? 2008 de Lewis ve Kimi nin muhteşem kapışmasını Lewis Kimi'yi madara etti diye yorumlamak fanatik futbol taraftarlarına yakışan bir üslup . Aynı sene Lewis in pit yolunda Kimiye çarpmasına aynı üslüp ne der acaba.
DRS nin özelliği nedir. Rüzgar direncini düzlükte ortadan kaldırıp aracın maksimum hıza ulaşmasını sağlamak. Sadece açılıp kapanıyor. Tik tak tik tak. Sadece bu mekanizmanın kontrolü biraz teknoloji istiyor direksiyon üzerinden açılıp zahmet olmasın diye frene bastığında kapanması dışında zor bir sistem değil. Halbuki F1 de geçiş yapmak zordur risktir yetenek ve cesaret ister. Ama DRS yi açtığınızda iki araç arasındaki fark o kadar çok artıyorki atak yiyen savunma bile yapamayacak duruma geliyor. Düzlükte yanından geçip gidiyor. Ben her tur birininin yanından E5 teki gibi geçen araçlar görmektense 10 tur daha bekleyip yapay olmayan gerçek bir atak görmeyi tercih ederim geçiş başarısız olur temas olur bellkide ciddi kaza olup ikiside yarış dışı kalır. İşte atak da budur zaten.
avatar
mpalmer 08.02.2012 15:43:20
kers veya drs geliştirilebilir 1 teknoloji değil ben bunu kastetmek isdedim. formula 1 eğer motorsporlarının zirvesiyse ve dünyanın en iyi yarışçılarının mücadele ettiği bir seriyse bu tür saçma sapan geçiş yardımcısı sistemler yasaklanmalı, aerodinami ile motor gelişimi sürdürülmeli..
avatar
ArcadiA 08.02.2012 15:58:01
2009 da yerlerde sürünen McLaren e Mercedes daha gelişmiş ve hafif bir KERS üretince ağırlık noktasını yeniden ele alan McLaren kağnı gibi arabasını en hızlı araçlardan birisi haline getirdi.DRS sistemide geliştirilmeyen bir sistem değil zaten bizler uzakdan seyrediyoruz.Bakın... geçen sene mekanik olarak başlayan DRS yi sonradan hidrolik haline çevirdiler her takım araçlarına uygun şekilde kanatlarla oynayarak yada geometrileriyle oynayarak yeni geliştirmeler yapıyorlar.Geçen sene Mercedes in DRS i 1 sn geç yepki veriyordu fakat takım bununla ilgili bir tasarım yapamadı.Belki bu sezon o tepki ile ilgili değişik tavırlı bir araç üretebilirler.Siz ister kızın ister kızmayın ama ben DRS i seviyorum.
avatar
lotus-renault-rai 08.02.2012 15:32:41
vay be arkadaş sen neymişsin be.
avatar
ƒєяηαη∂σ αℓσηѕσ 08.02.2012 15:02:50
drs bencede saçmalık ama yarışlara başlayıp bide orta grupta kalırsa drs ye şükretmeye başlar geçiş kolay en azından diye
avatar
elvan dalton 08.02.2012 15:01:08
Bana göre DRS'yi tamamen yasaklamak yerine her yarışta sadece kısa bir mesafe için açılabilsin. Gerçekten hız farkı fazla araçlar rakibi olmayan araçlarla uğraşmasın.
avatar
_KADIOGLU_ 08.02.2012 14:54:20
doğru söze ne denirki
avatar
Westward 08.02.2012 14:51:01
adam haklı beyler...
avatar
MERCEDES //AMG 08.02.2012 14:38:00
Aslında Motor gelişimi olsaydı Mercedes ve Ferrari başı çekerdi diye düşünüyorum
avatar
F. A. Diaz Ferrari F2012 08.02.2012 14:36:40
Raikonen'e katılıyorum. Önemli olan geçiş değil mücadeledir. 10 tur sürecek bir mücadelenin bir anda bitmesine neden oluyor. DRS Pirelli lastilkeri heyecan getirse de gerçek mücadeleyi görmemizi engelliyor.
avatar
tifosi 08.02.2012 16:30:20
aynen , öndeki adam araçtan dolayı yavaş olsa bile yeteneğiyle savunma yaparak önde bitirme şansı vardı eskiden . bu sayede de en az 10 turluk kapışma izliyorduk . kanada 2011 gp de de şumi podyum görecekti büyük ihtimal . lastikler iyi bence ama drs içine etti f1 in .
avatar
mpalmer 08.02.2012 14:25:37
KERS ve DRS kaldırılsın kuralların önü açılsın burası motorsporlarının zirvesiyse teknolojik gelişime açık olmalı. herşey yasaklanıyor, motor kuralları donduruluyor iyice içine ettiler formula 1... pilotların mücadele biçimlerinin önüne bile teknoloji geçmiş nerde bir zamanki mücadeleci ruh.. istenen kapışmayı pilot değil teknoloji yapıyor artık.. böyle 1 formula 1 istemiyoruz
avatar
BraVe 08.02.2012 16:12:13
İşte bu yorumun altına imzamı atıyorum.
avatar
jet man 08.02.2012 14:19:35
ağzını seveyim kimi :)
avatar
Mahmut 08.02.2012 14:15:01
:) Bu adamı seviyorum.
avatar
raici 08.02.2012 14:11:42
doğrudur........
Toplam: 21 | Gösterilen: 1 - 21

Yorum Yaz

*Zorunlu
  • Kalın
  • Eğik
  • Altını çiz
  • Alıntı Yap
(Linkin sonu jpg, gif, png ile bitmelidir)
(Youtube videosunun sonundaki rakamlar)
  • Arkadaşına Yolla Arkadaşına Yolla
  • Haberi Yazdır Haberi Yazdır
  • Sadece Yazı Sadece Yazı
        Paylaş

Bu Haberi Ne Kadar Beğendin?

4.00

Connect with facebook

Son Yorumlar
M1CHAEL . Tarih 22.05.2012 01:47:00

Levent Oğuzhan Tarih 22.05.2012 00:05:23