Ana Sayfa | Haberler | İstanbulpark'ta Yine Massa Zaferi

İstanbulpark'ta Yine Massa Zaferi

image

Ferrari'den Felipe Massa, Lewis Hamilton ile mücadeleden galip ayrılarak Türkiye'de ard arda 3. zaferine ulaştı. 

Hamilton'un 3 pit-stop stratejisi Massa'yı pist üzerinde geçmesine yardım etti ama son pit öncesinde Massa'nın önünde yer almak için kendisine  yetecek kadar zaman elde edemedi. Böylelikle ikinci sırada, diğer Ferrari pilotu Raikkonen'in önünde ikinci oldu.

Takım arkadaşı Hamilton'u sıralamalarda geride bırakıp ilk kez ilk sırada yarışa başlayan Kovalainen ise yarışın başında lastiğinin patlaması nedeniyle erken pite girdi ve planları bozulan Fin pilot yarışı 12. olarak tamamladı.

Kalkışta Massa ve Hamilton ilk iki sıraya otururken Raikkonen ve Kovalainen birbirlerine çok yakındı. İki Fin pilot ilk virajda oldukça yaklaştılar ve Raikkonen'in momentum kaybetmesinden Robert Kubica ve Fernando Alonso yararlandı. Böylelikle sıralama Massa, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Alonso ve Raikkonen şekline geldi.

İlk virajda arkalarda da hareketlilik vardı. Force India pilotu Fisichella, ilk viraja girerken lastiklerini kilitledi ve önündeki Williams pilotu Nakajima'nın üzerinden uçtu. Bu olay sonrasında piste hemen güvenlik aracı girdi. Kazadan yara alan diğer pilotlar Vettel ve Sutil de pite girmek zorunda kaldı.

Güvenlik aracı girdiği zamanda Kovalainen'in lastiği patladı ve Massa ile Hamilton'u zafer için önde bıraktı.

McLaren'den Hamilton Massa'yı ilk bölümde yakından takip etti ve 16. turda erken bir pit-stop gerçekleştirdi. Hamilton'un strategisi 3 pit üzerindeydi ve İngiliz pilot, hafif yakıt yükü ile Massa'nın arkasında elinden geleni yaptı.

24. turda Hamilton, arka uzun düzlükte Massa'yı etkileyici bir şekilde geride bıraktı. Daha sonra yavaş yavaş farkı açtı ve 32. turda tekrar pite girene kadar aralarında 8 saniye oluştu.

Ama bu fark İngiliz pilota, Massa'yı geçmek için yetmedi. Buna rağmen Hamilton, son turlarda iyice yaklaşan dünya şampiyonu Raikkonen'in önünde damalı bayrağı görmeyi başardı. Ferrari'nin Fin pilotu, ilk virajda kaybetttiği yerleri pist üzerine Alonso'yu, pitler sırasında da Kubica'yı geçerek geri aldı.

BMW'den Kubica yalnız bir 4.lük elde ederken takım arkadaşı Nick Heidfeld, uzun bir ilk bölüm sayesinde Alonso'nun önünde 5.liğe yükseldi.

Kovalainen, geriye düşmesinin ardından görülmeye değer geçişler gerçekleştirdi ama puan almayı başaramadı.

Sıra   No   Pilot                    Takım                  Tur  Fark    Grid  Puan

12Felipe MassaFerrari58 110
222Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes58+3.7 38
31Kimi RäikkönenFerrari58+4.2 46
44Robert KubicaBMW Sauber58+21.9 55
53Nick HeidfeldBMW Sauber58+38.7 94
65Fernando AlonsoRenault58+53.7 73
710Mark WebberRed Bull-Renault58+64.2 62
87Nico RosbergWilliams-Toyota58+71.4 11   1
99David CoulthardRed Bull-Renault58+75.2 10 
10      11Jarno TrulliToyota58+76.3 8 
1116Jenson ButtonHonda57+1 tur13 
1223Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes  57 +1 tur2 
13  12  Timo GlockToyota57   +1 tur15 
1417Rubens BarrichelloHonda57+1 tur12 
156Nelsinho PiquetRenault57+1 tur17 
1620Adrian SutilForce India-Ferrari57+1 tur19 
1715Sebastian VettelSTR-Ferrari57+1 tur14 
 14Sebastien Bourdais  STR-Ferrari24+34 tur 18 
 8Kazuki NakajimaWilliams-Toyota1+57 tur 16 
 21Giancarlo FisichellaForce India-Ferrari0+58 tur   20

Yorumlar (135 Yorum Eklendi):

şebnem sünersoy Tarih: 15.05.2008 10:24:39
şebnem sünersoy's avatar
aslansın FELİPEEE
massathebest Tarih: 14.05.2008 19:32:14
massathebest 's avatar
sen şimdiden kağıdı kalemi eline alıp felipenin kazanacağı yarışları, alacağı puanları yazmaya başla arkadaşım. brezilyayı şimdiden işaretle, arada kalan yarışların hangilerine işaret atacağını da felipe gösterecek sana. aman dikkat et kalbine inmesin yalnız. bu senenin en güçlü şampiyon adaylarından birisi felipe'dir, zaman bunu gösterecek.
tolga soydan Tarih: 14.05.2008 18:22:22
tolga soydan's avatar
ben yorum yazıp kenara çekilmedim.altta sen yazmışısn yine atıp tutmuşssun kimi hakkında.biz sadece varsayımları söylüyoruz.bu seneki bahreyn yarışında bahane bulmadık.kimi iyi değildi.tabiki bunun nedenleri vardır.iyi olduğu zaman gördük ispanyada mesela.brezilyaya kadar galibiyet yok bidaha.
cuneyt ay Tarih: 14.05.2008 13:39:28
cuneyt ay's avatar
fatih küskü sen komik oluyosun bence
çinde yağan nyağmur ve sallanan sarı bayraklar nedeniyle geçiş uzadı yağmurda önünde lastik sorunu yaşayan aracı sadece virajlarda geçebilirsin ve ilk virajlarda sarı bayrak sallanıyodu gene hatırlatalım lastik sorunuda lewisin kendi eseriydi
monzaya gelince evet mclaren zaten çok hızlıydı eninde sonunda geçecekti ferrarriyi
kaza yapmış yedek araçla piste çıkmış lastikleri yükten aşınmış bi ferrariden bahsediyoruz gerçi ve bi gerçek daha kimininde ii günü değildi
avustralyayı hatırlıyosunda brezilyada kiminin startı ardından alonsonun geçişi sonrasında da kendisine o konum bile yeterken atak yapacam diye pist dışına çıkan hamiltonı unutuyosun
burda kim daha iyi kavgası yapmaya gerek yok geçen sene en iyi kimiydi
bu senede sene sonu belli olacak
massayada bu akdar laf söylenmesinin manası yok
massa 2006 da ferrariye gelen massa değil çok gelişti
massathebest Tarih: 13.05.2008 22:05:32
massathebest 's avatar
tolga soydan soluklan biraz ben daha başlamadım :) ardarda yazıp çekilmişsin ama o kadar kolay değil tabi. öncelikle bana ''biz şunu diyo muyuz bunu diyo muyuz'' demişsin. allah aşkına ''şunu'' demediğiniz bir yarış var mı? bir kere bile kimi bu yarışı alcak performans gösteremedi deme olgunluğuna sahip olabildiniz mi? bu sitedeki rai yorumlarını dün okumaya başlamadım ben. sizin evvelinizi de bilirim. kötü mü gitti yarış, kimi kaza mı yaptı, geride mi kaldı, geçiş yapamadı mı, iyi tur atamadı mı, varsa şans, yoksa lastik, yoksa araç, yoksa kanat, yoksa hava, yoksa boynu beli falan.. bahane bulmadığın bir kiminin galip gelmediği bir tek yarış söyle bana. sizin hesaba (!) göre taaaa 2007 sezonunda felipe kimi'nin arkasında toz yutacaktı, onu tur yerken görebilecekti ancak. ayrıca bu yarışta bana birşeyin dokunmasına imkan var mı sence? tuttuğum pilot son 3 yıldır kazanıyor, polü alıyor, bu yarışta da kimi en hızlı turu attığı halde ancak 3 ncü olabildiyse bu olsa olsa sana dokunmuştur. benim keyfim yerinde. benim tuttuğum pilot monacoda sıralamada önündeki kabak gibi belli şikana vurmadı, ilk sırada olup ilk turda pite girerken kayıp tekrar yola dönmek zorunda kalmadı, kendisinden 25 tur ağır pilotu geçecem gazıyla aynı yerde 2 defa dışarı uçuş yapmadı.. düz yolda spin atan massa mı??? geçmiş olsun o zaman senin yere göğe sığdıramadığın sevgili kimi'ciğin, son 3 yarışın 2 sinde işte böyle bir pilota geçildi. :)) bence sana dokunan bu. 2007 sezonu öncesinde de felipe için aynı şeyleri söylüyordunuz, yarış kazanmayı bırak yanına yaklaşamayacaktı. geçen yılki 3 yarışı sen ihtimal verdin de mi kazandı felipe?? bu yıl tc yokken felipeden bir numara çıkmaz diyordunuz, 3 yarış sonra kimi'nin hemen arkasına yapışan felipe değil mi? bahane bulma konusunda başarı ve tecrübenize hiç bir pilotun taraftarı yaklaşamaz bile, ama daha geçerli olmasını tercih ederim. bu arada bu yazdıklarımı tüm kimi taraftarı arkadaşlara genellemiyorum, içlerinde çok doğru yaklaşım gösteren birçok arkadaş var. benim yazılarımın hedefleri kendilerini biliyor.
fatih küskü Tarih: 13.05.2008 21:42:51
fatih küskü's avatar
arkadaşlar rica edicem komik olmayın.enes güven,iyi bir ferrari fanıdır bunu bilmediginiz için ve objektif davranıyor diye siz ona taraflı filan demişsiniz,ne y7ani bir takım fanı kendi aleyhine olan bir durumu belirtmişse bunda illaki bir yanlıslık mı aramak gerekir.akıl var mantık var gecen yıl çinde lewis 5 saniye yavas turlar atıyordu ve ona ragmen kimi onu 2-3 tur sonra gecebildi,gercekten cok yetenekliymiş,önünde 5 saniye yavas aracla giden bir adamı 3 tur sonra gecebildi,biliyorum kimi ve alonso fanlarına(az da olsa aklı selim olanlar hariç) laf anlatmak zordur ama yarısları iyi hatırlarsanız sonucu siz de anlarsınız.lewis ise monzada,kiminin arkasına geldigi ilk turda onu start finishten 0.250 saniye geride gecmesine ragmen mukemmel frenajla gecti.evet lastikleri daha az performans gösterebilir kiminin ama zaten o ana kadar haftasonunun süper aracı zaten mclarendi ve bileginin hakkıyla mukemmel bir geciş yaptı.bu hafta yaptıgı tabi ki monzadaki kadar degerli degildir ama yine de boş depo moş depo 2 takımdan herhangi bir pilotun diger takımın pilotuna yaptıgı atak güzel olur.yine tekrarlıyım 2 gün önce yazdıgım seyi: avustralyada heiki pitten yeni cıkmıstı ve kim nin önüne düştü,arada 25 turluk fark vardı yakıt olarak ve kiminin geçiş yapmak isterken neler yaptıgını biliyoruz:DD
tolga soydan Tarih: 13.05.2008 21:00:39
tolga soydan's avatar
tamam ben artık bişey demicem sezon sonunda hatta yarısında görücez nasılsa buralardayız.
tolga soydan Tarih: 13.05.2008 20:58:28
tolga soydan's avatar
biz kimiye 2005 de şu yarışı kazansa falan deseydik bu sene 3.şampiyonluğu kovalıyodu.
tolga soydan Tarih: 13.05.2008 20:52:00
tolga soydan's avatar
massathebest bunlar gerçekler.biz diyomuyuz avrupa yarışında sorun olmasa kimi alır ispanyada sorun olmasa kimi alır.geçen sene avustralyada sorun olmasa kazanabilirdi diğlerinde abartmışsın yani.hasarlı araca rağmen felipeden daha hızlı olması hatta felipenin aracı en iyi sürdüğü bi pistte hızlı olması sana dokunmuş belli.şimdi massanın yarış performansı kimiden daha kötü bunu herkes bilir yani.kimi italyada yaşadığı kazadan sonra 3.oldu.yedek otomobille podyuma çıkan ilk pilot olmuş.sen kiminin yaptıklarını bırakta düz yolda giderken spin atan bi pilotu desteklioyusn ona bak.kimiyle kıyaslamıyorum bile massayı ben.felipen bundan sonra brezilyaya kadar yarış kazanamaz bana göre.
massathebest Tarih: 13.05.2008 19:45:50
massathebest 's avatar
podyumu 3 ncü bitirmenin getirdiği hayalkırıklığının etkisi geçmiş anlaşılan yine ortalıkta ''kimi hasarlanmasaydı, kimi arkasında kalmasaydı, kimi şöyle olsaydı böyle olsaydı, kiminin bilmem neresine şu şu olmasaydı'' gibi laflar dolanmaya başlamış. olmasaydı arkadaş, iyi bir sıralama turu atsaydı da geride başlamasaydı, tehlikeyi görseydi de kanadını kırmasaydı, daha iyi kalksaydı da kubinin arkasına düşmeseydi, daha iyi baskı kursaydı da kubiyi erken geçseydi, deposu boş hale geldiğinde daha hızlı turlar atsaydı da hamiye yaklaşsaydı, yükleri eşitken daha çok saldırsaydı da hamiyi pist üstünde geçseydi.. nasıl bir iştir anlamıyorum, terslikler şanssızlıklar beceriksizlikler kimi'nin başına gelince şöyle olsaydı böyle olsaydı, massa'nın başına gelince demediğini bırakma. o zaman ben de diyorum kardeşim geçen yıl avustralyada vites kutusu bozulmasa massa galipti, macaristanda benzin skandalı olmasa massa galipti, italyada amortisör sorunu olmasa massa galipti, çin'de takım kuru lastikleri erken takmasa massa galipti, bu yıl avustralyada massanın motoru patlamasa geriden gelip kazanacaktı, malezyada spin atmasa 2 nci pitlerden sonra yarışı kazanacaktı...olsaydı cekti olmasaydı caktı geçin bunları. yok efendim massanın yarış temposu kimiden çoook düşükmüş te, düşüktü de hami pitten 3 ncü çıkıp rai 1 massa 2 gidereken farkı niye arttıramadı? massadan çok iyidi de niye kubiyi bırak geçmeyi atak yapmayı yaklaşmayı bile başaramadı? kubi kimiden hafifse, bmw'ye göre daha hızlı arabasıyla hami de massadan hafifti ilk bölümde. ama massa ne hikmetse çoooook düşük yarış temposuna rağmen hamiye atak fırsatı bile vermedi. bazı kimi taraftarları kimi emekli olup terkedip gidecek f1'den, o zaman bile bir yolunu bulup bahane bulabilecekler kendilerince. ama takdir ediyorum, hiç aramadım ancak çok uğraşsaydım bile bu bazı arkadaşlar kadar orjinal bahane bulamazdım. bu arada en süperi de geçen yıl italya yarışındaki ''boynu ağrıyordu vah vah'' idi.
enes güven Tarih: 13.05.2008 11:19:46
enes güven's avatar
ya ne tarafı anlamıyorum ki benim anlatmak istediğim şey formula 1'in normal koşullarında yani kuru zeminde sorun yaşamayan ve yarışa başladığı stratejiyle devam edebilen,elindeki lastiklerle en azından pite girebilen en iyi 2 takım arasında yaşanan geçişler.Hamilton Raikkoneni geçmedi, Mclaren Ferrariyi geçti anlatabiliyor muyum.Raikkonen yarışı kazanabilmek için o stratejiyi seçti.pitlerden 2. çıktı ama hamiltona geçildi ve yarışı 3. bitirdi.Hamilton ise o lastikleriyle pite dönemedi.Burda hamiltonun ve mclaren pit ekibinin bir hatası var ama Ferrarinin ekstra performansı felen yok ortada.Raikkonenin aracını ben kullanıyor olsam ben bile geçmiş olucaktım ne var bunda.
cuneyt ay Tarih: 13.05.2008 09:21:21
cuneyt ay's avatar
enes güven sen bu kadar taraflı düşündükten sonra bişey diyemiyorum artık
kimi monzada lastiklerini korusaydı oluyo
ama hamiltonın bitik lastikleri oluyo
sana bikaç sey hatırlatıtım kimi monzada tek pit yaptı dolayısıyla yük altında lastikler normalden fazla aşındı
çinde hamilton pite girdi yağmur nedeniyle lastiklerini değiştirmedi aynen devam etti kimi alonso ve massada aynı lastiklerle devam etti hatta kimi 5 tur sonra pite girdi
ama nedense tek lastik sorunu yaşayan hamiltondı yani tamamen kendi hatasıydı
enes güven Tarih: 12.05.2008 23:44:11
enes güven's avatar
Çindeki yarışın yağmur altında yapıldığını ve hamiltonun bitik lastikler yüzünden pite bile giremediğini(lastikler o virajı dönmesine bile müsaade etmedi) bilmiyorsan git o yarışı bir daha seyret ahmet kara... 2006 macaristanda Schumacher de aynı sorunları yaşadı ve o da birkaç tur kala pite zor döndü.Bu faktörler olmadan en iyi 2 takım arasında geçiş yapmanın zor olduğunu kabul edin, anlatmaya çalıştığım odur.
ferzan dag Tarih: 12.05.2008 22:34:03
ferzan dag's avatar
massanın yarısta temposu kimiden kessinlikle düsük.eger kimi aracı hasarlanmasa vede kubicanın arkasında vakit kaybetmese idi.massayı 2.tur fazla yakıtla muhtemelen gececekti.
mehmet özmaldal Tarih: 12.05.2008 20:47:02
mehmet özmaldal's avatar
arkadaslar yarısa kovalainen zevk kattı ama glock ve nelsonu da unutmamak lazım
tolga soydan Tarih: 12.05.2008 20:05:37
tolga soydan's avatar
kimi kubicayı geçtikten sonra en hızlı turu yaptı arkadaşım.ilk virajı 3.dönseydi bu yarışı rahat alırdı.felipenin bu kadar iyi olduğu pistte 3 tur daha ağır olmasına rağmen 10 snlk farkı 7 sny indirdi.ilk başta kaybettiği zamanlar onu bitirdi.bundan sonraki bütün yarışların favorisidir.
McLaren-Mercedes Tarih: 12.05.2008 19:50:47
McLaren-Mercedes 's avatar
Kubicanın Kimiyi yavaşlattığı fln yoktu tur derecelerine bakarsanız Kubica bazı turlarda Kimiden daha iyi dereceler yaptı ama çoğunda eşittiler ve yeterli mesafe vardı Kimi yetişip geçemedi..
Şener SALİH Tarih: 12.05.2008 19:40:28
Şener  SALİH's avatar
Yarışın tebrik edilmesi gereken ve yarışı yarış yapan kişisi kovalainen di bence ;yarışa hareketliliği getiren tek kişiydi oda olmasaydı nasıl başladıysa öyle gidecekti herkese tebrikler gelmiş fakat hepsi rutin bir şekilde araç sürdü zorlayan çabalayan sadece kovalainen fakat onun da eline geçen ''0''
Ahmet Kara Tarih: 12.05.2008 17:35:52
Ahmet Kara's avatar
enes güven soylediklerinle celisiyorsun, normal sartlar altinda lastik asinmasini saymazsan ikiside gecis ise Kimi`nin Cin`de Hamilton`u gecmeside normal gecis oluyor, Bu durumda senin hatirlaman gereken Cin yarisi, cunku italya yarisindan cok cok sonra yapildi :)
Umutbg Tarih: 12.05.2008 17:14:44
Umutbg 's avatar
Hala bir takım seyleri anlamamakta ısrar eden arkadaslar var.Mclaren 3 pitstopta yapmasaydı sonuç aynı olacaktı...Yani arkadasım bu kadar hızlı olamıyacaktınız.Ayrıca hamilton massayı geçmek zorundaydı ve geçtikten sonrada yarışı kazanabilmesi için 15 20 sn fark yaratması gerekiyordu.Ama hamilton sadece 7 snye fark yaratabildi ve bu ona dogal olarak yetmedi.
alex wurz Tarih: 12.05.2008 12:18:21
alex wurz's avatar
massathebest arkadasım.niye kiminin temposu daha iyiydi bence.yarısın ilk bolumu hakkındabisey diyemem.kubicanın arkasındaydı.fakat2 bolumde 3 depo dah agır benzinle fark kapanmadı ve pitstoplar sonunda fark 6 sn y indi.ben diyorum ki eger ilk virajda işler yolunda gitseydi kimi yarıs çok rahat alırdı.
Abdullah Çelik Tarih: 12.05.2008 11:50:33
Abdullah Çelik's avatar
tebrikler massa ve ferrari ve mclaren. güzel ötesi bir yarıştı açıkçası benim için. özellikle 7. tribünde oldugumuz için gercekten çok şanslıydık, keisnlikle pistin en güzel yeri orası. bir iki geçiş hariç tüm geçişleri canlı canlı izlediğimiz için çok mutluyum, özelllikle de hamiltonn massayı geçişi süper oldu. yağmursz olmasına rağmen temiz ve heyecanlı bir yarış izledik
enes güven Tarih: 12.05.2008 11:04:59
enes güven's avatar
lastik aşınması beni niye bağlasın cüneyt ay kardeşim, lastiklerini adam gibi kullan aşındırma lastiklerini.Bu mantıkla ferrarinin koskoca 2005 sezonundaki tüm kötü performansı ve geçilişleri buna bağlarız o zaman. Ben normal şartlarda hatırladığım en son geçişi yazdım sadece.Diğerleri de geçiştir ama onlar olağandışı koşullarda olduğu için bende çok da hayralık uyandırmayan geçişler oluyor.
ömer çakırtaş Tarih: 12.05.2008 09:49:01
ömer çakırtaş's avatar
selam
önümezdki monacoda bana göre ferrari rakiplerinden hızlı olacak istanbulparkta ferrari 3. sektörde rakiplerinden sürekli hızlıydı hep yavaş virajların oldugu sektör artı birde delikli burunda olacak...bakalalım bekleyecez
cuneyt ay Tarih: 12.05.2008 09:02:26
cuneyt ay's avatar
massaya tebrikler
bu gidisle cidden turk pasaportunu alacak
sempatik olduğu için bizim taraftarinda en sevdiği pilot dün bayağı iyiydi
kimi ii start aldı fakat daha saldırgan olması gerekirdi fazla içte kaldı mahvetti yarışını eğer önünde kubicaya bu kadar zaman kaybetmese 2nciliği bırakmazdı
gerçi sıralamalara bakıyorum şu son sektördeki hatası olmasa o depoyla ya2. ya 3.ncü kalkacak sıralmalar yarışına maloldu
hamilton massayı gecerek 2.nciliği kazandı eğer massayı geçmeseydi 2ncilik hayaldi
bu arada alonso arkada destan yazıyo
reno monte carloda podyum yaparsa şaşırmayın
ferrari aynı yükte en az 0.2 sn hızlı ama önümüzdeki iki yarış çok önemli
eğer ferrariler bu yarışları kazanırsa olay bitmiştir 23 mayıstaki sıralama bu senenin en iyi sıralaması olacak muhtemelen yarıştanda zevkli olacak
cuneyt ay Tarih: 12.05.2008 08:51:37
cuneyt ay's avatar
enes güven senin mantığınla raikonun hamiltonı çinde geçişide tam gebir geçiştir
çünkü sen lastik aşınmasını önemsemiyosun
kiminin monzada tek pitle yarıştığını göz önüne almıyosun
çindede kimiyle hamilton ın yükü aynıydı hatta hamilton daha hafifti kimiye göre
massathebest Tarih: 12.05.2008 02:33:05
massathebest 's avatar
vay vay yusuf ziya sen hayatta mıydın yahu?? massa ilk 2 yarışta hata yaptığındaki yarışlardan sonra çatır çatır massayı eleştiren hatta acımasızca yorumlar yazarken bugün massa'nın galibiyetinde birşeyler yazmak için neden gecenin 1 ini bekledin?? ellerin tutukluk mu yaptı yoksa?? 100 tane yorum var altta, senin bir tane yok. galibiyet şımarıklığıymış, sen massa'nın hatasında adamı yerden yere vururken şımarık olmayacaksın, çok bilmişlik yapmayacaksın, iş massa'nın galibiyetine gelince tükaka. yok ya?? adama demediğini bırakmadığın yorumlarını yazarkenki kadar delikanlı ol da şimdi de tebrik et. son 3 yarışta 28 puan beni çok sevinçli yaptı, son 3 istanbul yarışını ve polünü massa aldı bu beni sevinçli yaptı, ama seni de bir o kadar delirtmiş . herkesin tuttuğu pilot galip geldiğinde kimseye sataşmadan istediği gibi sevinme hakkı vardır, ben de her zaman yaptığım gibi çıkar tebrik ederim yarış galibini. tabi sende böyle bir özellik gelişmediğinden anlaman zor. benim nasıl sevinç duyduğuma sen karışamazsın. herhangi bir pilotu eleştirdim mi, küçük gördüm mü, sadece yaşadığım sevinci paylaşıyorum burada. okuma kardeşim. bu kadar basit.
yusuf ziya Tarih: 12.05.2008 01:01:11
yusuf ziya's avatar
massathebest tabiki massa kazandığı için çok sevinçlisin ama bu bence son sevincin ve sen çok fazla abartıyorsun bu kazanma sevincini bundan sonra ben bile kimci olsam dahi ya kimi yada mclarenciler ve hatta bmw cileri göreceksin galibiyette.ama kusura bakma senin bu galibiyet şımarıklığına daha fazla tahammül edemem.o spin tan massa varken yoktun neyse kendini savunursun artık bi şekişilde nede olsa boşa yazdım:P
Ahmet Kara Tarih: 12.05.2008 00:28:22
Ahmet Kara's avatar
Tebrikler Massa, Tebrikler Hamilton.. Ilk defa Ferrari Mclaren savasini seyrettik, cok guzel yaris oldu bence, Mclaren Ferrari`nin pesini birakmiyor ve bu olumlu, Renault`da cok iyi gelisti.. Kovalainen ve Raikkonen icin uzuldum, iki cok sevdigim pilot sanssiz bir yaris cikardilar..
Bekir Abdullah Tarih: 11.05.2008 23:30:51
Bekir Abdullah's avatar
Tebrikler Massa , tebrikler Ferrari.
Bir ferrari taraftarı olmama rağmen Massa nın hala daha Kimi,Lewis ve Alonso kadar iyi pilot olmadığını düşünüyorum.Pist seçen ve bazı pistleri seven bir pilot görüntüsü çiziyor.Sezonun bundan sonraki yarışları Massa hakkındaki bu düşünceleri değiştirebilir de , bakıp , göreceğiz.
fatih küskü Tarih: 11.05.2008 23:19:14
fatih küskü's avatar
sevgili erhan kelamlarına dikkat et ne demek istedigimi asagıda anlattım katılırsın katılmazsın ama üslubuna dikkat et biraz.benim yaptıgım yorumlara''çocukca'' diyebilmen için,senin niki lauda olman lazım.
enes güven Tarih: 11.05.2008 22:47:29
enes güven's avatar
eskiden bu şekilde pit strateji sayesinde geçişler çok olurdu.Net hatırladığım bir yarış var interlagos 2000... Schumacher 3. kalkıp startta coulthardı geçmişti sonraki tur ilk virajda hakkineni geçmişti.Ardından mclarenlerden 1 fazla pit-stop yapmasına karşın bariz bir strateji zaferi almıştı.Ben bu yarışta yapılan geçişi bu yüzden tam bir geçiş sayamıyorum.Ama mesela geçen sene hamiltonun monzada raikkoneni geçişi eşit yakıt yüküyle idi.İşte ona "geçiş" diyebiliriz.
ErhanF1 Tarih: 11.05.2008 22:28:54
ErhanF1's avatar
Ne alakası var Hamilton Massayı geçip karizmasını çizmiş. Çocuk gibi yorum yapmayın. Massa pist üzerinde geçilen ilk pilot değil sonda olmayacak.

Monaco da McLaren ve BMW birincilik için daha avantajlı olacaktır.
massathebest Tarih: 11.05.2008 22:13:44
massathebest 's avatar
anladın sen onu?? anladım anladım :)) anlamam mı hiç. dostum tabi ki massa bir de geçilmese daha iyi olacaktı da, o da bizim nazar boncuğumuz olsun gözlere falan gelmeyelim son 3 yarışta 30 üzerinden 28 puan çıkarmışken :)))
fatih küskü Tarih: 11.05.2008 22:03:23
fatih küskü's avatar
tabii ki dostum turkiye=massa suan.benim soylemek istedigim sey kötü anlamda degildi.yani herseyiyle domine ettiği bir yarısta bu gecilis olmasa daha iyi olurdu anlamında soyledim onu ben.karizması cizilmeyen tek pilot vardır derken birilerini mi kastediyorsun sen acaba:DDanladın sen onu:DD massa monaco da da boyle giderse benden de fena halde artı bir puan alır.bu massanın tabi ki umrunda olmaz ama herkeste massanın orda basarısız olacagı dusncesi hakim.bakalım neler olacak,gecen yılki gibi ucup giden mclarenlerin olmaaycagı da kesin gibi,son 2 yarısta yavas olan son sektorlerde inanılmaz derecede yavastık ve bu beni korkutuyor acıkcası monaco için.acıkcası en prestijli yarısın en prestijli takımı olarak monacoyu kaznamak için elinde geleni yapacaktır takım..tabi diger takımlar ve en basta da bmw ve ferrari burada kendilerini ispat etmek isteyecektir mclarene karsı,umarım bu yarıstan önce şu sacma pit kuralı değişir..yoksa o yarısı force india ile fisicella bile kazanabilir:DD bu arada bugun fisi iyi uctu öndekilere:DD
McLaren-Mercedes Tarih: 11.05.2008 21:58:47
McLaren-Mercedes 's avatar
Massa böyle giderse adı özleşicek İstanbul!la gerçekten adam uçuyor İStanbul'da Schumi varken bile ondan daha iyi sürmüştü ve polü alıp yarışıda almıştı..Ama Felipe pist seçen bir isim olduğu için belli pistlerde çok başarılı oluyor ondan dolayı Massayı şampiyonluk içinde görmüyorlar..
massathebest Tarih: 11.05.2008 21:51:57
massathebest 's avatar
sevgili crash kardeşim öncelikle tuttuğun pilot hami'nin tam senin önünde rakibini geçmesini canlı seyredebilmiş olmana sevindim. bahsettiğimiz ağırlık 3 tur 5 turluk bir fark değil, e f2008 de uzay mekiği değil, mclaren de ferrariyle oldukça yakın performansa sahip bir takım. elbette bu geçişin ağırlıkla doğrudan bağlantısı var. hami ilk pitlere kadar felipeye 3 turluk hafifliğin getirdiği avantajla yaklaşabildi ancak geçiş denemesi yapacak fırsatı bile olmadı. tabir bu 3 turluk hafiflik 10 tur olursa felipe'nin de yapacağı bir şey kalmıyor. ancak kesinlikle söyleyebilirim ki hami gerçekten güzel geçişler yapıyor, izleyiciye zevk veriyor. elbette bu geçişte kendi kabiliyetinin de önemi vardı. tabi bir nokta da, mclarenlerin araç takip etme ve geçişte rakiplerine oranla daha başarılı olması. karizmayı çizdirdi demişsin ama hatırlatırım sana, istanbulpark'ta son 3 yıldır hem sıralamalarda hem yarışlarda karizması çizilmeyen bir tek pilot vardır : Felipe MASSA :))) tebriğin için teşekkürler crash dostum ben de hamiyi tebrik ederim..
fatih küskü Tarih: 11.05.2008 21:40:07
fatih küskü's avatar
sevgili dostum massathebest,bu geciş konusu amma mevzu olmus,ama şöyle bişi var,boş ya da dolu farkeder mi göstere göstere geçti ve karizmayı çizdi bence lewis.lewis bunu ferrari pilotlarına hep yapıyor ama cok görmemek lazım:DDgecenyıldan bu yana kac kişi ferrarinin yarıs içinde bir mclareni gectigini hatırlıyor?boş depo o depo bu depo mühim olanm o degil,kimi de avustralyada pitten yeni cıkan heikiyi gecemek isterken neler yaptı biliyoruz,hem de aradaki benzin farkı 10 degil 25 di:DDyani adam muhtesem gecti tam bizim gözümüzün önunde ve o anki bagırısımdan sesim kısıldı:DD yarıs genel olarak muhtesemdi,bol geciş vardı gecen yıla oranla..hee bu arada massayı tabi ki tebrik ederim muhtesem tutarlı surdu,ancak lewisin sıralama turlarındaki o berbat turu olmasaydı 3 pitle yarısı da kazanabilirdi..he bir de kimi nin kanadı kırılmıs galiba:DDyav adamın kendisi bile soylemiş pek etkisi olmadı diye.bulacaqk baska bahaneler arayın arkadaslar.adam en hızlı turu da attı demek kanadı kırılmasa neler yapacaktı yani öyle mi:Dmadem öyle hızlıydı geceseydi son 10 turda lewisi cesur olup.yhani en iyi geçişleri o yapar ya o bakımdan.ama dogru kanadı kırıktı bu ona 0.5 saniyeye mal oluyordu haklısınız.artık tek merak ettigim konu takımın monaco ve kanada da neler yapacagı.sıralama performasında vazgecip yarıs performasına yonelik bir arac tasarlamıs mclaren ekibi bu yıl,bu çok acık ama monaco ve kanadayı kazanamazsak bunun bir anlamı kalmaz,gecen yılki gibi herkese(ferrari dahil) 1 dakika degil de 20 saniye fark atalım fark etmez..tribunde olmayanlar çok şey kacırdı,özellikle de 7. tribunde olmayanlar:DD
cemal can baydemir Tarih: 11.05.2008 21:29:49
cemal can baydemir's avatar
harika bir yarısdı.eger massa böyle calıssın bu yılki dünya sampiyonluguna aday
massathebest Tarih: 11.05.2008 21:22:04
massathebest 's avatar
alex wurz slogan gibi sözün için sağol da, ''yarış temposu olarak kimi çok daha iyiydi'' gibi bir iddiayı nasıl kanıtlayacaksın merak ediyorum. arka arkaya giderken farkı mı kapattı, yarış boyunca takip ettiğim live timing başka bir yarışı mı gösteriyordu yoksa? en hızlı turu kiminin yapmış olması ''yarış temposunda kimi çok daha iyiydi'' gibi bir iddiaya kanıt olmayacağını yazmama gerek yok sanırım.
benim kimi ve taraftarları ile ilgili bir problemim yok ama böyle bir tebrik etmemek için 40 takla atan insanları görünce de dayanamıyorum. hoş tebrik etsen ne etmesen ne hatta bana ne de, hazımsızlığını çok belli ediyor ondan yazdım alex wurz !
massathebest Tarih: 11.05.2008 21:13:11
massathebest 's avatar
''massa türkiye'de efsane oldu''

arkadaşın söylediği bu cümleyi tuttum sağolsun. hakediyor, polleri alıyor, yarışları kazanıyor, kupalarıyla birlikte gidiyor, seneye tekrar geliyor yine pol alıyor ve yine kazanıp kupasıyla gidiyor.. bu böyle sürüp gidiyor :))felipe seni bir kez daha kutlayıp tebrik etmek geldi içimden bravo sana helal olsun.. forza MaSsA !

Felipe Sultan MaSsA
alex wurz Tarih: 11.05.2008 21:01:20
alex wurz's avatar
Duyduguma göre çarpışmadan sonra kanadı kırılınca kimi ye talimat gelmiş kubicaın kirli havasında durmaması için.nedenide kirli havanın duzensizliğinin kanadı kıraiblecel olması.onu dısında massa turkiyede efsane oldu ne yazık ki.yarıs temposu olarak kimi ondan çok daha iyiydi.belkide ilk virajda o çarpışma olmasaydı yarışıda alabilirdi.hamilton mukemmel iş yaptı.hafif depoyla yarıs boyunca limitlerdeydi.umarım diger takımlardanda boyle değişik yarıs stratejileri görebiliriz.
McLaren-Mercedes Tarih: 11.05.2008 20:36:17
McLaren-Mercedes 's avatar
tamam anladım demek istediğini o zaman buda tur başına 0.7sn fln yapıyor ki zaten Massa ile arasıdanki farkı kapatıp yakaladıktan sonra 10 turda 7-8 sn fark açmayı başardı buda tur başına 0.8sn gibi bişi yapıyor zaten Ferrari McLarenden 0.2 0.3 sn önde olsa tur başına o kadar fark açamazdı şuan Ferrarilerle nerdeyse eşit görünen belki Ferrari 0.1 daha iyi olabilir ama birbirlerine çok yakın oldukları kesin..Martin Whitmarsh da Heikkinin deposunun baya dolu olduğundan bahsetmiş sanırım 18 yada 19 turluk benzinle atmış sıralama turunu eğer lastik sorunu olmasaydı yarışı kazanabilicek şansa sahip olduğunu söylemiş...Yazık oldu Heikki adına çok üzüldüm gerçekten sürekli şanssızlıklar yaşıyor Avustralyada 2. bitircekken SC yüzünden 5. bitirdi İSpanyada lastik patladı Türkiyedede aynı hikaye en azından 19 puan gitti boşa bu çok önemli bir puan aslına bakıcak olursak..
tolga soydan Tarih: 11.05.2008 20:35:51
tolga soydan's avatar
ya kiminin ne dediğini iyi oku._kırık kanat olmasına rağmen iyiydi fakat kanadım sağlam olsaydı daha iyi olabilridi_ dedi.
Mc Laren Tarih: 11.05.2008 20:26:04
Mc Laren's avatar
arkadasım son pitte hamilton araca uymayan lastikleri kullandı.o kadar iyiydiniz kimi neden geçemedi hamiltonu pardon deneyemedi.kimi on kanatı değiştirmemiş. kırılmış ön kanat süre kaybedeceği için değiştirmemiş kimi böyle söyledi yanlış hatırlamıyorsam ilginç inanan varsa tabi başka:)
massathebest Tarih: 11.05.2008 20:20:51
massathebest 's avatar
yada şöyle anlatabilirim sağlam olsun..

hamilton 16 ncı turda pite girip 17 turluk benzin aldı.

felipe 19 ncu turda pite girip 24 turluk benzin aldı.

hami, felipe pite girmeden 3 tur boyunca aldığı benzini kullandığı için, felipe pite girip çıktığı noktada hami aldığı 17 turluk benzinin 3 turunu tüketmişti.

17 tur - 3 tur = 14 turluk benzin deposunda kaldı.

felipe pitten 24 turluk benzinle çıktı.

24 tur - 14 tur = 10 turluk benzin farkı.

bu da aşağıda yazdığımın bir çeşit sağlaması. :))
McLaren-Mercedes Tarih: 11.05.2008 20:06:26
McLaren-Mercedes 's avatar
3 pit yapmasaydık sonuç çok daha farklı olurdu 1 pit stopta 23 sn kaybediyorsun eğer takım 2 pitstop yapsaydı yani uzun bir 2. bölüm kısa bir son bölümle 1.ci bitirme olasılığı daha yüksek olurdu ama buna rağmen yarışı 3sn farkla 2.ci bitirdi..Monacoda Lewis'in yarışı alıcağını ve McLarenin duble yapıcağını umuyorum BMW lerinde başarılı olucağını düşünüyorum en azından 1 ferrariyi geçebilirler..
tolga soydan Tarih: 11.05.2008 20:02:22
tolga soydan's avatar
ah be felipe 2 tur daha hamiltona dayansaydın duble yapıcaktık yine ama boş depolu mclaren zaten en iyi takip eden araç olduğundan geçti.cadde pistlerini merakla bekliyorum.
massathebest Tarih: 11.05.2008 19:58:41
massathebest 's avatar
mclaren-mercedes arkadaşım anlamamakta ısrar ediyorsun ama hatırlatayım tekrar.

hamilton 16 ncı turda pite girdi 17 turluk benzin aldı.

felipe 19 ncu turda pite girdi 24 turluk benzin aldı.

3 tur geç girdi + 7 turluk fazla benzin aldı = 10 tur

10 tur x 2,6 ( 2,7 kg. belki de) kg. = 26 kg (civarı)

10 kg. benzin = 0,370 saniye

26 kg. benzin = 1 saniye

umarım ayrıntısıyla anlatabilmişimdir. pist üstünde 1 saniye daha hızlı şekilde hami değil piquet jr. olsa geçer önündekini. zaten mclaren'in planı da bu yöndeydi. ilk aşama doğru çalıştı ancak hami araç ağırlıklarını eşitlendiğinde felipe ile 1 saniye hızlı gitmesini bırak farkı azaltamadı bile. son pitlerden sonra 5-6 saniye civarında fark son tura kadar (felipe yavaşlayana kadar) sürekli korundu. işte bu da, mclaren'in planını bozan ve hami'nin de başaramadığı olaydı.
alonso_ Tarih: 11.05.2008 19:58:27
alonso_'s avatar
neyseki ben kanal d nin iğrenç yayınına maruz kalmadım. ama tekrarına baktım da. arkadaşlar sonuna kadar haklısınız.berbatmış.tek kelimeyle. alonso süperdi.hele start da muhteşemdi. ilk üçü tebrik ederim. çok istedim kimi 2. olsun diye ama kanadı kırıkmış malasef
tolga soydan Tarih: 11.05.2008 19:56:44
tolga soydan's avatar
Mc Laren arkadaşım raikkonen kanat değiştirmedi.
ErhanF1 Tarih: 11.05.2008 19:51:45
ErhanF1's avatar
Yarışın en güzel anını TV den tekrarını izlerken farkettim. Massa kazandıktan sonra pite dönüş turunu atarken pist görevlileri çiftetelli oynuyordu yaw :D
Türk işte...
ErhanF1 Tarih: 11.05.2008 19:49:51
ErhanF1's avatar
Ben Hamilton yanlış stratejiyle yarıştı lafına katılmıyorum. McLaren uzun süreden beri güzel ve değişik bir strateji uyguladı. 2 pit yapılsaydı Hamilton 3. olabilirdi ancak. Yumuşak lastikleri daha fazla kullanmak zorunda kalırdı. Starttaki Raikkonen Kovalainen olayı normal bir yarış kazasıydı. Suçlu aramak yanlış.

Yarışın benim adıma hayal kırıklığı BMW ler oldu. İyi sonuç demiş bazı arkadaşlar BMW için ama bu zaten BMWlerin normal pozisyonu. Kürsüdeyseniz o zaman iyi sonuç olur. Zaten araç piste uygun değildi ve sorunlarla dolu bir hafta oldu.

Sonuçta güzel bir yarış oldu. Belkide sezonun şimdiye kadarki en iyi yarışı.Massa yı tebrik etmek lazım yarış boyunca kontrollü gitti. Hamilton un Massayı geçişi için sezonun en iyi geçişi diyenler Kovalainen in Glock u ve Rosberg i geçişini gördülermi sormak lazım.
Umutbg Tarih: 11.05.2008 19:48:27
Umutbg 's avatar
McLaren-Mercedes hamilton la massa arasında 10 turluk yakıt farkı vardı.
Mc Laren Tarih: 11.05.2008 19:46:03
Mc Laren's avatar
arkadaslar mclaren 1ve2 . sektorde hızlıydı 3. ferrari hızlıydı ferrarinin deposu boskende 1ve2 sektor değerleri mclarenden iyi değildi.ben birşey sorucam kimi ön kanatı değiştirdimi
ulvi kılıç Tarih: 11.05.2008 19:06:39
ulvi kılıç's avatar
yarış dışı hoş olmayan (her ne kadar cevap vermeye mecbur olduğumu hissetsem de) karşılıklı kişisel yorumlardan dolayı hepinizden (tüm ziyaretçi ve yöneticilerden) özür dilerim hoşkalın
McLaren-Mercedes Tarih: 11.05.2008 19:04:01
McLaren-Mercedes 's avatar
ya Massa niye bilerek yol versinki anlamıyorum anladı zaten geçilceğini zorlamadı diyin bari kimse 1. giderken yerini kaybetmek istemez savunmasını yapar ama MAssa baskıya dayanamayıp hata yaparım diyip kenara çekildiyse orası ayrı mesele..Ama sonuçta bu bir geçiştir ve gayet de güzeldi..
McLaren-Mercedes Tarih: 11.05.2008 18:57:18
McLaren-Mercedes 's avatar
massathebest kardeşim Massa 4 tur fazla benzine sahipti o yüzden buda hemen hemen 10 kilo benzine tekabül ediyor buda 0.3sn yapar tur başına umarım anlatabilmişimdir..Massanın 16 turluk fazla yakıta ihtiyacı olması lazım 1sn yavaş olması için ama 16 turluk fark yoktu bildiğin üzere 4-5 tur fark vardı..
Umutbg Tarih: 11.05.2008 18:35:37
Umutbg 's avatar
Dogruyu görmene sevindim.Ertan kardeş evet anlatmak zor.Birde karşıdakiler anlamak istemeyince dahada zorlasıyor.
Ertan Akkaş Tarih: 11.05.2008 18:34:48
Ertan  Akkaş's avatar
id1984_ teşekkür ederim arkadaşım objektif olduğun için. Herkese iyi günler diliyorum...
massathebest Tarih: 11.05.2008 18:34:33
massathebest 's avatar
bu arada yönetici arkadaşlardan anasayfadaki puan durumu tablosunda massa'yı 28 puanla 2. sıraya yazmalarını rica ediyorum. :)))
id1984 _ Tarih: 11.05.2008 18:33:44
id1984 _'s avatar
doru diyorsun ben bi anlık oyle görmüşümm..ksra bakma..
Ertan Akkaş Tarih: 11.05.2008 18:32:57
Ertan  Akkaş's avatar
id1984 _ evt sevgili arkadaşım rahatladık Lewis'in sadece Ferrarilerden hafif olduğunda uçabildiğini öğrenip rahat bir nefes aldık sayende... Teşekkürler...
Umutbg Tarih: 11.05.2008 18:31:48
Umutbg 's avatar
id1984 _ konustukca batıyosun.Sana bir link verdim bence gözlerini dört açarak tekrar izle bakalım arkadan kaymamı var.Diger arkadaslar da izlesin bakalım kim haklı.
Ertan Akkaş Tarih: 11.05.2008 18:30:39
Ertan  Akkaş's avatar
Ya arkadaşlar bilerek beni çıldırtmak istiyorsunuz... Sana Massa'nın arkasını kaymadığını ispat etmek için bir sürü sözüm var. 1- Massa yana doğru kaçtığında frenaj esnasında idi yani herhangi bir direksiyon hareketi yoktu. 2- Arkası kayan birinin bu denli sert bir şekilde ters yöne kaçtığını ilk defa gördüm. İlginç nasıl böyle bir şeyi yapıyor acaba... 3- Bu mesajımı okuyanlar bir kere o geçiş anını tekrar seyredebilir mi? Mümkünse dikkatli bir şekilde...
id1984 _ Tarih: 11.05.2008 18:30:18
id1984 _'s avatar
ARkadaşım massa kontrayla dışarı açılmak zorunda kaldı bunu yapmasaydı arkasının kontrolunu kaybedebilirdii..
id1984 _ Tarih: 11.05.2008 18:27:38
id1984 _'s avatar
Evet Lewiss Hafif olduğu içinn uççtuuuu RAHATLADINIZMI simdii..Ama sonunda ne olduu kimiden 2 puan çaldıı..Tebrikk edinn..
ulvi kılıç Tarih: 11.05.2008 18:25:28
ulvi kılıç's avatar
sayın site yöneticileri saygısız bir kişinin hakaretlerini yayınlıyorsunuz da neden ona aynı dille verdiğim cevabı yayınlamayarak burada saygı çerçevesinde yorumlarını sizinle paylaşanlara ceza veriyorsunuz bu o insanlara ödüldür bence kısıtlama gelecekse bence bunun yolu (eğer sizin için önemliyse ve saygın bir ortam oluşturmak istiyorsanız) bu tür insanları buradan temizlemektir. neyse çok da önemli değil biz de girmeyiz sitenize olur biter
Ertan Akkaş Tarih: 11.05.2008 18:24:26
Ertan  Akkaş's avatar
Ayrıca bir arkadaşımız Lewis Massa'yı geçince uçtu demiş. Yani taktik gereği öyle olması gerekiyordu. 3 tur az benzinle uçmaması problem olurdu.
id1984 _ Tarih: 11.05.2008 18:24:00
id1984 _'s avatar
massa orada ters yöne kaçtı çünkü aracı arkadan kayıyordu..
Mc Laren Tarih: 11.05.2008 18:23:50
Mc Laren's avatar
kimi ön kanadı değiştirdimi? ben spikerlere küfür ederken göremedim yada reklam arasına geldi heralde! BMW leri tebrik ederim kötünün iyisini yaptılar.ama ona yakınız bunu geçtik diyeceklerine biraz setuplara bakmaları lazım.red bull dan daha iyisini bekliyordum .güzel pist kısa sürdü gibi geldi yarış:S termal kamera ve güvenli aracının içi müthişti.ama spikerler anlayamadı.birde pilotlar arası süre, sıralama,pitstop ekranı cok az göründü.altta kayan yazı var diyemi yap