Ana Sayfa | Formula 1 | Hakkinen İçin F1'e Dönüş Yok

Hakkinen İçin F1'e Dönüş Yok

Gönderen:
Yazı Boyutu: Decrease font Enlarge font

Mika Hakkinen, eski rakibi Michael Schumacher'in izinden gidip, Formula 1'e geri dönme düşüncesinde değil.

Schumacher gibi 41 yaşında olan şampiyon pilot, 2001'de emekli olmuş, daha sonra DTM'e geçmişti

Gulf News' Xpress, F1'de Schumacher'e katılmayı gözden geçirip geçirmediğini sordu.

Hakkinen: "Hayır, geçirmedim. Çünkü biliyorum ki Formula 1'de, hayatınızdan büyük bir bölümü adamanız gerekiyor."

Oraya çıkıp da bu benim sadece hobim diyemezsiniz. Gerçekten sıkı bir şekilde çalışmanız gerekir"

Hakkinen, Schumacher'in geri dönüşünde kendisini tam olarak işine verebileceğine de inanıyor.

Hakkinen: "Benim için ise bütün etkenlere baktım ve Formula 1'in ne kadar çetin olduğunu biliyorum. Şu anda hayatım, DHL, Laureus, Mercedes, AMG gibi, -liste uzun- farklı şirketlerin elçiliğini yapmakla dolu"

"Geri döneceğim bir zaman olmayacak. Bu, yarardan çok zarar getirecektir."

Facebook

Yorumları RSSe Ekle Yorumlar (23 Gönderildi) - Tüm Yorumlar

avatar
umit isbilen 02.03.2010 15:40:01
videoyu komayamamışm pardon http://www.youtube.com/watch?v=K1WuWu8kGak&feature=related
şimdi olmuştur sanırım...
avatar
umit isbilen 02.03.2010 15:38:14
o zaman bu video "one-Schumi-and-F1-lover" arkadaşımıza gelsin, görsün baksın mika mücadelecimiymiş yoksa öle boş bi adam mıymış?
zamanında sadece shumi ve mika vardı neredeyse f1'in bütün zevki onlardı ama bunları bilebilmek için yaşın en azından 30 olması ya da gerçekten f1'i merak edip araştırmak gerekir bir de futbol kafasıyla f1'e bakmamak gerekir...
avatar
91den beri 23.02.2010 04:58:49
arkadaşlar david'in basın açıklamasındaki şampiyon olacağımı anladım değil, şampiyon olamayacağımı anladım olacaktır hatalı yazmışım...
avatar
91den beri 23.02.2010 04:55:27
david'in schumacher'e kasıtlı çarpması olayına yorum yapmak istiyorum. david 2008 yılında basın açıklamasında; "schumacher'e kasıtlı olarak çarptığını şampiyon olacağımı anladım takım arkadaşıma ve takımıma yardım etmek zorundaydım. schumacher'den o kaza için özür diliyorum bu açıklamayı daha önce yapmalıydım " diyen basın açıklaması vardır. ancak bu hiçbir fayda getirmez kazanılan yada kaybedilen şampiyonlukları da geri getirmez olan olmuştur bana göre. schumacher'inde villeneuve ile olan kasıtlı çarpması vardır. senna'da prost'un şampiyon olmasını engellemek için takım arkadaşı olan prost'a daha ilk virajda çarpmış prost'u kum havuzuna çıkarmış. kendide çıkmış. sonra hiç bir şey olmamış gibi aracını piste döndürüp yarışa devam etmiştir. ancak ilahi adalet işlemiş ve senna bir kaç tur sonra arıza dolayısıyla yarış dışı kalmıştır. yani F1 tarihinde bu tarz olaylar hep varolmuştur. o yüzden tartışmak çözüm getirmez bana göre...
avatar
91den beri 23.02.2010 04:40:59
tüm yorumları okudum çok eski F1 izleyicisi olduğum için yorum yapma gereği duydum. bir schumacher taraftarıyım, ancak mika'nın heyecan dolu yarışlarını ve schumacher'i 2000 belçika spa'da geçişini unutamıyorum. bir çok kişi en güzel geçiş olarak niteler.(bende katılıyorum) schumacher mika çekişmesi kadere bakınki 1993 portekiz gp de tesadüflerle başlar. o sezon yarışmayan mika, portekiz gp'de michael andretti'nin yerine mclaren ford takımına gelir. bana göre çok çok çok büyük bir başarıya imza atarak. ilk sıralama turlarında 3.sırayı alır.büyük olması şuradan gelir. sıralamaların efendisi olarak kabul edilen takım arkadaşı ayrton senna'yı ilk kez oturduğu mclaren koltuğunda geçmiştir. bu durum senna'ya büyük prestij kaybına uğratmıştır. 93 portekiz sıralama turlarında mika'daki potansiyel ortaya çıkmıştır. gelelim schumacher ile tesadüfi çekişmesine 93 portekiz gp o sezon schumacher'in kazandığı tek yarıştır. 6 kalkmış prost senna hill gibi efsaneleri geçerek yarışı kazanmıştır.gelelim günümüze durumu bana en iyi gözlemleyip yorumlayan onur aybars arkadaşımızdır. mclaren'in rekabetçi araç üretememesi ve mika'nın schumacher'den defalarca tur yemesi bir şampiyona yakışmıyordu. bu yüzden mika bu durumu daha fazla devam ettirme gereği görmedi. oğlu hugo'nun doğumu bahanesini uydurmak zorunda kaldı. bu mclaren taraftarları için tatmin edici bahane değildi. bana görede bırakmamalıydı. son tura kadar süren zevkli yarışlardan mahrum kaldık. mika daha sonra kendiyle çelişerek DTM serisinde boy gösterdi ancak vasat yarışlar çıkardı. istanbulda izleme fırsatım oldu. iyikide izlemişim. eski şampiyonu canlı olarak görme şansım oldu.benim şahsi düşüncem fin pilotlara rekabetçi hızlı dayanıklı araçlar verirseniz uçurur size yarışlar şampiyonluklar kazandırır, ancak ortalama yada vasatın biraz üstünde araç verirseniz konsantrasyon eksikliğindenmidir motivasyon kaybındanmıdır özgüven eksiliğindenmidir nedir bilmiyorum yeterli performansı alamazsınız. 2001de mika 2009da kimi'nin ayrılmaları buna en güzel örnektir.mika bırakacağı sezon ron dennis'e aynen şöyle demiştir; if you want win, take him fin! yani veliahti olarak kimi'yi göstermiştir. kimi'nin mclaren'e gelişinde mika'nın payı çok büyüktür. ancak yine şahsi görüşümü belirteceğim, kimi, mika kadar etkili bir pilot değildi. çok yetenekliydi ancak mika'nın yarışları daha bir haz veriyordu. yani kimi tam olarak mika'nın yerini dolduramadı. bazı arkadaşlar 3sene ara vermekle 8 sene ara vermek çok farklı demiş doğru. ancak mika'nın dönmesi için bir çok kez fırsat sunuldu. o hayır dönmeyeceğim dedi. F1den sonra hayatında boşluk oluştu kendini DTM serisinde tatmin etmeye çalıştı. schumacher belkide bu yüzden farklı diğer pilotlardan. bıraktıktan sonra ferrari'den F1'den kopmamıştır. lafı fazla uzattım. kim ne derse desin gerçekten çok büyük bir şampiyondur.F1'e dönmez en azından yarışlarda padokta boy göstersin gerçek F1 hayranlarını bu bile heyecanlandırmaya yetecektir...
avatar
Agron Küçük - KOSOVALI 19.02.2010 02:50:47
Kimileri you tube-de hakineni izleyin diyor.Tamam izledim ve gurdum ki hakinen defalarca yarislari kaybetikten sonra agliyor.Shumiyide hakinenide hepimiz taniyoruz.Cultharda bakarak Hakinen cok daha bir dogru yarisciydi ama kabul etmek lazim ki Shumiden daha iyi olamaz.
avatar
Agron Küçük - KOSOVALI 19.02.2010 02:43:20
F1-e donmek icin yurek lazim yurek.oda sadece shumide var.mika cok uzak .Hayde shumi yuru kocum(Arnavut kaldirimi).
avatar
m-sc efsane 18.02.2010 23:27:08
alonsomassa arkadaşım durumu özetlemiş..irvine bile yenilecek noktaya gelmiş bir hakkinene karşı schumi bacağını kırmasaydı 2-3 yarış öncesinden şampiyonluğunu ilan ederdi
avatar
Eren Uzcan 18.02.2010 21:27:15
Konu mücadeleci olup olmaması değil.(Spor başlı başına bir mücadele zaten.Kariyeri boyunca izlemedim ama izlediğim kadarıyla harika bir pilottu.)
Ayrıca Schumacher'in dönüş haberleri ayyuka çıktığında;"Şampiyon pilotların ruhunu hafife almayın." sözünü çok kez görmedik mi?(Diğer pilotların yorumlarıyla da sabit.)
Durum Schumacher'e gelince normal olarak;"o bir şampiyon,asla kazanmayı unutmaz" şeklinde yorumlanıyor.
Mika Hakkinen gelmeyince "gözümde mücadeleci değildi,gelse ne olur gelmese ne olur" tarzı söylemlere dönüşebiliyor.
Sanırım Mika Hakkinen dönmeyi düşündüğünü söyleseydi burada sevgi ifadeleri görecektik.
Ama geri dönmeyi düşünmeyince;"ne de olsa mücadeleci değildi" oluyor.
Bir de şu yorumların altına;"finli değil mi bunlar,hepsi ruhsuz" tarzı bir ibare yerleştiriliyor ya,zihniyetimizi çok güzel özetliyor.
avatar
massathebest 18.02.2010 20:52:24
formula1'e 3 yıl ara vermek ile 8 yıl ara vermek arasında dağlar kadar fark var.

mika'yı sever takdir ederim; ama yine kendi iyiliği için dönmemesi gerektiğini düşünüyorum.
avatar
Onur Aybars 18.02.2010 20:26:33
Mika'nın iki şampiyonluğunu da izledim. Mutlak galibiyete oynayan ve vazgeçmeyen bir yapısı vardı. Yarış içerisinde aracı sağa sola savurmaz, ilk turda kullandığı çizgiyi son tura kadar kullanabilirdi. Televizyon başındakilere pek mantıklı gelmeyen geçiş hamlelerini başarabiliyordu. Beyefendilik konusunda gridde O'nun gibisini henüz göremedim. 4 yıl tekerlek tekerleğe yarıştığı rakibi en samimi arkadaşı olabiliyor, ve o rakibi duygulanıp ağladığı zaman kendisi de konuşamıyordu (Bakınız 2000 İtalya). Kendisinin ve rakibinin aracına ilgisizlik göstermez, rakip aracı yakından incelerdi (Hatta eğilip Ferrari'nin tabanına baktığını hatırlıyorum). Erken bırakma nedeni 'ailesine zaman ayırmak' olarak açıklansa da gerçek nedeni Mercedes motorunun problemler yaşaması ve dolayısıyla şampiyonluk yarışı veremeyeceği olduğu açıktır.
avatar
katafalk kaya 18.02.2010 19:42:10
illaki en basarili, istatistikleri alt ust eden pilotlari mi tutmak gerekiyor veya bir tek onlari mi "buyuk" diye nitelendirelim yani?

ayni mantikla f1, motogp, wrc'de schumacher, rossi vev loeb var. digerleri de figuran.

olmaz oyle sey arkadasim.
avatar
one-Schumi-and-F1-lover . 18.02.2010 19:24:46
fatih küskü ve marlboro project 4 :))
siz onları benim külahıma anlatın
ne oldu bu kadar kasıntı nedir
ben ne dedim ki kasıntı yapıyorsunuz
kendimce gerçekleri yazınca hemen klavye dayısı oluyorsunuz
hadi ordan sizde...
avatar
vega_nitro 18.02.2010 18:59:52
Dönmesini çok isterdim (aslında baya da bekledim) ve gelseydi mutlaka onu tutardım, hangi takımda olursa olsun...

Hatta Kimi'den pek haz almamamın nedeni "Hakkinen'in koltuğuna" oturmasıydı. Hakkinen'in yerini dolduramadığını düşünmüştüm ilk baştan itibaren Kimi'nin.

Ayrıca 98-99 şampiyonluklarına laf gelmiş Hakkinen'in Schumacherci arkadaşlar tarafından. İşin ilginci Schumacher "1994'te çeşitli kuralları ihlal eden araçla" şampiyonluk kazandı dediğimiz zaman da ilk önce bu arkadaşlar bize karşı çıkmakta. Ne yazık ki Formula 1'in tarihini değiştiremiyoruz. Tüm şampiyonların hakkını vermek gerekir.
avatar
Marlboro Project 4 18.02.2010 18:37:49
"one-Schumi-and-F1-lover"
F1'in inan senin gibi sevenlerine ihtiyaci yok
avatar
fatih küskü 18.02.2010 18:00:03
neymiş;98 de david çarpmış,99 da ayagını kırmıs o olmuş bu olmuş;bunu söyleyen insan heralde formula1 izlememiş ya da hakkineni yarısırken izlememiş,ya da gözleri kör..
o halde schumi nin de şampiyonlukları için bir sürü çamur atabilirim ben de ama hepsi ufak ayrıntıdan ibarettir;böyle ıvır zıvır şeyler hiçbir şampiyonluğun değerini düşürmez;sadece buradaki gibi fitne fesat adamlar yaratır,hepsi bu..
avatar
inci incili 18.02.2010 17:28:31
mika 2 kez şampiyon olmuş, her şeye doymuş, büyük bir pilot. daha ne dönecek, çocuklarıyla ilglenmek daha çok hoşuna gidiyordur. oğlu hugo yarışlara katılıyor. belki bir hakkinen f1'de yarışmaya başlar ama mika değil. o kazanacağını kazanmış ve doymuş.
avatar
one-Schumi-and-F1-lover . 18.02.2010 16:32:57
ALp Sys RELAX :))
şu dediklerini birde aile büyüklerine okutsana
yaşın kaç bilmiyorum ama haberin içeriğini ve benim yazdıklarımı okuduğundan eminmisin.
duygusal davranma olurmu.
avatar
Alp Sys 18.02.2010 16:20:10
one-Schumi-and-F1-lover . sen formula 1 in F sinden anlamıyorsun yada senin o zamanlar yasın cok kücüktü hayatında hakinen tek 1 yarısını izlemissin sonrada adama laf atıyorsun ayıp be senin yaptıgın , bu hakinenin özellikle schumi ile yaptıgı kapısmalar bile unutulmaz insan en azından youtube ygirer ordaki hakinen videolarını izler sonra ön yargılı davranır .
***
avatar
one-Schumi-and-F1-lover . 18.02.2010 16:03:02
bende sana saygı duymakla birlikte son belirteceğim şudur
sana göre en büyük plot olabilir kimilerine göre değildir
en büyük pilot karşılaştırması değilde
misal şimdi dönse inan çok mutlu oluurdum ve açık açık büyük meydan okuma derdim Schumi gibi
ama işin özü öyle değil bu pilot 2001 de genç hemde çok genç yaşta bıraktı F1 i o zaman bırakıyorsa ve aradan 9 sene geçmiş ve gene gelip F1 aracına oturacak bence hiç gelmesin
zaten haberin içeriğinde kendisi belirtiyor mücadeleci bir yapıya sahip değilmiş açık açık.
bu finliler sanırım böyle.
avatar
BOYBGM 18.02.2010 15:33:36
one-Schumi-and-F1-lover isimli yorumcu yorumuna saygı göstermekle birlikte birinin senin gözünde mücadeleci bir pilot olmaması gerçekte var olanı değiştirmez...Mika F1'deki en büyük pilotlardandır kabul etsen de etmesen de
avatar
alonsomassa 18.02.2010 13:52:50
1998 de david in lasıtlı çarpması 1999 da schumi ayağını kırdığı için şampiyon olabilmiş irvine a bile yenilecek noktaya gelmiş bu adamın uçan finli olup kimi kadar izleyene zevk veren ve cool olan bir insanın iceman lakabını haketmediğini düşünenleri anlamıyorum ve anlayamıyorum.mika çok efendi bir adam,dürüst bir yarışçı.ama açıkçası benim için 2001 de bırakması hayal kırıklığı yarattı.belkide ona kızgınım biraz.....
avatar
one-Schumi-and-F1-lover . 18.02.2010 13:29:47
Hakkinen zaten hiç bir zaman mücadaleci bir pilot olmadı ki gözümde
dönse ne olur dönmese ne olur
2001 de gittiği gibi...
Toplam: 23 | Gösterilen: 1 - 23

Yorum Yaz

*Zorunlu
  • Kalın
  • Eğik
  • Altını çiz
  • Alıntı Yap
(Linkin sonu jpg, gif, png ile bitmelidir)
(Youtube videosunun sonundaki rakamlar)
  • Arkadaşına Yolla Arkadaşına Yolla
  • Haberi Yazdır Haberi Yazdır
  • Sadece Yazı Sadece Yazı
        Paylaş
Haber Etiketlenmedi

Bu Haberi Ne Kadar Beğendin?

5.00

Connect with facebook